avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 395 soluții astăzi
Specialistul răspunde

Specialistul răspunde

ACCES PREMIUM

Banii netaxabili pentru telemuncă pot fi dați și dacă salariatul are clauză de muncă la domiciliu?

Alexandru Boiciuc în Specialistul răspunde
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2021 | 0 | 4157 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu luna ianuarie 2021, angajatorul poate acorda lunar telesalariaților până la 400 de lei pentru acoperirea cheltuielilor curente pe care le au aceștia, fără să plătească la stat impozit pe venit și contribuții sociale. Însă această facilitate se aplică și salariaților care n-au o clauză de telemuncă în contract, ci o clauză de muncă la domiciliu? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Recomandarea specialistului

Pentru cine se potrivește fiecare dintre cele patru mecanisme de gestionare a datoriilor la stat și de ce

Alexandru Boiciuc în Specialistul răspunde
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Decembrie 2020 | 0 | 4424 | Timp de citire: 6 min.

Amnistia fiscală, eșalonarea simplificată, eșalonarea clasică și restructurarea financiară sunt cele patru mari mecanisme accesibile în prezent pentru gestionarea datoriilor la stat. Pentru a ajuta datornicii, avocatnet.ro l-a întrebat pe Emanuel Băncilă, partener la Radu și Asociații, pentru cine se potrivește fiecare mecanism în parte și de ce. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

Atingerea țintei de reciclare impuse de lege prin dosarul de trasabilitate. Ce înseamnă, de fapt, trasabilitatea deșeurilor din ambalaje?

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
3 Noiembrie 2020 | 0 | 3907 | Timp de citire: 4 min.

Pentru a atinge țintele de reciclare impuse prin Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje, firmele au la dispoziție trei variante de lucru, iar una dintre ele este dosarul de trasabilitate. Dacă este sau nu varianta potrivită pentru operatorii economici, depinde de la caz la caz. În anumite situații, ne-a explicat un specialist, nici nu putem merge pe această variantă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus - stare de urgență

UPDATE Cum procedez dacă firma are salariați suspendați până azi, din moment ce se prelungește starea de urgență?

Alexandru Boiciuc în Specialistul răspunde
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Aprilie 2020 | 0 | 5868 | Timp de citire: 2 min.

În timpul stării de urgență, multe afaceri din România și-au întrerupt temporar activitatea, fie voluntar, fie din decizia autorităților. Asta a implicat suspendarea contractelor de muncă ale salariaților și trimiterea lor în șomaj tehnic pe banii statului. Perioada inițială a stării de urgență ținea până azi, dar a fost prelungită cu încă 30 de zile. În aceste condiții, cum ar trebui să procedeze angajatorii pentru prelungirea suspendărilor? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

În spațiul afacerii tale se aude muzică? Ești obligat să plătești licență pentru asta

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
6 Mai 2019 | 4 | 12047 | Timp de citire: 2 min.

Muzica ambientală aduce, fără discuții, un mare plus pentru derularea unor activități economice, dacă nu este chiar esențială pentru unele afaceri. Spațiile deschise publicului, la care clienții au acces, în care petrec mai mult sau mai puțin timp și în care se aude muzică, pe oricare suport ar fi, aduc obligația de a obține o licență pentru difuzarea muzicii respective. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dividende 2019: Dacă se împart în primul trimestru, ești obligat să faci bilanțuri și în celelalte trimestre?

Alexandru Boiciuc în Specialistul răspunde
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Februarie 2019 | 0 | 8620 | Timp de citire: 2 min.

Peste aproximativ cinci săptămâni, companiile vor putea să înceapă procesul împărțirii dividendelor din profitul aferent primului trimestru din anul 2019, care implică întocmirea unor situații financiare interimare. În aceste condiții, este important de știut că, dacă o firmă împarte dividende în primul trimestru al anului, aceasta nu este obligată automat să întocmească bilanțuri și în următoarele trimestre ale anului curent. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

Deduceri impozit micro: Se poate deduce din impozit valoarea noilor case de marcat?

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
22 Octombrie 2018 | 2 | 9234 | Timp de citire: 1 min.

Firmele care aplică impozitul pentru venitul microîntreprinderilor au posibilitatea să-și scadă din baza impozabilă valoarea noilor case de marcat electronice, pe care sunt obligate să le achiziționeze pentru înlocuirea vechilor aparate. Lămurirea a fost oferită de curând de un contabil, în forumul avocatnet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clauza versus contractul de confidentialitate. Ce sa alegi ca sa-ti protejezi informatiile din firma

B&M Alliance Management în Specialistul răspunde
10 Martie 2014 | 12 | 41026 | Timp de citire: 4 min.

Firmele utilizeaza in desfasurarea activitatii lor o serie de informatii, care daca ar fi dezvaluite le-ar putea produce prejudicii pe termen scurt, mediu si lung. Astfel ca protejarea informatiilor confidentiale este esentiala, mai ales atunci cand acestea sunt utilizate si de salariati pentru indeplinirea atributiilor mentionate in fisele de post. In cele ce urmeaza vom analiza modalitatile in care angajatorii pot proteja confidentialitatea informatiilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cele mai intalnite greseli in elaborarea unei oferte in achizitii publice

Traininguri.ro în Specialistul răspunde
6 Martie 2014 | 1 | 17358 | Timp de citire: 5 min.

Elaborarea unei oferte in achizitii publice presupune atentie, rigurozitate, minutiozitate, iar elementele enumerate fac diferenta. Cu toate acestea, atunci cand se intocmeste o oferta, se pot face si multe greseli. Cititi in articolul de mai jos care sunt principalele categorii de greseli, in functie de cat de des se intalnesc ele in practica.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noi reguli europene in materia achizitiilor publice. Ce schimbari s-ar putea produce in urmatorii ani?

VASS Lawyers în Specialistul răspunde
28 Ianuarie 2014 | 1 | 17117 | Timp de citire: 6 min.

Un nou pachet legislativ care va guverna domeniul achizitiilor publice la nivel european a fost adoptat la 15 ianuarie 2014 de Parlamentul European. S-a incheiat, astfel, cel de-al saselea proces de legiferare din ultimii 45 de ani, un proces greoi ce a durat mai bine de 4 ani (consultarile au inceput in anul 2010). Directivele urmeaza sa fie publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene in cursul lunii februarie si vor intra in vigoare in 20 de zile de la publicarea acestora. Ulterior, statele membre ale Uniunii Europene, inclusiv Romania, vor avea obligatia sa transpuna in legislatia interna majoritatea noilor prevederi in termen de maximum doi ani. Citește articolul