avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 203 soluții astăzi
Acasă Subiect: transportatori rutieri
Subiect: transportatori rutieri
ACCES PREMIUM

Noile reguli europene pentru transportatorii rutieri îi dezavantajează pe cei din România. Guvernul cere anularea lor la CJUE

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2020 | 0 | 2478 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul României contestă la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) o serie de prevederi cuprinse în pachetul legislativ cu noi reguli pentru transportatorii rutieri și cere anularea acestora. Printre aspectele considerate a fi în dezavantajul firmelor de la noi se numără regulile noi privind repausul șoferilor și aspectele ce țin de detașări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuie să îndeplinească firmele de transport pentru a desfășura activitate specifică și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 0 | 2404 | Timp de citire: 4 min.

Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte.     Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când au nevoie transportatorii rutieri de licență comunitară, pentru a-și desfășura activitatea, și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Septembrie 2020 | 0 | 5151 | Timp de citire: 4 min.

Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Senatorii au votat: Vor apărea facilități fiscale și un salariu minim diferențiat în domeniul transporturilor

Dragos Niculescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
2 Septembrie 2020 | 0 | 7650 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii din domeniul transportului de marfă și de persoane vor beneficia, până în anul 2028, de facilități fiscale (taxe salariale mai mici pentru șoferii angajați), se arată într-o propunere legislativă adoptată azi la Senat. În același timp, pentru acest domeniu de activitate va exista un salariu minim brut diferențiat. Ideea este de a pune pe picior de egalitate domeniul transporturilor cu cel al construcțiilor, pentru care regulile respective se aplică deja. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din februarie 2022, firmele de transport vor trebui să aibă asigurate rezerve financiare suplimentare față de ce e obligatoriu acum

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
31 August 2020 | 0 | 1440 | Timp de citire: 2 min.

Un Regulament al Uniunii Europene (1055/2020) va schimba, din 22 februarie 2022, anumite cerințe privitoare la capacitatea financiară pe care trebuie să o aibă o întreprindere de transport românească (de marfă sau de pasageri), pentru a putea exercita activitate specifică. În esență, e vorba de extinderea obligației pentru firmele de transport de a avea constituite rezerve financiare minime și pentru vehiculele între 2,5 și 3,5 tone (t), folosite pentru activitatea specifică, obligație care nu există, acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transporturi transfrontaliere UE: Noi reguli la completarea și păstrarea foilor de înregistrare de către conducători

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 August 2020 | 0 | 1126 | Timp de citire: 3 min.

Unul dintre regulamentele europene ce privesc transporturile rutiere recent oficializate la nivelul Uniunii Europene prevede și aspecte ce țin de înregistrările pe care conducătorii auto trebuie să le facă în drumurile parcurse dintr-un stat al Uniunii în altul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din februarie 2022, se schimbă regulile de control la transportatorii rutieri care detașează șoferi

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 2126 | Timp de citire: 4 min.

O directivă a Uniunii Europene (UE) ce va trebui transpusă de statul român până în 2 februarie 2022 urmărește să modifice regulile aplicabile controalelor (atât în trafic, cât și la sediile firmelor de transport), în privința detașării transnaționale a șoferilor, pentru a se facilita verificarea conformării firmei de transport cu normele europene privind detașarea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, unii transportatori rutieri n-au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 1477 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, firmele de transport care vor comite încălcări grave ale legislației fiscale nu vor mai putea activa, temporar, în domeniu

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2020 | 0 | 1392 | Timp de citire: 3 min.

Din 21 februarie 2022, firmele de transport care vor comite încălcări grave ale legislației fiscale (precum și managerii de transport) nu vor putea să desfășoare activitatea specifică. Schimbarea se va produce din cauza Regulamentului Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020, recent oficializat și care va include, din 2022, încălcările menționate mai sus printre cauzele ce vor afecta buna reputație a unei companii de transport (cerință esențială pentru desfășurarea activității de transport, aplicabilă și acum). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, expeditorii de mărfuri ce vor folosi serviciile unui transportator care încalcă legea ar putea fi trași și ei la răspundere

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2020 | 0 | 1520 | Timp de citire: 2 min.

Din 21 februarie 2022, expeditorii, agenții de expediție, contractanții și subcontractanții (dar doar cei care vor acționa ca profesioniști) vor putea fi sancționați pentru încălcarea anumitor reglementări europene în domeniul transportului, de către firmele din acest sector pe ale căror servicii le folosesc. În esență, e vorba de încălcări ale Regulamentului nr. 1072/2009 (cele privind transportul rutier internațional de mărfuri, în numele unui terț, în cadrul Uniunii Europene - UE - și cele privind cabotajul). Citește articolul