În urma unei întâlniri de lucru între Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) și reprezentanții Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) a fost clarificat ce avocați au obligația de a-și desemna un reprezentant în relația cu Oficiul, persoana desemnată având responsabilități în privința aplicării legislației pentru prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului (Legea nr. 129/2019). Citește articolul
Noua lege a combaterii spălării banilor, adică Legea 129/2019, a venit cu prevederi actualizate în domeniu pentru cunoașterea clientelei, raportarea tranzacțiilor și desemnarea unui responsabil cu aplicarea actului normativ. Astfel, am profitat de acest context pentru a explica cele trei mari obligații din perspectiva companiilor, mai ales pentru că, în spațiul public, există numeroase nelămuriri privind acest act normativ. Citește articolul
Desemnarea unui responsabil în raport cu Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) este una dintre principalele obligații din noua lege a spălării banilor ale entităților raportoare. Cum astăzi se împlinesc cele 180 de zile de la intrarea în vigoare a legii, desemnarea acestui responsabil a devenit o obligație ce trebuia deja îndeplinită. Desemnarea se face doar având un cont în sistemul electronic de raportare al Oficiului. Citește articolul
Băncile, notarii, avocații, contabilii și comercianții sunt obligați să se conformeze noii legi a prevenirii spălării banilor până astăzi. În caz contrar, entitățile respective vor risca amenzi uriașe în urma controalelor autorităților. Citește articolul
De când a intrat în vigoare noua lege pentru prevenirea spălării de bani și a faptelor de finanțare a terorismului (Legea nr. 129/2019), a apărut și o obligație care a șocat multe firme - necesitatea pentru companii de a arăta, prin depunerea unui formular, cine este beneficiarul real al tranzacțiilor efectuate de astfel de companii. Vestea bună pentru firme, însă, este că ele mai au timp suficient pentru a depune formularul anul acesta. Citește articolul
Avocații sunt considerați, în virtutatea legislației pentru prevenirea spălării de bani și a finanțării terorismului, ca fiind una din categoriile profesionale cele mai expuse la astfel de activități. Din cauză că clienții le-ar putea folosi serviciile în asemenea scopuri, avocații au anumite obligații de raportare a tranzacțiilor cu privire la care le acordă primilor asistență. De aceea, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a emis un comunicat prin care explică într-un mod mod destul de detaliat și practic ce obligații concrete au avocații în domeniu. Citește articolul
În 2019 a intrat în vigoare o nouă lege ce vizează prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului. Astfel, noua legislația din domeniu aduce, printre altele, schimbări importante în ceea ce privește obligațiile de cunoaștere a clientelei pentru o serie de entități. Citește articolul
După Banca Națională a României, și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vine cu măsuri mai stricte de cunoaștere a clientelei, de formalizare a procedurilor interne și de derulare a evaluării riscului de spălare a banilor și finanțare a terorismului pentru entitățile raportoare pe care le supraveghează și controlează. Citește articolul
Mai nou, toate companiile din România trebuie să arate care le sunt beneficiarii reali, adică cine le controlează. Noua obligație este inclusă în cadrul legal actualizat referitor la prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului. În acest context, haideți să vedem tot ce știm până acum despre acest subiect. Citește articolul
Înmatricularea unei companii la Registrul Comerțului nu mai este posibilă fără a declara cine controlează în mod real afacerea respectivă, au confirmat la solicitarea avocatnet.ro, reprezentanții Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC). Obligația de a depune o declarație prin care se precizează beneficiarii reali ai afacerii a fost introdusă începând din 21 iulie, odată cu modificarea legislației pentru prevenirea spălării banilor, și se aplică atât firmelor deja înființate, cât și celor care sunt înregistrate după această dată. Citește articolul