După ce numeroși angajatori au fost anunțați, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), că figurează cu diferențe între numărul de salariați din Revisal și numărul de salariați din declarația 112, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Harghita a transmis luni instrucțiuni detaliate referitoare la rezolvarea problemei. Citește articolul
Zeci de angajatori ne-au informat zilele trecute că au primit în Spațiul privat virtual, în secțiunea de Mesaje, comunicări din partea ANAF prin care erau atenționați că există diferențe între numărul de salariați transmis în Revisal și cel declarat în formularul 112. Reprezentanții Fiscului au declarat pentru avocatnet.ro că aceste informări fac parte dintr-o procedură mai amplă inițiată recent de instituție, menită să crească gradul de conformare a contribuabililor. Potrivit ANAF, firmele au posibilitatea de a cere lista CNP-urilor problematice pentru a putea verifica situația lor și actualiza informațiile transmise, dacă este nevoie. Citește articolul
Majorarea salariului minim brut, care a avut loc la data de 1 ianuarie 2019, implică două obligații majore pentru companiile care au angajați plătiți cu minimul pe economie. Mai exact, înainte de toate, majorarea trebuia reflectată intern prin acte până la finele lunii decembrie 2018, iar apoi aceasta trebuie raportată autorităților prin Revisal până la finele lunii ianuarie 2019, deci până azi. Citește articolul
Noi reglementări, unele chiar în premieră, precum internshipul sau telemunca, majorarea unor subvenții la angajare, aspecte legate de acordarea concediului de odihnă, simplificări la angajarea străinilor - sunt doar câteva dintre modificările importante pentru responsabilii de resurse umane dintr-o companie care au intrat în 2018 în vigoare sau care au fost adoptate și se aplică de la 1 ianuarie 2019. Peste toate astea, Regulamentul general privind protecția datelor personale (GDPR) le-a dat și el de furcă responsabililor pe probleme de muncă anul acesta. Citește articolul
Instituțiile și autoritățile publice sunt obligate de-acum să raporteze anual, către Fisc, salariile bugetarilor, reiese dintr-un act normativ al Ministerului Muncii, publicat recent în Monitorul Oficial. În esență, în luna octombrie a fiecărui an se raportează online veniturile persoanelor care exercită o funcție publică în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau a unui act administrativ de numire. Citește articolul
Românii au dreptul de a cere ștergerea datelor lor personale prelucrate de o companie, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), iar firmele trebuie să se conformeze de obicei. Însă acest drept se aplică chiar și în situația în care un salariat cere ștergerea datelor sale prelucrate de angajator prin intermediul Registrului general de evidență a salariaților (Revisal)? Citește articolul
Începând cu data de 1 aprilie 2018, modificările de salariu brut se raportează în Registrul general de evidență a salariaților (Revisal) în maximum 20 de zile lucrătoare de la momentul la care se produc, reiese dintr-un act normativ publicat în Monitorul Oficial la finele anului 2017. Până lunile trecute, acestea erau raportate înainte de a produce concret efecte. Citește articolul
În contextul trecerii contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS) în totalitate în sarcina angajaților, modificările la salariile brute, stabilite începând din 19 decembrie 2017, pot fi raportate în Revisal, de către firme, până mâine, reiese din legislația în vigoare. În mod normal, această raportare trebuia făcută înainte de a produce efecte, adică înainte de 1 ianuarie 2018. Citește articolul
La început de an, orice angajator trebuie să ia în calcul modificările în domeniul salarizării făcute anul trecut și aplicabile, în cea mai mare parte, de la 1 ianuarie anul acesta: majorarea salariului minim, reforma contribuțiilor și scăderea impozitului pe venit, faptul că s-a eliminat obligația de a acorda ajutorul de deces, dar și modificarea unui termen de transmitere în Revisal în legătură cu salariile. În cele ce urmează, vom prezenta cele mai importante coordonate ale salarizării în anul ce tocmai a început. Citește articolul
Cadrul legal al Registrului general de evidență a salariaților (cunoscut mai bine ca Revisal) a fost înlocuit complet la finele anului 2017. Astfel, în anul 2018, angajatorii trebuie să aplice noi reguli ce țin de raportarea contractelor individuale de muncă sau de modificarea/încetarea acestora. Principala schimbare la care trebuie să fie atenți angajatorii este cea a raportării modificărilor salariale: temporar, toate schimbările se raportează până în martie 2018, iar apoi reapare termenul vechi de 20 de zile lucrătoare. Citește articolul