Cazierul comercial a fost introdus în legislația de protecția consumatorilor de la noi în mai anul acesta, printr-o ordonanță de urgență, iar azi este oficial detaliat printr-un ordin al Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Implementarea cazierului ar trebui să aibă loc, conform ordonanței, cel târziu la final de noiembrie. Citește articolul
Similar cu drepturile pe care le are consumatorul în virtutea garanției, în cazul practicilor înșelătoare sau abuzive ale comercianților vor putea fi cerute repararea, înlocuirea și reducerea prețului produsului ori serviciului cumpărat ca urmare a acelor practici, potrivit unei ordonanțe ce se va aplica din 28 mai 2022. Citește articolul
Fie că vorbim de profesioniștii care vând în spațiile comerciale, fie la distanță, pentru obligațiile trasate de ordonanța privind drepturile consumatorilor se vor putea aplica amenzi și de trei sau patru ori mai mari decât cele actuale, printr-un act care se aplică din 28 mai. Citește articolul
Dreptul de retragere dintr-un contract se va majora de la 14 zile la 30 de zile, în anumite condiţii, în principal pentru a proteja consumatorii de practicile agresive ale unor comercianți, potrivit unei ordonanțe recent apărute în Monitorul Oficial și care urmeză să modifice legislația privind protecția consumatorilor, de la finalul lui mai. Citește articolul
După ce nu mai primise ajustări din 2014, Legea privind clauzele abuzive urmează să fie modificată la final de mai printr-o ordonanță ce a fost publicată de curând în Monitorul Oficial. Printre noutăți, imprescriptibilitatea acțiunilor în constatarea acestor clauze. Citește articolul
Legislația de protecția consumatorului urmează să fie modificată, la final de mai, urmând să fie incluse referiri la piețele online și la obligațiile de informare pe care le vor avea administratorii acestor piețe în raport cu consumatorii - spre exemplu, să le spună, dinainte ca ei să contracteze ceva, de ce anumite oferte le-au apărut mai sus în ierarhie înaintea altora. Totodată, terții care își vând produsele pe aceste piețe online vor trebui să dea declarații față de cei care dețin piețele online prin care să sublinieze dacă sunt sau nu profesioniști. Citește articolul
Fapte precum prezentarea de recenzii false ori pe care comerciantul nu a depus niciun efort să le verifice înainte de a le folosi, lipsa de transparență cu privire la prioritizarea anumitor bunuri sau servicii în căutările internauților de pe platformele online și folosirea chiar a unor intermediari pentru a prezenta recenzii false ori neverificate vor fi amendate în curând prin Legea practicilor comerciale incorecte, ca urmare a unei ordonanțe recent publicate în Monitor. Citește articolul
Clauzele abuzive incluse în contracte şi alte nereguli comise de profesioniști în materia clauzelor abuzive vor fi sancţionate mult mai dur, potrivit unei ordonanțe care se va aplica din 28 mai 2022. Aceasta aduce mai multă protecție consumatorilor, iar asta înseamnă nu doar amenzi, ci și obligații suplimentare pentru profesioniștii care folosesc astfel de clauze. Tototdată, amenzile aplicate în baza Legii 193 nu vor mai putea fi plătite la jumătate în termenul de 15 zile. Citește articolul
Pentru a transpune, cu câteva luni întârziere, o directivă europeană, Guvernul a adoptat recent o ordonanță ce va modifica trei acte normative importante în materia protecției consumatorilor. Noua ordonanță, publicată vineri în Monitor și care se va aplica de la final de mai, va aduce amenzi mai mari pentru inserarea clauzelor abuzive în contracte, amenzi pentru comercianții ce se folosesc de recenzii false ori neverificate, precum și remedii pentru consumatori. Citește articolul
Un proiect de ordonanță a Guvernului ce va transpune spre final de mai o directivă europeană va obliga comercianții din România să respecte reguli stricte privind afișarea reducerilor de preț. Același proiect va oferi o definiție și pentru ce înseamnă vânzările în regim de outlet și care sunt obligațiile aferente în materia reducerilor prezentate. Citește articolul