Legea avertizorilor de integritate impune companiilor cu peste 50 de angajați și autorităților și instituțiilor publice obligația de a avea canale interne de raportare pentru a permite avertizorilor să raporteze încălcările legii. Acest proces de raportare internă include desemnarea unui responsabil care poate fi un angajat propriu sau chiar mai mulți ori externalizarea către un terț care să gestioneze primirea, înregistrarea și soluționarea acestor raportări, asigurându-se că sunt respectate cerințele legale și că avertizorii beneficiază de confidențialitate și protecție împotriva represaliilor. Citește articolul
Conform Legii nr. 448/2006, firmele cu peste 50 de angajați sunt obligate să angajeze cel puțin 4% persoane cu dizabilități, iar în cazul neîndeplinirii acestei obligații, pot opta pentru plata unor obligații fiscale către bugetul de stat sau pentru achiziționarea de produse și servicii de la unități protejate autorizate. Unitățile protejate beneficiază de diverse forme de sprijin oferite de stat și pot oferi servicii de sănătate și securitate în muncă (SSM) altor companii, care își pot compensa astfel obligațiile legale. Accesarea acestor servicii nu doar că ajută la conformitatea legală, dar și îmbunătățește condițiile de muncă și imaginea companiei, oferind totodată oportunități de optimizare a costurilor și flexibilitate în gestionarea resurselor. Citește articolul
În viitorul apropiat, firmele cu mulți salariați vor trebui să aibă canale interne pentru preluarea sesizărilor de la aceștia, motiv pentru care specialiștii NNDKP au explicat recent aspectele-cheie legate de noua obligație. Măsura este prevăzută într-un proiect de lege al Ministerului Justiției, care va transpune directiva europeană privind avertizorii de integritate (sau whistleblowers, cum se spune în engleză). Citește articolul
Responsabilii cu egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi din cadrul firmelor cu peste 50 de salariaţi vor avea la dispoziţie, în curând, un plan de acţiune standardizat pentru a împiedica apariţia discriminărilor între salariaţi şi salariate şi un ghid metodologic pentru a-l implementa, după ce Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a pus în dezbatere publică un proiect de ordin în acest sens. Citește articolul
O directivă europeană care va oferi protecție angajaților și persoanelor care intră în contact cu firme, atunci când raportează încălcări ale dreptului Uniunii Europene (UE), a fost adoptată de curând. Ea va trebui implementată și în România, în doi ani. Astfel, angajatorii vor fi obligați să adopte, printre altele, măsuri de protecție a salariaților care raportează încălcări ale dreptului Uniunii Europene. Citește articolul
Firmele de stat și cele private care au peste 50 de salariați vor putea desemna un angajat propriu sau vor putea angaja un specialist care să se ocupe de egalitatea de șanse între femei și bărbați, conform unui act normativ care se va aplica începând de duminică. Concret, existența responsabilului cu egalitatea de șanse va fi opțională, nu obligatorie. Citește articolul
Firmele cu cel puțin 50 de salariați au obligația să angajeze persoane cu handicap în proporție de cel puțin 4% din numărul total de angajați, potrivit legislației în vigoare. Societățile care nu angajează persoane cu dizabilități trebuie ori să plătească o anumită sumă către stat, ori să achiziționeze produse sau servicii furnizate de astfel de persoane. Citește articolul
Societatile care au peste 50 de salariati sunt obligate sa angajeze persoane cu handicap in proportie de cel putin 4% din numarul total de angajati. Totusi, firmele care nu angajeaza persoane cu dizabilitati au la dispozitie si alte variante pentru a respecta prevederile legale din domeniu, despre care va spunem mai multe astazi. Citește articolul
Firmele care au cel putin 50 de angajati au obligatia de a angaja persoane cu handicap in proportie de cel putin 4% din numarul total de angajati, conform Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Citește articolul