După ce Guvernul a bătut în cuie calendarul pentru trecerea la folosirea sistemului e-Factura pentru toate tranzacțiile din relația B2B, companiile trebuie să înceapă cât mai repede implementarea internă a facturării electronice. În acest sens, specialiștii spun că sunt patru mari faze ce trebuie bifate în procesul de implementare. Citește articolul
Pentru impozitele din 2024, proprietarii de clădiri nerezidențiale trebuie notificați de către organele fiscale locale că trebuie să le reevalueze pentru a achita cota obișnuită a impozitului local, prevede o lege de anul trecut. Astfel, cota majorată a impozitului local poate fi aplicată numai dacă s-a făcut notificarea până la 31 octombrie, dacă proprietarul nu face reevaluarea periodică necesară. În lipsa notificării autorităților locale, se aplică cota obișnuită de impozitare locală, chiar dacă n-a fost făcută reevaluarea. Citește articolul
După un an și jumătate de la instituirea obligativității de a avea cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), pentru a putea relaționa cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), specialiștii au identificat în practică atât avantaje, cât și dezavantaje. Cert este, însă, că sunt necesare, în continuare, îmbunătățiri. Iată ce am aflat de la Alexandru Tabacu, Senior Tax Partner la Voicu & Filipescu Tax Advisers. Citește articolul
Referitor la obligațiile fiscale pe care le au minorii, atunci când obțin venituri independente în mod legal, este bine de știut că acestea trebuie îndeplinite, de principiu, de către părinți. Totodată, pentru că minorii nu-și pot face cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Fiscului, acest lucru poate fi făcut de părinții lor. Citește articolul
Reprezentanții Ministerului Finanțelor (MF) au demarat recent consultarea de piață pentru o achiziție publică viitoare, care va viza implementarea unei platforme speciale prin care autoritățile să comunice de la distanță cu contribuabilii și a unui chatbot al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
În momentul de față, persoanele care au acces la contul unei firme din Spațiul Privat Virtual (SPV) pot vedea toate informațiile fiscale disponibile în aplicație, dar și date personale, indiferent de rolul lor în cadrul firmei. Din acest motiv, Camera Consultanților Fiscali (CCF) atrage atenția că trebuie făcute schimbări la aplicație pentru ca facilitățile/informațiile din cont să fie accesate pe module. Deși autoritățile fiscale au schimbări în plan, este neclar când ar putea deveni realitate acestea. Citește articolul
Companiile pot apela la medierea fiscală în cazul în care figurează cu debite fiscale restante, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) stabilind o procedură specială în acest sens. Iată, în continuare, ce este de știut despre procedura medierii fiscale și cum poate aceasta să ajute firmele care au probleme financiare temporare. Citește articolul
Atunci când vine vorba de executarea silită prin poprire a contribuabililor, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se folosește la maximum de avantajele digitalizării pentru a-și eficientiza procesele. Iată cum se derulează, la momentul actual, popririle inițiate de autorități. Citește articolul
În iulie 2022, parlamentarii au introdus posibilitatea ca inclusiv autoritățile locale să comunice actele fiscale prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) al Fiscului. Însă măsura încă nu se poate aplica, Fiscul lucrând în prezent la operaționalizarea acesteia. Citește articolul
După ce autoritățile fiscale au sesizat anumite probleme la comunicarea cu firmele exclusiv prin Spațiul Privat Virtual (SPV), Guvernul a introdus prin OUG noi modalități de transmitere a cererilor și documentelor, însă numai atunci când vine vorba de controale fiscale sau contestații fiscale. Astfel, firmele și PFA-urile pot comunica cu autoritățile, în acele situații, atât prin SPV, cât și prin poșta electronică, poșta clasică sau depunerea la registratură. Citește articolul