Legislația privind prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului impune anumitor entități precum firme de contabilitate, de avocatură, asociații, fundații, agenți imobiliari ș.a. unele obligații specifice. Printre acestea, există și obligația de cunoaștere a clientelei. Această obligație diferă, din punct de vedere al conținutului, în funcție de context. În acest articol, voi prezenta ce măsuri de cunoaștere a clientelei sunt necesare atunci când clientul nu este prezent fizic în timpul unei tranzacții. Citește articolul
Mai multe tipuri de entități trebuie să își desemneze o persoană responsabilă cu relațiile cu Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), dacă nu vor să riște sancțiuni de până la 50.000 lei sau chiar închiderea firmei. În principal, acești responsabili au obligații de informare a autorității menționate, atunci când există suspiciuni rezonabile că anumite activități ar putea avea ca scop spălarea banilor sau finanțarea terorismului. Citește articolul
Nu doar în interesul propriu se impune cunoașterea clientelei, ci și într-un context mai amplu, cum ar fi cel al prevenirii actelor de spălare de bani și finanțării terorismului. Un ansamblu de obligații deloc nou în legislația română are la bază cunoașterea clientelei prin aplicarea, de la caz la caz, a unor măsuri minime sau mai extinse de cunoaștere a clientelei de către bănci, contabili, avocați, notari, asociații, fundații, agenți imobiliari ș.a. Citește articolul
În anumite condiții, băncile, notarii, avocații, contabilii, asociațiile și comercianții sunt obligați să dea acces Fiscului la informații și documente în legătură cu clienții, relațiile de afaceri și evidențele tranzacțiilor, reiese dintr-o ordonanță de urgență a Guvernului intrată recent în vigoare. Prevederea nu exista până acum în legislație, astfel că vorbim de o obligație legală nouă. Citește articolul
Judecătorul nu ar mai avea o marjă largă de apreciere cu privire la măsurile de arestare preventivă pe care le dispune, întrucât, potrivit unei propuneri legislative a unei comisii speciale din Parlament, lista cu infracțiuni în cazul cărora infractorul poate fi arestat ar fi micșorată semnificativ. Spre exemplu, ar putea exista riscul lăsării în libertate pe parcursul procesului a unor persoane bănuite de tâlhării, de evaziune fiscală, corupție, acte sexuale cu minori, spălare de bani ori chiar furturi din locuințe. Citește articolul
Administratorii societatilor comerciale sunt obligati sa adopte anumite masuri pentru a preveni spalarea banilor. De asemenea, ei trebuie sa fie atenti si la efectuarea tranzactiilor in numerar, deoarece acestea pot fi realizate in limita unui plafon. Citește articolul
Banca Nationala a Romaniei (BNR) anunta ca bancile deruleaza o campanie de actualizare a datelor despre clientii lor, in vederea aplicarii dispozitiilor referitoare la prevenirea spalarii banilor si finantarii terorismului. Clientii trebuie sa furnizeze informatiile cerute de banci pentru a se asigura ca efectuarea tranzactiilor nu va fi intarziata pana la actualizarea datelor. Citește articolul
Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat marti norma privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism in sistemul de pensii private. Citește articolul
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a lansat in dezbatere publica proiectul Normei privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism in sistemul de pensii private. Citește articolul
Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, Lista statelor terte care impun cerinte similare cu cele prevazute de Legea nr. 656/2002 in ceea ce priveste combaterea spalarii banilor si a finantarii terorismului. Citește articolul