Activitatea vânzătorilor persoane fizice și juridice intermediată de platformele digitale, precum marketplace-urile, va fi monitorizată din 2023 de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vorbim despre raportarea DAC7, pe care o vor face anual companiile care dețin platformele digitale prin care se intermediază vânzările de bunuri și prestările de servicii, aceasta urmând să cuprindă informații complexe despre cei vizați. Citește articolul
Activitatea persoanelor care își vând serviciile prin intermediul platformelor digitale (site-uri sau aplicații mobile) urmează să fie raportată anual către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe recente. Practic, raportarea o vor face firmele care se ocupă de intermedierea între prestatorii de servicii (de exemplu, meșteri, bone sau menajere) și clienții lor, scopul fiind ca ANAF să identifice mai ușor evazioniștii. Citește articolul
Așa cum menționam în cadrul materialului anterior, DAC7 (Directiva 514/2021), cea mai recentă modificare a Directivei 16/2011 privind cooperarea în domeniul administrativ fiscal, introduce obligații noi în sfera schimbului automat de informații. Așadar, DAC7, implementată în legislația noastră prin intermediul OG 16/2023, extinde schimbul automat obligatoriu de informații pentru a acoperi anumite tranzacții desfășurate prin intermediul platformelor digitale. Citește articolul
Noua obligație de raportare la Fisc a activității derulate de persoanele fizice și juridice prin platformele online vizează atât marketplace-urile, cât și alte tipuri de platforme, avertizează specialiștii. Citește articolul
Activitatea comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor trebuie raportată anual la Fisc, începând cu 2023, de cei care gestionează aceste platforme digitale, prevede o ordonanță nouă, prin care s-a transpus în România Directiva europeană DAC7. În acest proces, marketplace-urile trebuie să colecteze anumite informații despre comercianții activi, iar cei necooperanți vor risca fie să piardă accesul la platforme, fie să li se rețină banii din vânzările făcute prin platforme. Citește articolul
Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul
În perioada 2023 - 2025, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intenționează să-și extindă semnificativ sursele de informare cu privire la veniturile independente obținute de persoanele fizice, pentru a crește numărul celor ce declară și achită impozitul pe venit. Printre alte măsuri, ANAF spune că își va extinde analizele inclusiv la veniturile membrilor de familie ai contribuabilului vizat și că toate tranzacțiile derulate de acesta vor fi folosite pentru a face estimări în baza stilului de viață. Citește articolul
O directivă europeană din 2021, supranumită Directiva DAC7, ar trebui transpusă de România până la finalul anului 2022 și apoi pusă în aplicare din ianuarie 2023. Cu toate acestea, autoritățile de la noi n-au implementat până acum măsura ce prevede, în esență, că veniturile comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor trebuie raportate anual la Fisc. Citește articolul
Cei care au marketplace-uri vor fi obligați să raporteze periodic la Fisc tranzacțiile pe care le fac comercianții prin acestea, conform unei noi ordonanțe. În acest fel, autoritățile vor să identifice cu ușurință acei comercianți care nu-și declară (sau își declară parțial) veniturile ori care nu se înregistrează în scopuri fiscale. Citește articolul
Un Ghid de bune practici dedicat celor care operează, sau care doresc să își înființeze platforme de comerț electronic a fost publicat recent de Asociatia Română a Magazinelor Online (ARMO). În mare, ghidul conține recomandări pentru o relație de afaceri echitabilă și transparentă între furnizorii de servicii de intermediere online și utilizatorii acestora. Citește articolul