Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Firmele care vor să facă sponsorizări sau acte de mecenat trebuie să urmeze o serie de reguli, pentru a le putea deduce din impozitul pe profit/micro. De asemenea, ele trebuie să înțeleagă și diferența dintre sponzorizări și mecenat, pe de o parte, și donații, pe de altă parte, din cauză că acestea din urmă nu pot fi deduse din calculul impozitului pe profit/micro. Citește articolul
Astăzi se împlinesc 100 de ani de la reglementarea profesiei contabile în România. Accesul în profesiile de expert contabil și contabil autorizat se face pe bază de examen de admitere și presupune efectuarea unui stagiu de până la trei ani în cadrul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), precum și susținerea unui examen de aptitudini. Cu ocazia Zilei Naționale a Contabilului, care se sărbătorește pe 13 iulie, vă reamintim principalele informații pe care trebuie să le știe orice persoană care dorește să acceseze această profesie. Citește articolul
Până la 30 iunie, când a fost termenul-limită, firmele străine care au activitate în România ar fi trebuit să trimită Fiscului un chestionar cu informații care să ajute organul fiscal să-și dea seama dacă e cazul stabilirii rezidenței fiscale în România și plății impozitului aici. În următoarea perioadă, Fiscul va reveni cu concluziile pe baza chestionarelor și va notifica fiecare firmă ce are de făcut mai departe. Fiscaliștii subliniau încă de la introducerea obligației de a completa aceste chestionare că e în avantajul firmelor să nu neglijeze depunerea lor. Citește articolul
Mai multe decizii ale Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), apărute în ultimele săptămâni, vizează domeniul taxei pe valoarea adăugată (TVA). Dintre acestea, patru se referă la deducerea TVA în cazul falimentului, plata datoriilor de TVA atunci când vine vorba despre atragerea răspunderii solidare a unei persoane, stabilirea venitului unei operațiuni nedeclarate și netaxate și contextul în care un imobil dat în chirie de o firmă într-o altă țară poate fi considerat un sediu comercial fix.
Citește articolulDe când a apărut, mecanismul Kurzarbeit a suferit mai multe schimbări, iar normele sale de aplicare au fost modificate cel mai recent spre sfârșitul lunii iunie pentru a le reflecta. Acum, printr-un ordin al Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS) oficializat joi, sunt stabilite noi modele pentru documentele folosite la solicitarea banilor de la stat în situația reducerii timpului de lucru. Citește articolul
Odată cu apariția noilor reguli privind comerțul electronic în cadrul Uniunii Europene (UE), s-au stabilit două chestiuni privind importul de bunuri: o dată, că se plătește TVA pentru importurile făcute de persoanele fizice pe teritoriul României pentru mărfurile sub 150 de euro, iar, a doua regulă, că nu se datorează TVA în cazul mărfurilor de la persoană fizică la persoană fizică a căror valoare e sub 45 de euro. Dar în ambele situații e obligatorie depunerea unor declarații vamale. Cei vizați trebuie să știe, în funcție de modul de tranzit al mărfurilor (poștă sau curierat), de când și cum se folosește o declarație specială. Citește articolul
Într-o opinie publicată recent, Camera Consultanților Fiscali (CCF) tratează diferențele dintre expertiza judiciară expertului și constatarea specialistului, ambele dispuse în procesele penale, conform legii române. Ambele sunt valorificate ca mijloace de probă, cu aceeași valoare probantă, CCF subliniază însă că opinia specialistului dintr-un raport de constatare nu constituie o expertiză în sensul legii, iar opinia sa nu trebuie inclusă în raportul de expertiză. Citește articolul
One Stop Shop (OSS) este un sistem electronic care simplifică până la 95% din obligațiile privind TVA pentru vânzătorii de bunuri și servicii către consumatorii din întreaga Uniune Europeană (UE). De la 1 iulie, cei care nu vor să depună deconturi de TVA și să facă plăți în fiecare stat în care vând sau prestează servicii, trebuie să folosească OSS. Opțiunea pentru folosirea OSS s-a putut face încă de acum câteva luni. Citește articolul
Ca antreprenor, este important să fii informat din timp cu privire la aspectele importante ce țin de buna funcționare a afacerii tale. Daca ești la început în afaceri, poate fi copleșitor să ții pasul cu toate activitățile. Cum inventariatul nu este cel mai usor proces, iată aici câteva informații foarte utile pentru un început de drum stabil și în conformitate cu legislația de inventariere. Citește articolul
Legislația privind controlul vamal a fost actualizată, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat vineri în Monitorul Oficial, în sensul armonizării prevederilor, la nivel național, din domeniul supravegherii și controlului vamal ulterior cu noile reglementări vamale existente la nivelul Uniunii Europene (UE). Schimbările intervenite prin actul normativ care se aplică deja vizează introducerea unor noi aspecte legislative. Citește articolul