Din moment ce România este în stare de urgență începând de luni, din cauza coronavirusului, autoritățile au anunțat că declarațiile fiscale cu termenul-limită de depunere 25 martie 2020 se amână cu o lună. Totuși, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) n-a precizat în mod expres dacă asta înseamnă și o amânare a plăților ce trebuie făcute în baza respectivelor declarații. Citește articolul
Comisia Europeană (CE) s-a angajat să revizuiască în 2020 Directiva privind raportarea nefinanciară, ca parte a consolidării strategiei pentru investiții sustenabile. Prin urmare, pe 20 februarie 2020 s-a lansat o consultare publică privind revizuirea acestei directive, iar părțile interesate își pot transmite opiniile cu privire la conținutul actual și potențialele modificări prin intermediul unui chestionar online, până pe 14 mai 2020, cel târziu. Citește articolul
Contribuabilii care au declarații fiscale de transmis către autorități se pot folosi, în principal, de portalul e-Guvernare.ro. Așa se transmit Fiscului majoritatea formularelor, printre care se numără declarațiile privind taxele salariale, impozitul pe profit, decontarea TVA-ului, situațiile financiare anuale și nu numai. Citește articolul
Regulile oficiale pentru funcționarea aplicației e-Popriri -- care va pune în practică un mecanism îmbunătățit al înființării și ridicării popririlor bancare -- conțin și informații despre ce se va întâmpla în situația în care executarea silită este suspendată. În mare, ideea este că banii din conturi vor rămâne indisponibilizați, aceștia putând fi folosiți numai pentru plata datoriilor fiscale sau a salariilor. Citește articolul
Evenimentele recente au multiple implicații în raportările financiare ale societăților, în mod special pentru cele care au legături economice cu zonele afectate. Societățile care se aprovizionează sau care au piață de desfacere în zonele afectate, cele care sunt finanțate sau finanțează societăți aflate în zone afectate se confruntă cu provocări multiple care țin de continuitatea activității, precum și de estimarea și reflectarea acestor potențiale efecte în situațiile financiare. Din punctul de vedere al situațiilor financiare, COVID-19 se consideră un eveniment ulterior semnificativ, care are potențialul de a impune ajustarea situațiilor financiare aferente anului 2019, în funcție de anumite criterii, detaliate în continuare. Citește articolul
Pentru a limita, pe cât posibil, răspândirea coronavirusului, contribuabilii pot transmite Fiscului și pot obține documente direct online, fără a se mai duce la ghișee. Mai precis, atât persoanele fizice, cât și firmele pot transmite declarații și pot obține diverse acte de la Fisc folosindu-se de Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) are o aplicație prin care cei care au depus decontul 300 pot vedea stadiul în care se află cererea lor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată (TVA). Cum soluționarea acestor deconturi cu opțiune de rambursare se face în funcție de riscul fiscal, contribuabilii pot folosi aplicația pentru a ști inclusiv dacă urmează o inspecție. Citește articolul
Din 2019, autoritățile fiscale au pus la dispoziția contribuabililor un nou tip de document ce poate fi obținut direct online, în aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV): certificatul de cazier fiscal. Astăzi îți explicăm, pas cu pas, cum se poate obține acesta din aplicația gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Regulile concrete pentru funcționarea aplicației e-Popriri -- care va pune în practică un mecanism îmbunătățit al înființării și ridicării popririlor bancare -- au apărut azi în Monitorul Oficial. Acesta ar fi cam ultimul pas înainte de operaționalizarea e-Popriri, măsură care se va aplica din 27 martie 2020. Discuțiile legate de aplicație au fost constante în ultimele luni, însă până acum autoritățile s-au concentrat mai mult pe dezvoltarea internă a acesteia și pe stabilirea unui cadru legal adecvat. Citește articolul
Cei care vor să evite deplasarea la unitățile Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), în contextul răspândirii coronavirusului, pot solicita modificarea actelor companiei direct online, cu ajutorul unui portal de servicii. Printre altele, se pot transmite cereri de mențiuni la ONRC pentru situații ca prelungirea valabilității sediului social, actualizarea actului constitutiv, majorarea sau micșorarea capitalului social sau numirea persoanelor împuternicite. Citește articolul