Miercuri, 29 ianuarie, are loc evenimentul: Noutăți fiscale 2025 din perspectivă contabilă: Sesiune cu Cristian Rapcencu. Participă →
Dubla-impunere, în special în materia prețurilor de transfer, reprezintă una dintre cele mai frecvente și spinoase probleme cu care se confruntă societățile multinaționale cu prezență în România, în special din cauza ineficienței practice a soluțiilor pentru eliminarea acesteia post factum. Citește articolul
Vă prezentăm azi cele mai importante aspecte de care trebuie să se țină cont la întocmirea și depunerea, în anul 2021, a situațiilor financiare aferente anului 2020. Există anumite termene pe care trebuie să le respecte cei care depun aceste situații financiare, dar și unele chestiuni noi, care au apărut în contextul pandemiei de coronavirus și care trebuie avute în vedere. Citește articolul
În contextul crizei financiare actuale, tot mai multe companii aflate în dificultate caută modalități de a-și menține activitatea pe linie de plutire, de a identifica și accesa diverse proceduri de prevenire a insolvenței și a implementa planuri personalizate de restructurare. În acest sens, specialiștii în insolvență au venit cu câteva propuneri de soluții practice pentru firme, la conferința juridică organizată de avocatnet.ro săptămâna aceasta. Citește articolul
Versiunea electronică actualizată a declarației 700, care va permite contribuabililor efectuarea electronică a tuturor mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, se află încă în curs de dezvoltare și testare, urmând să fie pusă la dispoziția firmelor pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a precizat instituția pentru redacția noastră. Cei de la Fisc nu oferă însă nicio informație legată de data când această versiune electronică actualizată va fi disponibilă. Deși ordinul care permite ca firmele să facă aceste demersuri a intrat în vigoare la 30 martie 2021, versiunea electronică a acestei declarații încă este neactualizată pe site-ul ANAF. Citește articolul
Termenul declarației unice - 25 mai - a trecut, dar asta nu înseamnă că depunerea ei poate fi amânată pentru anul viitor sau că ar trebui să ne raportăm la termenul de 25 mai 2021, indiferent de situație. Întrucât Codul fiscal stabilește destul de clar și alte situații în care depunerea declarației trebuie să se facă independent de acest termen, adică și în cursul anului. Citește articolul
Începând din 2021, cadourile date de angajatori de Ziua Copilului (1 iunie), în cuantum de până la 150 de lei, sunt netaxabile numai dacă sunt pentru copiii salariaților, conform unei legi apărute la finalul anului trecut. Până în 2020, cadourile date de Ziua Copilului erau netaxabile chiar dacă erau acordate atât salariaților, cât și copiilor acestora. Citește articolul
Un alt proces câștigat contra organului fiscal pe tema reîncadrării diurnelor primite de șoferi în transportul internațional ne aduce în fața câtorva întrebări destul de importante pentru contribuabilii care, acordând și ei diurne angajaților proprii, s-ar putea trezi cu conturile blocate, până când legiuitorul va opera o modificare la nivel oficial care să tranșeze chestiunea: cu ce greșesc firmele care acordă aceste diurne și de ce se leagă organele fiscale pentru a le reîncadra ca venituri salariale (nu e vorba doar de domeniul transporturilor) și de ce s-ar putea prevala dacă ajung în instanță față în față cu organul fiscal? Citește articolul
O firmă nerezidentă în România a reușit să obțină în instanță, după mai bine de 13 ani, o rambursare de TVA, după ce aceasta fusese refuzată inițial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe motive pur procedurale. Mai precis, solicitarea inițială a fost respinsă, iar contestația ulterioară a primit, de asemenea, un răspuns negativ, ANAF folosindu-se în cazul din urmă de lipsa șampilei de pe contestație. Citește articolul
Atunci când vorbim de atragerea răspunderii solidare a unei persoane pentru o datorie de TVA, aceasta trebuie să achite atât taxa în sine, cât și dobânzile aferente, conform unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Însă acest raționament este aplicabil dacă se stabilește că, la exercitarea dreptului de deducere, se știa că datornicul nu va plăti TVA-ul. Citește articolul
Angajații nu pot fi obligați să folosească semnătura electronică și, cu atât mai puțin, dacă sunt de acord în principiu cu ea, nu pot fi obligați să-și procure serviciul de semnare electronică pentru semnarea actelor la locul de muncă. Nici chiar în acele firme unde firma va achiziționa serviciul și va dori să acorde tuturor semnătură electronică, aceasta nu va putea fi impusă. Cum ar trebui însă firmele să privească aceste cheltuieli pentru angajați - se datorează sau nu impozit și contribuții sociale pentru aceste beneficii? Citește articolul