Platformele online care permit intermedierea între vânzători de bunuri și servicii și cumpărători (de exemplu, eMAG și Okazii) vor fi supuse, din iulie, unor noi reguli când vine vorba de relațiile lor cu acei comercianți ce le folosesc serviciile (aspect cunoscut și ca „P2B - platform to business”). În esență, noile reguli, stabilite printr-un regulament european ce se va aplica din iulie, vizează crearea unui cadru de transparență, echitate și integrarea posibilității pentru comercianți de a avea acces la măsuri reparatorii eficace, în relațiile cu platformele pe ale căror domenii își vând produsele sau serviciile. Citește articolul
Controalele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) la comercianții online vor fi intensificate în perioada următoare, pentru a acoperi pierderile la buget cauzate de o ordonanță de urgență adoptată aseară de Guvern. Este vorba de actul ce va stabili o nouă reducere de dări pentru plătitorii de impozit specific. Citește articolul
Actuala criză, cauzată de pandemia de COVID-19, a schimbat modul în care cei mai mulți oameni obișnuiau să își facă cumpărăturile, chiar și în cazul produselor necesare în mod curent. Comerțul online beneficiază de o creștere a cererii cu mult peste cea estimată anterior crizei și tot mai mulți operatori economici analizează posibilitatea de a își muta afacerea în mediul virtual. În acest context, recenziile lăsate de ceilalți clienți pot reprezenta un criteriu de departajare și pot influența decizia de cumpărare. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intenționează ca și în acest an să monitorizeze îndeaproape activitățile de comerț electronic și chiar să intensifice acțiunile de control la comercianții online, potrivit unui memorandum aflat pe ordinea de zi a ședinței de azi a Guvernului, document ce conține, de fapt, strategia Executivului pentru consolidarea finanțelor publice și creștere economică în următoarea perioadă. Citește articolul
Chiar dacă se aplică din 2018, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a primit chiar mai multă atenție în 2019. Dacă 2018 a putut fi considerat un an de tranziție pentru GDPR, în 2019 Regulamentul a avut parte de mai multe clarificări, dar și de mai multe acțiuni de punere în aplicare, în special în ceea ce privește stabilirea unui număr ridicat de sancțiuni și de măsuri corective dispuse de autoritățile de protecție a datelor. Citește articolul
Așa cum scriam zilele trecute, autoritățile vor să includă în definiția comerciantului și persoanele obișnuite care vând online produse, în mod constant, pentru a câștiga bani, așa cum reiese dintr-un proiect de OUG al Protecției Consumatorilor. Însă ce efecte ar avea o asemenea modificare? Ce obligații ar avea persoanele obișnuite? Citește articolul
Definiția comerciantului urmează să fie extinsă de autorități pentru a include persoanele fizice obișnuite care vând online produse pe platforme precum Okazii, OLX sau LaJumate. Practic, aceste persoane vor fi considerate, în sensul legislației protecției consumatorilor, comercianți care au obligații legale de respectat și care pot fi amendate, așa cum a confirmat pentru noi avocata Silvia Axinescu, senior managing associate la Reff & Asociații. Citește articolul
Directiva europeană privind serviciile de plăți va intra în vigoare în 14 septembrie, însă în privința măsurilor cele mai importante (cele care obligă procesatorii de plăți să aibă elemente suplimentare de securitate când plățile se fac folosind date despre conturi bancare) va exista o perioadă de grație - nedefinită, deocamdată. În esență, aceasta înseamnă că autoritățile nu vor sancționa entitățile care, încă, nu se conformează măsurilor suplimentare de securitate, astfel încât comerțul online să nu fie afectat brusc de aceste noi reglementări. Citește articolul
Avocatnet.ro, site-ul care explică legislația pe înțelesul tuturor, a încheiat un parteneriat cu TRUSTED.RO, programul prin care afacerile online sunt învățate cum să respecte legislația în domeniul comerțului electronic. Scopul este susținerea reciprocă a proiectelor de comunicare despre aspectele legislative către companii și persoane fizice. Citește articolul
Autoritățile vor să întărească dialogul dintre Fisc și comercianții online, deoarece aceștia din urmă pot veni cu informații utile referitoare la practicile evazioniste ale firmelor rivale, se arată în proiectul unui plan de acțiuni pentru domeniul comerțului electronic. Planul de acțiuni a fost inițiat de Ministerul Comunicațiilor. Citește articolul