Începând cu 2023, statele de salarii emise de angajatori vor trebuie păstrate doar pentru cinci ani, nu 50 ani, ca și până acum. Schimbarea se regăsește într-o lege oficializată luni, care introduce o excepție de la regula actuală și va viza doar situațiile în care angajatorul depune în paralel anumite declarații fiscale. Citește articolul
Pensionarii sistemului public de pensii și cei din sistemul militar cu venituri mai mici sau egale cu 2.000 de lei pe lună vor primi de la stat, începând de mâine, un ajutor financiar unic în valoare de 700 de lei, potrivit unor declarații recente ale ministrului muncii. Aceasta este una dintre măsurile sociale și economice cuprinse în pachetul numit “Sprijin pentru România”, ce a fost anunțat de Guvern acum câteva zile. Potrivit datelor furnizate de autorități, de această măsură vor beneficia aproximativ 3,3 milioane de pensionari. Citește articolul
Tratamentul fiscal al diurnelor acordate de angajatori salariaților se modifică începând cu veniturile aferente lunii mai 2022, așa cum s-a stabilit recent printr-o lege nouă. Asta înseamnă că efectele se văd prima oară abia la depunerea declarației 112 în luna iunie 2022, din moment ce prin acest formular se raportează taxele salariale. Diurnele sunt scutite de taxe salariale, dacă se acordă în anumite condiții. Citește articolul
Declarația fiscală 112, care este folosită în principal la declararea taxelor salariale, a fost actualizată joi, prin ordin ministerial, pentru a include mai multe modificări apărute în cursul anului 2021 și la început de 2022. În acest context, Fiscul a publicat azi noua versiune electronică a formularului, astfel că firmele o pot folosi deja. Citește articolul
Declarațiile fiscale care de obicei se depun lunar până în data de 25 se transmit în decembrie 2021 mai devreme, așa cum reiese din calendarul Fiscului. Citește articolul
Din moment ce șomajul tehnic subvenționat de stat a fost reintrodus începând din octombrie 2021, angajatorii pot solicita bani de la stat începând din noiembrie, conform legislației în vigoare. Mai precis, de la 1 noiembrie 2021 se pot cere banii pentru indemnizațiile aferente lunii octombrie 2021, iar taxele aferente vor trebui declarate și plătite abia în decembrie 2021. Citește articolul
Pentru a combate fenomenul muncii nedeclarate (“la negru”) și al celei subdeclarate (“la gri”), Inspecția Muncii urmează să realizeze o interconectare cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât Fiscul să aibă acces la registrul salariaților pentru a compara raportările angajatorilor cu cele din declarația 112 (cea prin care se declară taxele salariale). Citește articolul
Formularul 212, adică declarația unică, a fost introdus în anul 2018 pentru a comasa șapte dintre formularele depuse, până la acel moment, de persoanele fizice și persoanele fizice autorizate (PFA) care obțin venituri din activități independente. Formularele 200, 201, 220, 221, 600, 604 și 605 sunt cele care au fost comasate în 212. Cu toate acestea, în funcție de specificul activității, există anumite declarații fiscale pe care unele PFA-uri încă trebuie să le depună pe parcursul anului, în afară de declarația unică. Citește articolul
Numărul declarațiilor fiscale folosite de contribuabili (că firme, că persoane fizice autorizate) în relația cu Fiscul este unul destul de ridicat. Dintre toate, însă, numai anumite formulare sunt folosite lunar/trimestrial/anual de un număr semnificativ de contribuabili: cele prin care se declară și plătesc dările fiscale, cele care țin de aplicarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) și nu numai. Citește articolul
Zeci de angajatori ne-au informat zilele trecute că au primit în Spațiul privat virtual, în secțiunea de Mesaje, comunicări din partea ANAF prin care erau atenționați că există diferențe între numărul de salariați transmis în Revisal și cel declarat în formularul 112. Reprezentanții Fiscului au declarat pentru avocatnet.ro că aceste informări fac parte dintr-o procedură mai amplă inițiată recent de instituție, menită să crească gradul de conformare a contribuabililor. Potrivit ANAF, firmele au posibilitatea de a cere lista CNP-urilor problematice pentru a putea verifica situația lor și actualiza informațiile transmise, dacă este nevoie. Citește articolul