Din ce în ce mai multe businessuri mari sau mici din întreaga lume se confruntă cu atacurile cibernetice sau cu virusarea bazelor de date. Pirateria datelor conduce la pierderea unor informații importante, ca de exemplu materiale confidențiale despre business, date financiare, contabile sau contracte. Citește articolul
Companiile care trebuie să-și schimbe casele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic au la dispoziție un ghid oficial al Fiscului pentru înregistrarea noilor aparate. Acesta a fost publicat inițial în prima lună a verii, iar astăzi a fost actualizat. Citește articolul
Controalele Fiscului la firme nu sunt anunțate în prealabil prin e-mail, atenționează entitatea printr-un comunicat de presă remis azi redacției noastre. Astfel, cei care primesc asemenea e-mail-uri ar trebui să le ignore, deoarece sunt șanse mari să fie tentative de fraudare. Citește articolul
Defectarea aparatelor de marcat este o chestiune care se poate întâmpla oricărui utilizator, iar chestiunea înlocuirii ori defectării memoriei fiscale este cu atât mai frecventă. Orice utilizator de aparate de marcat cu jurnal electronice trebuie să aibă în vedere câteva mici proceduri de respectat când se confruntă cu astfel de situații. Recent, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a venit cu câteva precizări în acest sens pentru un contribuabil lipsit temporar de aparatul de marcat din cauza unei defecțiuni. Citește articolul
Folosirea caselor de marcat electronice și depunerea formularelor aferente ridică deja semne de întrebare din partea utilizatorilor noilor aparate, întrebări la care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a încercat să ofere câteva lămuriri de curând. De pildă: cine trebuie să depună efectiv declarațiile lunare, dacă formularele trebuie depuse pentru fiecare aparat în parte, dacă se pot face rectificări la declarații ș.a.m.d. Citește articolul
“Reclama este sufletului comerţului”. Sau cel puţin aşa spune o vorbă din popor. În ultima perioadă suntem asaltaţi de numeroase reclame care te induc în eroare prin transmiterea unor informaţii incomplete despre achiziţionarea unor produse, lucru care inevitabil ne lasă cu un gust amar. Citește articolul
Situațiile financiare interimare la 30 septembrie 2018 pot fi întocmite de-acum de către firmele care vor să împartă dividende aferente perioadei ianuarie - septembrie 2018, conform legislației în vigoare. Acestea se fac numai în baza unei inventarieri a patrimoniului firmei. Citește articolul
Pentru a veni în ajutorul firmelor și persoanelor fizice autorizate, vă prezentăm astăzi principalele obligații declarative și de plată aferente lunii octombrie 2018, așa cum sunt ele trecute în calendarul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De reținut că luna asta trebuie făcute plățile pentru impozit pe profit și impozit micro aferente trimestrului al treilea pe 2018, plus că trebuie depuse, acolo unde se fac, bilanțurile interimare. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) comunică zilnic către Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) informații privind persoanele pentru care se plătește contribuție la sănătate și privind contribuabilii care depun declarația unică, potrivit unui act normativ recent intrat în vigoare. În special în ceea ce-i privește pe cei care au depus declarația unică, actul rezolvă problema intrării pe lista asiguraților a acestor contribuabili. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii august 2018 până pe 25 septembrie 2018, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul