În contextul în care mulți consumatori primesc facturi eronate de la furnizorii de energie electrică și gaze naturale, inclusiv unele în care nu se aplică schema de plafonare și compensare a prețurilor stabilită în 2021, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a prezentat care sunt pașii pe care trebuie să-i parcurgă cei ce au neclarități legate de facturarea electricității și a gazelor naturale. Citește articolul
Clienții casnici care nu-și pot plăti factura la energie electrică și riscă, din acest motiv, să fie debranșați trebuie să primească, mai nou, cu suficient timp înainte de data stabilită pentru întreruperea serviciilor, informații despre alternativele disponibile, potrivit unei ordonanțe care se aplică deja. Citește articolul
Există anumite situații în care firmele, PFA-urile și profesioniștii nu pot beneficia de reducerea la cerere a facturilor de energie în sezonul rece 2021 - 2022, așa cum reiese din cadrul legal al facilității. Citește articolul
Schema de ajutor de stat ce permite reducerea facturilor la energie în perioada sezonului rece 2021 - 2022 este destinată în special PFA-urilor, profesioniștilor, microîntreprinderilor și întreprinderilor mici și mijlocii (IMM). Astfel, reiese indirect că întreprinderile mari nu pot accesa, teoretic, facilitatea. Citește articolul
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a aplicat amenzi totale de circa 2,3 milioane de lei distribuitorilor de energie electrică și gaze naturale, în perioada martie-octombrie 2021, pentru nerespectarea termenelor pentru emiterea sau modificarea avizelor de racordare sau branșare. Citește articolul
După cum s-a stabilit în 2020, pe perioada stării de alertă, furnizorii de utilități (curent, gaze, apă, canalizare ori salubritate) nu puteau debranșa clienții sub nicio formă. Acum, pentru că sunt foarte mulți clienți care profită de această situație și nu-și plătesc facturile, autoritățile au decis, printr-o ordonanță oficializată în vară, să elimine interdicția de debranșare a clienților de la rețelele de furnizare a electricității și gazelor naturale. Totuși, cei care beneficiază de măsură au fost păsuiți timp de trei luni, mai exact, până astăzi, ceea ce înseamnă că ei pot fi debranșați începând de mâine. Citește articolul
Consumatorii care au acceptat o ofertă comercială cu preț fix și cărora, pe durata perioadei contractuale, le-a fost crescut prețul agreat, fără a fi notificați de către furnizorii de gaze naturale despre intenția de creștere a prețului, pot face plângere la Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), potrivit unui comunicat publicat joi pe site-ul instituției. Astfel, ANRE a finalizat recent o serie de acțiuni de control în acest sens, în urma cărora a dat amenzi de 2,69 milioane de lei, și continuă să supravegheze comportamentul furnizorilor de gaze naturale privind îndeplinirea obligației de a notifica tuturor clienţilor finali care au acceptat oferte comerciale cu preț fix menținerea prețului la care s-au obligat prin ofertă, pe toată durata contractului, și, după caz, modificarea contractelor. Citește articolul
După ce, în 2020, autoritățile au decis ca, pe durata stării de alertă, să nu fie posibilă debranșarea consumatorilor de la utilități, în vara acestui an, pentru că erau multe situații în care clienții profitau de situație și nu-și plăteau facturile, s-a decis eliminarea interdicției de debranșare de la curent și gaze. Acum, printr-un proiect de lege adoptat în această săptămână la Senat, autoritățile vor să reintroducă interdicția de la debranșarea de la gaze și curent, dar doar în anumite cazuri, respectiv atunci când este vorba despre consumatori vulnerabili sau cei cu un consum mic de energie. Citește articolul
Țara noastră trebuia să dea o lege specială pentru interzicerea practicilor comerciale neloiale în sectorul agroalimentar până la 1 mai 2021, dar proiectul inițiat în acest sens încă se află în lucru la Parlament. Din acest motiv, Comisia Europeană a anunțat marți că a deschis o procedură de infringement în urma căreia România riscă sancționarea. Interdicțiile sunt gândite pentru a proteja fermierii și furnizorii mici și mijlocii de abuzuri. Citește articolul
Procedura de soluționare a plângerilor celor care consideră că li s-a încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim împotriva furnizorilor de curent electric sau gaze naturale va avea loc în două etape, una la nivelul furnizorului și una la nivelul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit unui ordin al ANRE publicat joi în Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare tot de atunci. Citește articolul