Accesarea de microgranturi și de granturi pentru capital de lucru de către întreprinderi mici și mijocii (IMM), persoane fizice autorizate (PFA) și cabinete medicale individuale (CMI) va putea fi posibilă doar cu respectarea unui număr destul de ridicat de condiții, atât pentru accesarea fondurilor, cât și în privința cheltuirii lor. În acest din urmă caz, solicitanții vor avea un termen la dispoziție în care să cheltuie fondurile, altcumva trebuind să le returneze. Citește articolul
O nouă ordonanță de urgență cu ajutoare financiare pentru angajatori, în contextul situației epidemiologice actuale, a apărut luni seara în Monitorul Oficial. Printre alte măsuri, documentul prevede că, în cazul reducerii temporare a programului de muncă, statul va acoperi o parte a costurilor salariale și că profesioniștii și zilierii vor primi temporar o subvenție lunară de la stat. Citește articolul
Anumite cabinete medicale individuale, alături de persoanele fizice autorizate, vor putea beneficia, în contextul epidemiei de COVID-19, de fonduri nerambursabile în valoare de 2.000 de euro, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020. Pentru a primi banii de la stat, cabinetele medicale trebuie să îndeplinească mai multe condiții simultan, una dintre ele fiind legată de menținerea, pe o perioadă de cel puțin șase luni, a activității. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate (PFA) pot beneficia de microgranturi de 2.000 de euro din partea statului, prin Programul Operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, în contextul pandemiei COVID-19, potrivit unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului (OUG) care este în vigoare din 6 august 2020. Iată ce condiții trebuie să îndeplinească PFA-urile pentru a primi ajutorul financiar. Citește articolul
Instruirea în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) este obligatorie atât la începerea activității, cât și ulterior, în timpul derulării acesteia. Totuși, cum se procedează dacă vorbim de o persoană fizică autorizată (PFA) care n-are niciun salariat? Citește articolul
În luna iulie au fost publicate în Monitorul Oficial mai multe acte normative care vizează activitatea comercianților și care se referă la aspecte precum recuperarea costurilor cu casele de marcat, prevenirea spălării banilor sau diminuarea risipei alimentare. Totodată, două proiecte de lege au fost adoptate de Parlament și urmează să primească semnătura președintelui țării. Acestea vizează retragerea de pe piață a produselor care au un conținut mare de acizi grași trans (AGT) și colectarea separată a deșeurilor biodegradabile. Citește articolul
Registrul electronic al zilierilor, care a devenit obligatoriu din 25 iulie 2020 pentru firmele și PFA-urile care folosesc lucrători cu ziua, poate fi folosit atât în varianta pentru dispozitive mobile, cât și în varianta pentru desktop. Practic, până recent era disponibilă numai aplicația pentru telefoane și tablete, însă de-acum registrul este accesibil și de pe laptopuri sau desktopuri, direct pe site-ul Inspecției Muncii. Citește articolul
Începând din august 2020, plătitorii de impozit micro, plătitorii de impozit pe profit și PFA-urile vor putea să scadă cheltuielile curente cu achiziția caselor de marcat cu jurnal electronic din impozitul datorat la stat. Totodată, plătitorii de impozit specific sunt și ei vizați de facilitate, începând cu aparatele puse în uz din acest an. Până acum, exista o facilitate disponibilă numai pentru microîntreprinderi, dar diferită de cea nouă (scăderea valorii caselor de marcat din baza impozabilă). Folosirea aparatelor este obligatorie pentru cei care vând produse sau prestează servicii direct către populație. Citește articolul
Contribuabilii obligați să utilizeze case de marcat cu jurnal electronic, adică cei care vând bunuri sau prestează servicii direct către populație, pot să-și recupereze indirect cheltuielile din ultimii doi ani și jumătate cu achiziția acestor aparate, conform unei legi care se aplică de azi. Concret, cheltuielile respective vor putea fi scăzute din impozitul pe afacere datorat pentru anul acesta (sau în anii viitori, dacă va fi cazul). Citește articolul
După ce aseară au apărut regulile oficiale pentru completarea și transmiterea registrului electronic de evidență a zilierilor, aplicația ce permite angajatorilor accesul la registru va deveni obligatorie începând de mâine. Mai precis, deși aplicația există deja de anul trecut, se stabilise ca aceasta să devină obligatorie după ce apare ordinul Ministerului Muncii cu regulile pentru completarea și transmiterea registrului zilierilor. Zilierii pot fi folosiți, în principal, de către firme și persoanele fizice autorizate (PFA). Citește articolul