Companiile sunt obligate să-și instruiască salariații, în mod adecvat, în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), prevede legislația în vigoare. Instruirea se face nu doar la angajare, ci și pe parcursul derulării relației de muncă, iar aceasta trebuie făcută pe banii firmei și în timpul orelor de lucru. Citește articolul
După ce evaluează riscurile profesionale de la serviciu, companiile sunt obligate să întocmească un plan de prevenire și protecție, conform legislației în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). În esență, acesta include măsurile ce trebuie luate de angajator pentru a reduce riscurile de accidentare și de boli profesionale la care sunt expuși salariații. Citește articolul
Prevenirea este o activitate obligatorie și esențială pentru o companie, scopul fiind ca salariații acesteia să lucreze într-un mediu cât mai ferit de riscul de accidentare sau de riscul de a căpăta boli profesionale. Conform legislației în vigoare, angajatorii au mai multe obligații pe partea de prevenire a riscurilor profesionale. Citește articolul
Una dintre cele mai importante obligații pe care le au companiile în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) este evaluarea riscurilor, deoarece în funcție de asta se decide ce măsuri trebuie luate pentru protejarea salariaților. Însă cum se face o evaluare a riscurilor? Mai jos sintetizăm cei opt pași ce trebuie parcurși, conform unui ghid oficial al Inspecției Muncii. Citește articolul
Pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM), firmele sunt obligate să evalueze riscurile la care pot fi expuși salariații, prevede legislația în vigoare. Totodată, companiile mai trebuie să țină o evidență a accidentelor de muncă. Citește articolul
În caz de incendiu la locul de muncă, angajatorii trebuie să ia măsurile care se impun atât pentru stingerea acestuia, cât și pentru acordarea primului ajutor și evacuarea tuturor lucrătorilor. Aceasta este una dintre obligațiile firmelor în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Citește articolul
Activitățile de prevenire și de protecție pentru asigurarea securității și sănătății în muncă (SSM) pot fi desfășurate, la o companie mică, chiar de către angajatorul persoană fizică, însă numai în anumite condiții. Citește articolul
Companiile care n-au resursele interne necesare pentru a gestiona obligațiile pe care le au în materie de securitate și sănătate în muncă (SSM) trebuie să apeleze la un serviciu extern specializat în activități de prevenire și protecție, reiese din legislația în vigoare. Citește articolul
Salariatul care se ocupă de activitățile de prevenire și protecție ce țin de securitatea și sănătatea în muncă (SSM) este desemnat prin decizie scrisă a angajatorului, conform legislației în vigoare. Totuși, nu orice persoană poate fi responsabil cu SSM. Citește articolul
Activitățile de prevenire și de protecție pentru asigurarea securității și sănătății în muncă (SSM) sunt desfășurate în funcție de numărul de salariați al firmei. Astfel, dacă este vorba de o companie mai mică, de exemplu, chiar angajatorul este cel care poate să preia aceste responsabilități, însă în cazul unei companii mari este nevoie de desemnarea cel puțin a unui salariat ca responsabil cu SSM. Citește articolul