Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Companiile care sunt supuse unei inspecții fiscale în această perioadă ar trebui să aibă o relație corectă cu inspectorii de stat. În esență, Mircea Dumitrașcu, partener la Darian DRS Tax, recomandă ca firmele să pună la dispoziție numai ceea ce li se cere, să includă în discuțiile cu autoritățile numai persoane competente și să facă tot posibilul să fie mereu la curent cu derularea inspecției fiscale. În plus, în partea a doua a articolul am indicat și câteva dintre direcțiile de control pe care le au autoritățile în prezent. Citește articolul
Din moment ce am trecut de jumătatea anului curent, companiile care au înregistrat profit în trimestrele I și II pot începe demersurile pentru împărțirea dividendelor interimare, conform Legii societăților. Dar, având în vedere criza generată de epidemia de coronavirus și efectele ei pe termen lung, specialiștii de la Radu și Asociații sfătuiesc ca o eventuală împărțire a profitului să se facă numai după o analiză atentă. Deși sfatul specialiștilor a venit chiar după primul trimestru, acesta rămâne valabil mai departe, din moment ce situația economică nu este cu mult mai bună în România. Citește articolul
Din cauza crizei generate de epidemia de coronavirus, multe companii pot avea dificultăți financiare în perioada asta. De aceea, pentru a-și asigura supraviețuirea, firmele pot face diverse reduceri de cheltuieli, conform specialiștilor de la Deloitte România. Citește articolul
Luna asta trebuie declarate și achitate impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al doilea din 2020, în baza legislației în vigoare. Spre deosebire de anul trecut, de data asta se acordă bonificații pentru companiile care-și achită la timp impozitele, iar declararea și plata impozitului specific pe semestrul I nu se face acum, așa cum era normal. Citește articolul
Anumite companii care fac importuri pot obține, la cerere, un certificat de amânare a plății TVA-ului în vamă. Conform unui ordin recent al Ministerului Finanțelor, firmele care în ultimul an au făcut importuri de cel puțin 100 de milioane de lei trebuie să aștepte mai mult decât până acum pentru a primi acest certificat. Citește articolul
1 iulie este un termen important pentru toate firmele care folosesc case de marcat, în primul rând. Același termen marchează și posibilitatea de a începe analiza pentru împărțirea dividendelor pentru trimestrul anterior, precum și intrarea în vigoare a unui act normativ foarte important. Citește articolul
Controalele fiscale începute anul trecut la companiile care au dat tichete cadou partenerilor de afaceri au fost reluate recent de autorități, au anunțat specialiștii de la Darian DRS Tax. Inspectorii au luat în vizor companiile care acordă tichete cadou în acest fel deoarece tratamentul fiscal aplicabil este unul neclar actualmente. Citește articolul
După ce, cu doar câteva luni în urmă, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) transmitea, la solicitarea redacției noastre, că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale, acum ne confirmă că, pe toată durata stării de alertă, contabilii pot transmite cereri de înregistrare în registrul comerțului și actele aferente doar în baza împuternicirilor simple, nu notariale. Totodată, ONRC ne-a transmis și faptul că are intenția de a permanentiza aplicarea acestei măsuri. Citește articolul
Începând de astăzi, cei care au de obținut unele documente precum extrasele de registru sau certificatele constatatoare de la Registrul Comerțului din București și Ilfov trebuie să depună cererile pentru obținerea acestora la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), informează ONRC. Citește articolul
Începând de la 1 iulie 2020, companiile vor începe mult-așteptatul proces de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui ordin oficializat azi. Astfel, Fiscul a stabilit ca până la 31 ianuarie 2021 să fie conectate toate casele de marcat folosite de companii. Potrivit legislației actuale, cine va rata cele două mari termene de conectare a aparatelor de marcat va risca amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul