Salariatul care se ocupă de activitățile de prevenire și protecție ce țin de securitatea și sănătatea în muncă (SSM) este desemnat prin decizie scrisă a angajatorului, conform legislației în vigoare. Totuși, nu orice persoană poate fi responsabil cu SSM. Citește articolul
Activitățile de prevenire și de protecție pentru asigurarea securității și sănătății în muncă (SSM) sunt desfășurate în funcție de numărul de salariați al firmei. Astfel, dacă este vorba de o companie mai mică, de exemplu, chiar angajatorul este cel care poate să preia aceste responsabilități, însă în cazul unei companii mari este nevoie de desemnarea cel puțin a unui salariat ca responsabil cu SSM. Citește articolul
Companiile trebuie să desemneze unul sau mai mulți lucrători care să se ocupe de protecție și de prevenire, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Dacă angajatorul nu are un lucrător competent să fie responsabil cu SSM, acesta trebuie să apeleze la servicii externe. Lipsa responsabilului cu SSM poate aduce angajatorului o amendă de până la 7.000 de lei. Citește articolul
Chiar dacă salariații au propriile obligații de respectat pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM), legislația în vigoare stabilește că angajatorul este cel responsabil pentru ce se întâmplă efectiv la locul de muncă. Citește articolul
Angajatorii pot să-și monitorizeze video salariații sau să le monitorizeze conversațiile numai în anumite condiții, acestea fiind stabilite prin lege începând de astăzi. Este vorba de un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Concret, angajatorii pot apela la monitorizarea salariaților numai atunci când acest lucru este important pentru companie. Totodată, introducerea monitorizării trebuie discutată în avans cu reprezentanții salariaților. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați, potrivit legii, să asigure securitatea și sănătatea în muncă (SSM) a tuturor salariaților pe care îi au, în conformitate cu legislația în vigoare în acest domeniu. Printre altele, companiile trebuie să-și informeze și să-și instruiască angajații, dar și să ia măsuri pentru a preveni riscurile de accidentare. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii iunie 2018 până azi, cel târziu, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul
Angajatorii nu mai pot să constate încetarea automată a unui contract individual de muncă atunci când o salariată atinge vârsta de pensionare și vechimea minimă pentru pensionare, sunt de părere specialiștii Deloitte. Interpretarea acestora este în legătură cu o decizie recent publicată a Curții Constituționale a României (CCR), care a stabilit că femeilor trebuie să li se dea șansa să lucreze, dacă vor, până la 65 de ani. Citește articolul
Firmele vor fi încurajate să angajeze persoanele pe care le aduc în internship prin acordarea unei sume fixe de la stat. Concret, potrivit unui act normativ aplicabil de la jumătatea lunii august 2018, pentru fiecare stagiu care se transformă în angajare companiile vor primi aproximativ 1.000 de euro, însă numai dacă noii salariați stau la firmă cel puțin doi ani. Însă banii vor fi plătiți abia după ce trec cei doi ani, astfel că angajatorii mai au mult de așteptat până să-i primească, informația fiind confirmată de Ministerul Muncii la solicitarea avocatnet.ro. Citește articolul
Firmele de stat și cele private care au peste 50 de salariați vor putea desemna un angajat propriu sau vor putea angaja un specialist care să se ocupe de egalitatea de șanse între femei și bărbați, conform unui act normativ care se va aplica începând de duminică. Concret, existența responsabilului cu egalitatea de șanse va fi opțională, nu obligatorie. Citește articolul