După ce acum un an Registrul general de evidență a salariaților (Revisal) a fost împărțit în Registrul public (pentru persoanele plătite din fonduri publice) și Registrul privat (pentru salariații din mediul privat), Guvernul a revenit la ideea de registru unic, conform unui act normativ publicat recent în Monitor. Practic, autoritățile solicită din nou date despre raporturile de muncă doar atunci când acestea sunt bazate pe contracte individuale de muncă. Citește articolul
La ora actuală avem trasate toate coordonatele pentru începutul lui 2018 din perspectiva salarizării: s-a oficializat și reforma fiscală a contribuțiilor sociale și mărirea salariului minim pe economie și reducerea impozitului pe venit. În plus, Guvernul a mai impus și demararea unor negocieri colective pentru toți angajatorii, astfel încât nimeni să nu iasă în pierdere la salariu de anul viitor. Deocamdată, singurii care știu sigur că nu vor avea de suferit sunt bugetarii scutiți de impozitul pe venit, pentru că Executivul tocmai a adoptat pentru ei măriri salariale de aproape 30%. Având în față toate aceste coordonate, am făcut o scurtă trecere în revistă utilă pentru angajatori și salariați deopotrivă. Citește articolul
În contextul în care, de luni, actele adiționale la contractele de muncă trebuie făcute înainte ca ele să-și producă efectele, am observat că termenul de transmitere a modificărilor în Revisal a fost afectat doar pentru unii dintre utilizatorii registrului. Așa se face că, în prezent, unii au mai mult timp la dispoziție pentru a transmite modificările în registru, pe când ceilalți au rămas cu vechiul termen, destul de generos. Citește articolul
Datele bugetarilor pentru luna aprilie 2017 pot fi raportate în Registrul public, de către instituțiile și autoritățile publice, până joi, inclusiv, conform legislației în vigoare. Registrul public este parte componentă a Registrului general de evidență a salariaților (cunoscut mai bine ca „Revisal”). Citește articolul
Legislația privind registrul general de evidenţă a salariaţilor nu reglementează în mod expres operarea în Revisal a sancţiunii disciplinare constând în reducerea salariului de bază. Cu toate acestea, angajatorii au obligaţia înregistrării în Revisal a acestei situaţii. În cele ce urmează, vă prezentăm baza legală a acestei obligaţii. Citește articolul
Majorarea salariului minim brut, ce a avut loc la 1 februarie 2017, aduce pentru firme și o obligație de raportare. Concret, angajatorii sunt nevoiți să transmită această schimbare din Registrul general de evidență a salariaților (Revisal), în cadrul unui termen stabilit de legislație, către Inspecția Muncii. Citește articolul
Datele bugetarilor pentru luna ianuarie 2017 pot fi raportate în Registrul public, de către instituțiile și autoritățile publice, până astăzi, conform legislației în vigoare. Mai exact, este vorba doar de modificările apărute în cursul primei luni a anului curent. Citește articolul
Instituțiile și autoritățile publice mai pot să raporteze doar astăzi, în Registrul public, datele bugetarilor pentru luna decembrie 2016, fiind vorba doar de modificările apărute în cursul ultimii luni a anului trecut. Registrul public este parte componentă a Registrului general de evidență a salariaților (cunoscut mai bine ca „Revisal”). Citește articolul
Pentru luna noiembrie, instituțiile și autoritățile publice trebuie să raporteze datele bugetarilor în Registrul public, parte componentă a Registrului general de evidență a salariaților (cunoscut mai bine ca „Revisal”), până astăzi. Apoi, raportarea lunară va fi făcută până la data de 25 a fiecărei luni. Revisal a fost împărțit recent în Registrul privat și Registrul public, astfel că regulile pentru transmiterea datelor pentru cel din urmă au fost stabilite de curând. Citește articolul
Autoritățile au schimbat semnificativ cadrul legal al Registrului general pentru evidența salariaților (cunoscut ca „Revisal”), însă în afară de împărțirea acestuia în Registrul privat și Registrul public mai există și alte modificări importante de care trebuie să țină cont angajatorii. Printre acestea se numără, de exemplu, transmiterea registrului exclusiv online, raportarea unor noi informații către Inspecția Muncii și mărirea amenzii pentru netransmiterea datelor noilor salariați. Citește articolul