Procedura pentru folosirea sistemului e-Transport a fost oficializată aseară de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română (AVR). Conform documentului, e-Transport este accesibil contribuabililor prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), iar transporturile de bunuri riscante trebuie raportate, în anumite condiții, numai dacă sunt implicate vehicule de marfă care au cel puțin 3,5 tone. Sistemul este obligatoriu de la 1 iulie 2022, dar amenzile pentru neconformare se pot aplica abia din 1 octombrie 2022. Citește articolul
Pentru cei care au devenit mari contribuabili la începutul anului 2022, obligația de depunere a fișierului standard de control fiscal (SAF-T), prin intermediul declarației 406, intervine abia de la 1 iulie 2022, conform calendarului stabilit de Fisc. Iată principalele informații de știut în acest context. Citește articolul
Sistemul e-Factura este funcțional în România din noiembrie 2021. Acesta este opțional în primă fază și vizează relația B2G (achiziții publice) și relația B2B (vânzarea de produse riscante). Însă, de la 1 iulie 2022, e-Factura va deveni obligatoriu în cadrul ambelor relații. În acest context, în sinteza de astăzi am reunit tot ce știm până acum despre sistem. Citește articolul
Două dintre cele trei mari proiecte de digitalizare pe care Fiscul le implementează în 2022 vizează inclusiv PFA-urile. Este vorba despre sistemele e-Factura și e-Transport, care vor trebui folosite, în anumite condiții, de la 1 iulie 2022, și de către persoanele fizice autorizate. Citește articolul
Sistemul e-Transport urmează să devină operațional opțional în curând, motiv pentru care Ministerul Finanțelor a publicat azi specificațiile tehnice de care vor avea nevoie firmele ce vor raporta transporturile de bunuri riscante. Citește articolul
În prezent, sistemul e-Factura pentru relația B2G, adică pentru domeniul achizițiilor publice, este opțional pentru companii. Totuși, de la 1 iulie 2022 se trece la obligativitate, întrucât o lege cu această măsură a fost oficializată aseară. Recent, Ministerul Finanțelor (MF) ne-a spus că intenția este de a trece la obligativitate cândva în perioada iulie - decembrie 2022, dar fără să ne dea un termen anume. Citește articolul
Lista produselor riscante ce vor trebui declarate în e-Transport a fost publicată aseară în Monitorul Oficial. Conform ordinului oficializat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), lista produselor care vor trebui declarate atunci când sunt transportate pe căile rutiere din România se suprapune doar parțial cu lista stabilită pentru e-Factura (relația B2B). Citește articolul
Responsabilitatea declarării în sistemul e-Transport a datelor bunurilor cu risc fiscal ridicat, ce sunt transportate în România pe căile rutiere, este stabilită în funcție de traseul transportului. Conform ordonanței care reglementează e-Transport, sistemul o să devină opțional curând, iar apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. Citește articolul
Sistemul e-Transport (sau „Radarul mărfurilor”, cum mai este numit) urmează să devină operațional opțional în curând, pentru bunurile riscante transportate pe căile rutiere, și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În caz contrar, companiile vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Totuși, momentan este nevoie și de norme de implementare. Citește articolul
Extinderea aplicabilității e-Factura, de la 1 aprilie 2022, vine cu numeroase neclarități pentru firmele și PFA-urile vizate de sistemul care, în primă fază, este opțional pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B. În acest context, avocatnet.ro a încercat să acopere cât mai multe nedumeriri cu ajutorul fiscaliștilor. Citește articolul