Firmele trebuie să țină un registru unic de control, pe care să-l prezinte la toate verificările efectuate de către organele autorităților, conform legislației în vigoare. Companiile pot obține acest document de la direcția generală a finanțelor publice în a cărei rază își au sediul social, altfel riscă să fie amendate cu sume de până la 2.000 de lei. Citește articolul
Introducerea posibilității de a încheia actele de muncă în format electronic, semnate cu semnătură electronică, vine și cu noi reguli de control pentru inspectorii din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM-uri). Astfel, de duminică, inspectorii pot cere angajatorului în avans actele de muncă semnate electronic, înainte să vină efectiv la control. Totodată, avem o precizare clară că inspectorii sunt obligați să accepte actele semnate electronic, fără să le ceară și în format tipărit. Citește articolul
De câteva luni, inspecția fiscală nu se mai poate finaliza cu o decizie de impunere atunci când personalul de control al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) identifică posibile infracțiuni. În cazurile de acest fel, inspectorii trebuie să sesizeze organele penale, conform unei proceduri oficializate recent de către ANAF. Citește articolul
Firmele și persoanele fizice care dețin terenuri în proprietate ar fi trebuit deja să înceapă demersurile pentru distrugerea ambroziei, acea buruiană cu flori al cărei polen provoacă alergii respiratorii. Obligația de stârpire a ambroziei este reglementată prin lege, iar limita minimă a amenzilor pe care le pot primi cei care nu o respectă a fost majorată anul trecut la 1.000 de lei, pentru persoanele fizice, respectiv la 10.000 de lei, pentru firme. De asemenea, în acest an s-a prelungit termenul pentru controalele efectuate de autorități, în sensul că acestea pot avea loc până la finele lunii octombrie, nu doar în luna iulie. Dacă până pe 15 iulie se dau doar avertismente celor care nu au distrus ambrozia, din 16 iulie autoritățile pot începe să aplice amenzi. Citește articolul
Legislația privind controlul vamal a fost actualizată, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat vineri în Monitorul Oficial, în sensul armonizării prevederilor, la nivel național, din domeniul supravegherii și controlului vamal ulterior cu noile reglementări vamale existente la nivelul Uniunii Europene (UE). Schimbările intervenite prin actul normativ care se aplică deja vizează introducerea unor noi aspecte legislative. Citește articolul
Luna iulie 2021 aduce termene și obligații de raportare importante pentru companii. Printre altele, avem implementarea unor noi reguli pentru comercianții de alimente neambalate, intrarea în vigoare a noilor reguli de TVA la comerțul electronic, declararea și plata impozitelor micro și pe profit pentru al doilea trimestru din 2021, măsuri suplimentare de relaxare pentru afaceri și altele. Iată, concret și în detaliu, la ce aspecte trebuie să fii atent în săptămânile următoare. Citește articolul
Firmele din industria alimentară vor face obiectul, în perioada următoare, unor controale ale inspectorilor Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) ce vor viza efectuarea acţiunilor de tip dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie (DDD), după ce instituţia s-a autosesizat în cazul apariţiei recente a unor imagini cu rozătoare aflate printre produsele alimentare ale unui supermarket. Amenzile pentru cei care nu iau măsurile necesare împotriva insectelor şi rozătoarelor pot ajunge până la 8.000 lei, firmele riscând chiar şi suspendarea activitaţii sau închiderea unităţii. Citește articolul
Obținerea granturilor destinate afacerilor din domeniul HoReCa va veni la pachet cu o perioadă de monitorizare în care autoritățile vor putea face controale la beneficiari, inclusiv inopinate. În situația în care un beneficiar refuză aceste verificări, autoritățile vor cere înapoi grantul încasat, plus dobândă. Granturile vor fi acordate în curând pentru a acoperi o parte din pierderile cauzate de epidemia de coronavirus afacerilor din acest domeniu. Citește articolul
Majoritatea companiilor (59%, dintre care 60% sunt mari contribuabili) nu au făcut până acum obiectul unei inspecții de mediu, rezultă dintr-un sondaj realizat zilele acestea de EY, în cadrul seminarului ”Cum să abordezi inspecțiile fiscale privind obligațiile la Fondul pentru Mediu. Noi provocări”. În schimb, printre problemele cel mai des întâlnite în cadrul inspecțiilor fiscale, așa cum a rezultat din sondaj, se numără neidentificarea tuturor obligațiilor la Fondul pentru Mediu, determinarea și declararea incorectă a cantităților introduse pe piață, nedeclararea ambalajelor reutilizabile sau deficiențe privind documentele justificative. Citește articolul
În contextul noilor măsuri de relaxare anunțate la începutul acestei luni, există mai multe aspecte importante cărora angajatorii ar trebui să le acorde atenție: de la menținerea obligativității măștii de protecție la birou, plata orelor suplimentare în telemuncă, testarea angajaților și controalele anunțate în acest sens, la multitudinea de date cu caracter personal de gestionat conform prevederilor legale și alte asemenea chestiuni esențiale. Astfel, vă prezentăm, în continuare, opt lucruri care nu trebuie trecute cu vederea de niciun angajator. Citește articolul