Începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2023, angajatorii vor putea accesa un nou beneficiu cu tratament fiscal preferențial, ce a fost introdus prin OG 16/2022. Acesta constă în scutirea parțială de taxe salariale pentru asigurarea cazării sau a chiriei pentru angajați, însă numai în anumite condiții stricte. Citește articolul
O noutate semnificativă privind declarația 112, pe care o folosesc angajatorii, este că formularul va trebui să cuprindă, din 2023, și veniturile neimpozabile ale salariaților. Aceste informații nu se raportează în prezent, conform specialiștilor. Citește articolul
Care sunt avantajele pe care legislația românească le permite companiilor prin care acestea ar putea să treacă de la abordarea potențialilor/ actualilor angajați cu o simplă ofertă salarială la oferte bazate pe un pachet de remunerare, format din salariu plus beneficii, și de ce angajații ar trebui să-și reconsidere cerințele faţă de angajatori?
Formularul 112 a fost actualizat recent, iar angajatorii au întâmpinat probleme la depunerea online a declarației din cauza erorilor apărute, deși probleme vin, de cele mai multe ori, de la organul fiscal. Totuși, recomandarea unui expert contabil este ca, în primă fază, să fie depusă D112 în termenul legal, chiar dacă există erori, astfel încât să fie primit un număr de recipisă, iar până la finalul lunii să fie redepusă declarația corectată. Data depunerii celei de-a doua declarații va fi cea a depunerii inițiale, după cum este prevăzut în Codul de procedură fiscală. Citește articolul
Formularul 112 a fost schimbat din nou, la doar câteva luni distanță de la cea mai recentă schimbare, printr-un ordin care se aplică începând cu raportarea pe august 2022. Iar Fiscul a pus la dispoziție recent și versiunea electronică aferentă, pe care deja a trebuit să o actualizeze, de două ori, pentru că avea probleme. Noua formă a declarației 112 vine, în principal, cu modificări legate de suprataxarea muncii part time, dar și pentru că Guvernul a schimbat entitățile responsabile de emiterea formularului. Citește articolul
În exercitarea obligației angajatorului de a asigura accesul angajaților săi la formare profesională periodică (o dată la doi/trei ani), Codul fiscal prevede un regim fiscal preferențial, dar e obligatoriu ca perfecționarea să fie legată de activitatea celui instruit, iar cheltuiala să fie clar trecută în numele companiei. Citește articolul
Controalele comune pentru combaterea muncii nedeclarate și subdeclarate, care au început în primăvară în baza unui nou protocol între Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Inspecția Muncii, se vor extinde la nivel național, a anunțat azi șeful Fiscului. Citește articolul
Salariul minim brut diferențiat de 3.000 de lei și taxele salariale reduse, ce sunt valabile acum pentru agroalimentar și construcții, ar urma să fie extinse pentru a acoperi și fabricarea băuturilor, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat. Citește articolul
Schimbările majore la Codul fiscal aduse de OG 16/2022 includ și două beneficii complet noi pe care angajatorii le pot acorda fără a datora taxe salariale la stat (în anumite limite). Acestea sunt valabile din ianuarie 2023 și se numără printre beneficiile pentru care Guvernul a stabilit, ca cerință de netaxare, un plafon lunar total maxim de 33% din salariul de bază. Citește articolul
Din ianuarie 2023, anumite beneficii acordate de angajator salariaților săi vor avea un tratament fiscal preferențial numai dacă, în total, nu depășesc un plafon lunar de 33% din salariul de bază, conform OG 16/2022. În acest context, a apărut nedumerirea dacă plafonul nou de 33% vizează fiecare beneficiu în parte sau dacă vizează totalul beneficiilor acordate lunar. Citește articolul