Importanța educării angajaților în ceea ce privește protecția datelor personale poate face diferența între respectarea efectivă a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) și efectele puternice ale unor riscuri în ceea ce privește astfel de date, precum breșe de securitate. Este foarte important să se înțeleagă că oricât de pregătită ar fi conducerea companiei să respecte GDPR, dacă nu se iau măsuri specifice în baza cărora și angajații să respecte GDPR, riscurile nu dispar. Citește articolul
Boala profesională apare prin exercitarea unei meserii sau profesii, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Aceasta poate avea mai multe cauze, una dintre ele fiind suprasolicitarea organismului în timpul muncii. Citește articolul
Rezultatul cercetării unui accident de muncă trebuie consemnat de angajator într-un proces-verbal de cercetare, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Practic, acesta este unul dintre documentele esențiale care trebuie să figureze în dosarul pentru cercetarea unui asemenea eveniment. Citește articolul
În contextul intrării în vigoare a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), solicitarea cazierului judiciar la angajare a devenit o practică de care companiile ar trebui să se ferească, avertizează specialiștii. Concret, solicitarea cazierului este posibilă acum numai în cazurile în care există o obligație legală în acest sens, câteva exemple relevante fiind prezentate mai jos. Citește articolul
Companiile care cer cazierul judiciar la angajare fără a avea o justificare legală pentru a face asta riscă să fie amendate, așa cum reiese din prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Mai precis, un angajator poate cere candidaților cazierul juridiciar doar în cazurile în care există un act normativ care prevede această obligație. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii august 2018 până pe 25 septembrie 2018, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul
Întocmirea dosarului de cercetare este o etapă obligatorie pentru firme atunci când trebuie să investigheze un accident de muncă, reiese din legislația din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Acesta trebuie să conțină o serie întreagă de documente și să fie pregătit într-o formă anume stabilită de autorități. Citește articolul
Începând cu luna ianuarie a anului 2019, bugetarii vor primi o diurnă mai mare atunci când sunt delegați sau detașați în alte localități, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Cea mai recentă actualizare a indemnizațiilor de delegare și detașare a fost operată în anul 2015. Totodată, vor exista reguli noi și în privința acoperirii cheltuielilor de cazare ale unor bugetari delegați, în sensul că se va da o sumă fixă de bani în care aceștia vor trebui să se încadreze. Citește articolul
Diurna pe care o pot acorda angajatorii privați, fără a datora taxe la stat, se va majora începând cu luna ianuarie a anului 2019, după cum se arată într-un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Cea mai recentă majorare a cuantumului indemnizațiilor de delegare și detașare a fost operată acum mai bine de trei ani. Angajatorii pot da diurnă salariaților, fără să datoreze impozit și contribuții sociale, doar în anumite limite legale. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să cerceteze accidentele de muncă numai în cazurile în care există salariați care-și pierd temporar capacitatea de a lucra, în celelalte situații fiind nevoie de intervenția autorităților, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM). În acest sens, companiile trebuie să urmeze anumiți pași la investigarea unui accident de muncă. Citește articolul