Subiect: angajatori
ACCES PREMIUM
Orlando Surugiu-Pânzaru, Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal
13 Februarie 2025 | 8937 | Timp de citire: 3 min.
Ce persoane fizice mai sunt scutite, în anul 2025, de impozitul pe venit
13 Februarie 2025 | 8937 | Timp de citire: 3 min.
Intrarea în anul 2025 a venit la pachet cu o reducere consistentă a categoriilor de persoane fizice ce beneficiază de scutirea de impozit pe venit, după eliminarea facilității pentru salariații din domeniile IT, construcții și agroalimentar. Citește articolul
ACCES PREMIUM
CCR: Angajatorul nu poate concedia salariatul care beneficiază de stimulentul de inserție, dar îi poate aplica sancțiuni disciplinare
Recent, în Monitorul Oficial a fost publicată o decizie a Curții Constituționale a României (CCR) prin care s-a stabilit că protecția acordată părinților care beneficiază de indemnizația de inserție este constituțională și nu încalcă principiul egalității sau dreptul de acces liber la justiție. Decizia a fost luată ca urmare a unui apel formulat de o companie care a contestat interdicția de a concedia un angajat aflat în această situație. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Amendă GDPR de 10.000 euro pentru o firmă de contabilitate, în urma unui incident de securitate cu date de acces în Revisal
O firmă de contabilitate a fost amendată de către inspectorii Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cu o sumă reprezentând echivalentul a 10.000 de euro, pentru încălcarea Regulamentului (UE) 2016/679 (GDPR). Sancțiunea a venit ca urmare a modului neglijent în care firma respectivă a gestionat datele de acces la platforma Revisal (registrul general de evidență a salariaților). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
4 Februarie 2025 | 10564 | Timp de citire: 5 min.
UPDATE Modificări propuse la Codul muncii și Legea SSM în scopul prevenirii hărțuirii și violenței: obligații noi ale angajatorilor și amenzi dure pentru nerespectarea lor
4 Februarie 2025 | 10564 | Timp de citire: 5 min.
Codul muncii, Legea sănătății și securității în muncă (SSM), precum și Legea ce guvernează activitatea Inspecției Muncii vor fi completate cu prevederi în contextul ratificării unei convenții în materie de prevenire a violenței și hărțuirii în relațiile de muncă. Vorbim de impunerea unor noi obligații, dar și de drepturi pe care angajații - victime ale diferitelor forme de hărțuire sau violență la locul de muncă le vor avea în curând, precum dreptul la modificarea locului/felului muncii ori la oferirea unor libere plătite. Angajatorii vor trebui să respecte noile prevederi, riscând altfel amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul
ACCES PREMIUM
A fost declarată starea de alertă epidemiologică: Recomandări pentru angajatori
Având în vedere creșterea numărului de cazuri de îmbolnăvire prin gripă și depășirea mediei față de sezoanele anterioare, autoritățile sanitare au instituit starea de alertă epidemiologică determinată de gripă. De aceea, Ministerul Sănătății a publicat o serie de recomandări destinate angajatorilor, administratorilor de școli și populației, în general, pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu gripă și alte infecții virale respiratorii. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
28 Ianuarie 2025 | 3 | 27145 | Timp de citire: 4 min.
UPDATE Oficial: Cum își vor îndeplini angajatorii cu peste 50 de angajați noile obligații privind angajarea persoanelor cu handicap, începând de anul acesta
28 Ianuarie 2025 | 3 | 27145 | Timp de citire: 4 min.
Conform legii, angajatorii cu cel puțin 50 de angajați au obligația de a angaja persoane cu dizabilități într-un procent de minimum 4%, altfel fiind obligați să plătească o contribuție la fondul de handicap. Începând din ianuarie 2025, pentru a se asigura de un minim efort privind angajarea unor astfel de persoane, Guvernul a impus noi obligații pentru acești angajatori: ei vor trebui să solicite sprijinul a cel puțin trei ONG-uri care oferă servicii pentru persoanele cu dizabilități în ideea ca acestea să-i ajute să ajungă la persoanele care s-ar potrivi pentru posturile vacante și să trimită până la 31 ianuarie o raportare privind situația angajărilor pe anul precedent. Un act normativ ce detaliază cum vor trebui bifate noile obligații a fost recent publicat: Citește articolul
ACCES PREMIUM
Contribuția la fondul de handicap: La ce ar trebui să fie atenți angajatorii ca să evite problemele la controalele ANAF
Ca să evite problemele la eventualele controale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), angajatorii ar trebui să fie atenți la unele aspecte legate de contribuția la fondul de handicap, atenționează specialiștii de la EY România. Contribuția la fondul de handicap s-a numărat printre principalele chestiuni verificate de inspectorii ANAF în 2024. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2024
UPDATE Opt noutăți majore din 2024 care au legătură cu taxele și angajatorii
În cursul anului 2024 au apărut multiple noutăți importante din domeniul taxelor care au o legătură directă cu angajatorii. Dacă unele dintre ele vizează TVA-ul, majoritatea vizează taxele salariale plătite de firme pentru angajații lor. Iată ce este bine de reținut: Citește articolul
ACCES PREMIUM
Suprataxarea la part time: Din ianuarie 2025, CAS și CASS se plătesc ca pentru un salariu minim de 3.750 lei
Facilitatea ce constă într-o sumă netaxabilă se aplică inclusiv în cazul salariaților cu normă parțială, însă într-un mod diferit față de cum se aplică salariaților cu normă întreagă. Măsura se aplică și în 2025, așa cum a decis recent Guvernul. Astfel, pentru angajații part time, angajatorii plătesc contribuții majorate la pensii (CAS) și sănătate (CASS) ca pentru un salariu brut de 3.750 lei, nu ca pentru salariul minim brut de 4.050 lei, așa cum ar fi normal. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Activitatea prestată de judecători în condițiile unei scheme incomplete de personal NU constituie muncă suplimentară. Decizia ICCJ, în Monitorul Oficial
Activitatea pe care o prestează judecătorii în condiţiile existenței unei scheme incomplete de personal nu constituie muncă suplimentară și nici nu poate fi remunerată ca atare, a clarificat Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) printr-o decizie publicată joi în Monitorul Oficial. Munca suplimentară este doar cea prestată în afara duratei normale a timpului de muncă săptămânal. Citește articolul










