Așa cum redacția noastră anticipa la începutul anului, impozitul reținut la sursă pentru chiriile plătite de firme și PFA-uri către persoanele fizice va fi declarat și anual prin declarația 205, potrivit unui proiect de ordin pus recent în dezbatere de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Explicăm astăzi obligațiile fiscale ce se aplică, începând cu veniturile din anul 2024, în cazul persoanelor juridice și persoanelor fizice autorizate (PFA) care închiriază bunuri imobile de la persoane fizice, precum și obligațiile fiscale ale proprietarilor respectivi. Citește articolul
În contextul introducerii în 2023 a impozitului pe bacșișurile încasate în localuri de la clienți, fiscaliștii au atras atenția că acesta trebuie declarat lunar prin formularul 100 și achitat tot lunar, iar apoi raportat anual prin formularul 205. Obligația lunară de raportare și plată a fost confirmată în februarie 2023, iar obligația anuală de raportare a fost confirmată în februarie 2024. Citește articolul
Parlamentarii au stabilit recent că, din 2023, obligația de arhivare a statelor de salarii va fi, în anumite condiții, de doar cinci ani, nu de 50 de ani. Însă modificarea s-a făcut fără a ține cont că termenul de arhivare pentru dosarele personale ale angajaților este legat de termenul arhivării statelor de salarii. În aceste condiții, autoritățile atenționează că arhivarea dosarelor personale rămâne mai departe obligatorie pentru 50 de ani. Citește articolul
Începând cu 2023, statele de salarii emise de angajatori vor trebuie păstrate doar pentru cinci ani, nu 50 ani, ca și până acum. Schimbarea se regăsește într-o lege oficializată luni, care introduce o excepție de la regula actuală și va viza doar situațiile în care angajatorul depune în paralel anumite declarații fiscale. Citește articolul
Formularele fiscale 205 și 207 au fost oficial adaptate la o serie de modificări legislative apărute pe final de 2020 și în 2021, conform unui ordin al Fiscului publicat joi în Monitorul Oficial. Printre altele, s-a implementat noua regulă conform căreia declararea dividendelor distribuite și neplătite în anul distribuirii se face în anul următor distribuirii, nu în anul următor aprobării situațiilor financiare anuale. Citește articolul
Contribuabilii care reţin la sursă impozitul pe venituri, indiferent că este vorba de cel din dividende, dobânzi sau din alte surse, dar şi intermediarii sau societăţile de investiţii au obligația de a depune anual la Fisc declarația 205 pentru a raporta datele pentru fiecare beneficiar de venit. Agenția Națională de Administrare Fiscală a actualizat miercuri formularul electronic al declarației, astfel că firmele pot începe deja raportările. Până acum termenul de depunere era 31 ianuarie, însă din 2021 termenul este ultima zi a lunii februarie, care în acest an este o zi nelucrătoare, astfel că termenul se mută automat pentru 1 martie. Citește articolul