Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 6366 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: fisa postului
Subiect: fisa postului
ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Fișa postului și regulamentul intern, opționale pentru microfirmele cu maximum nouă salariați

Ordonanța pentru eliminarea obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, pentru microîntreprinderile cu maximum nouă salariați a apărut joi în Monitorul Oficial și a intrat în vigoare la momentul publicării. Documentul prevede mai multă flexibilitate atunci când vorbim despre evidența muncii la acești angajatori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Măsurile de debirocratizare pentru firmele cu puțini angajați: Pe termen lung, angajatorii își vor da seama că aveau nevoie de regulamentele și fișele scrise

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
4 Mai 2021 | 0 | 424

Cât timp așteptăm să fie oficializate așa-zisele măsuri de debirocratizare pentru firmele cu puțini angajați, ne oprim puțin să analizăm dacă, într-adevăr, acestea chiar vor ajuta firmele. Poate că în primă fază firmele vor scăpa de documentele acestea - fișa postului, regulamentul intern - dar, pe termen lung, e posibil ca mulți angajatori să-și dea seama că ar fi fost mult în avantajul lor să le aibă. În primul rând, pentru că pierd niște mijloace de probă; în al doilea rând, pentru că se vor vedea în fața imposibilității de a se folosi de unele mecanisme precum sancționarea disciplinară când nu e vorba de chestiuni trecute expres în contractele de muncă, suspendarea contractelor, concedierea pentru necorespundere profesională ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți dai seama dacă vei putea elimina fișele de post și regulamentele interne? Microfirmă în sens fiscal vs. în sens organizatoric

Prezentarea în scris către salariaţi a fişei postului, foii de prezenţă, precum şi a regulamentului intern devine, în curând, opţională, după de Guvernul a adoptat miercuri o OUG ce prevede faptul că aceste trei documente nu mai trebuie întocmite obligatoriu de către microîntreprinderile cu până la nouă salariați. Fișa de post, spre exemplu, poate fi comunicată doar verbal și trebuie pusă la dispoziţia salariatului doar dacă el solicită acest lucru în scris. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce dezavantaje ar aduce firmelor și angajaților eliminarea regulamentelor interne, fișelor de post și pontajelor

Este eliminarea fișelor de post, regulamentelor interne și pontajelor „o gură de aer” pentru firmele mici, cu până la nouă angajați? Sau vorbim de eliminarea unor documente, fals considerate birocrație împovărătoare, care ar avea efecte extrem de neplăcute asupra angajatorilor și angajaților, de la caz la caz? De când ministrul muncii a anunțat public intenția de a elimina aceste documente la microîntreprinderi, numeroase voci critică măsura. Iată, în cele ce urmează, câteva dezavantaje văzute de doi specialiști în relații de muncă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Președintele experților în legislația muncii: Fișa postului nu poate fi eliminată. Necesitatea ei, prevăzută de o directivă UE

Ideea de a elimina fișa postului în cadrul firmelor mici, cu mai puțini angajați, cuprinsă într-un proiect recent este greșită, e de părere Corneliu Bențe, expert în legislația muncii și președintele Uniunii Naționale a Experților în Legislația Muncii. Nu doar că va crea în lanț o serie de probleme pentru firme și angajați, dar pare să ignore cu totul cuprinsul unei directive europene pe care România trebuie să o transpună în legislația internă până în vara anului viitor - actul, spune expertul, va modifica semnificativ obligația de informare a salariaților cuprinsă acum în Codul muncii, iar noile obligații impuse nu ar putea fi respectate întocmai în lipsa fișei postului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa de post, regulamentul intern, pontajul - ce conțin și de ce sunt necesare cele trei „piedici” birocratice pe care vrea Guvernul să le elimine

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
16 Aprilie 2021 | 0 | 1335

Un proiect de ordonanță de urgență aflat acum în lucru la Guvern ar urma să elimine pentru firmele mici, cu până la nouă angajați, câteva documente esențiale în desfășurarea raporturilor de muncă: fișa de post, regulamentul intern și evidența orelor de muncă. Am pregătit astăzi un articol explicativ despre ce conțin în mod uzual aceste documente și de ce sunt ele necesare în relația dintre un angajator și salariații săi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Exclusiv Consultă proiectul de OUG prin care se elimină fișele de post, pontajele și regulamentul intern la microîntreprinderi

Guvernul a adoptat joi, în primă lectură, un proiect de ordonanță de urgență prin care sunt eliminate fișele de post, regulamentele interne și pontajele pentru microîntreprinderile care au mai puțin de nouă angajați. Măsurile au fost anunțate de ministrul muncii, Raluca Turcan, la finalul ședinței de Guvern care a avut loc ieri. Proiectul de OUG nu a fost pus până acum în dezbatere publică, astfel că până la momentul declarațiilor Ralucăi Turcan nu au existat informații sau documente oficiale care să descrie sau să prezinte această reglementare. Avocatnet.ro a intrat în posesia documentului care urmează să modifice Codul muncii, pe care îl puteți consulta atașat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când, cum și cât se poate modifica fișa postului

Dan Nastase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
19 Martie 2021 | 0 | 6213

Angajatorul poate modifica fișa postului fără a schimba felul muncii, cu respectarea pregătirii profesionale a salariatului și fără a stabili sarcini pe care salariatul nu le-ar putea îndeplini sau care presupun o calificare ce nu corespunde funcției.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Evaluarea profesională a salariaților în termeni practici: ce și cum evaluăm?

Dan Nastase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
2 Decembrie 2020 | 0 | 1142

Evaluarea profesională are la bază prerogativa angajatorului de a-și organiza activitatea și de a verifica dacă și în ce măsură salariații și-au îndeplinit obligațiile asumate prin contractul individual de muncă și și-au respectat atribuțiile și sarcinile stabilite prin fișa postului. Evaluarea e un aspect deschis, cunoscut de părți, dar chiar dacă vorbim de o prerogativă a angajatorului, evaluarea nu poate fi făcută oricum și există niște așa-zise limite în care angajatorul poate "jongla" pe acest subiect. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa postului - rolul său în sistemul de evaluare profesională și aspecte de legalitate

Dan Nastase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
1 Decembrie 2020 | 0 | 1618

Atunci când ne referim la fișa postului, privim acest document ca pe un ansamblu de atribuții și responsabilități ale salariatului, stabilite de comun acord, conform funcției pe care o ocupă sau urmează să o ocupe acesta, dar și din perspectiva evaluării profesionale a salariaților. Ca să vorbim în termeni de legalitate, de unde ar trebui să pornim cu conținutul acesteia? Citește articolul