avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 670 soluții astăzi
Acasă Subiect: revisal
Subiect: revisal
ACCES GRATUIT

UPDATE În anumite cazuri, reconstituirea vechimii în muncă pentru pensionare se poate face și în baza cărților de muncă scanate de casele de pensii

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
30 Septembrie 2020 | 6 | 15071 | Timp de citire: 2 min.

Reconstituirea vechimii în muncă se poate face acum și pe baza cărților de muncă scanate de casele de pensii, dacă documentele respective au fost distruse sau pierdute, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului, ce este în vigoare de luni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Kurzarbeit: Primii pași pentru aplicarea mecanismului - documente de întocmit

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Septembrie 2020 | 3 | 3684 | Timp de citire: 3 min.

Până să ajungă să se pună problema solicitării unor bani de la stat, firmele care sunt în situația să aplice mecanismul Kurzarbeit din OUG nr. 132/2020 trebuie să adopte anumite chestiuni la nivel intern, să le stabilească programele pe o lună întreagă și să întocmească decizii pentru salariații afectați (adică cei cărora li se modifică timpul de lucru). Câteva chestiuni pe marginea acestor pași de început pentru Kurzarbeit, în viziunea unor specialiști: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Portalul REGES, indisponibil mâine pentru câteva ore

avocatnet.ro în Resurse umane
17 Septembrie 2020 | 0 | 1628 | Timp de citire: 1 min.

Utilizatorii Registrului General de Evidență a Salariaților (REGES) nu-l vor putea folosi mâine, între 14:00 - 17:00, din cauza unor lucrări de mentenanță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ajutorul promis de Guvern pentru firmele cu telesalariați, inaccesibil celor care n-au trecut la telemuncă în acte. Confirmare la nivel legislativ

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 August 2020 | 5 | 5308 | Timp de citire: 4 min.

Ajutorul promis de Guvern pentru firmele care au avut telesalariați măcar 15 zile în perioada stării de urgență nu va putea fi accesat de cei care nu apar în sistem cu telemuncă, care au făcut trecerea doar la nivel practic, prin acte unilaterale. Iar confirmarea acestui lucru vine în chiar normele de aplicare ale acestui nou tip de sprijin de la Guvern, puse în dezbatere de curând. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de OUG

O să apară un Revisal cu toți bugetarii și salariații din privat. Se vor declara inclusiv contractele de management și mandatele

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 August 2020 | 0 | 3111 | Timp de citire: 3 min.

Toți bugetarii și salariații din sistemul privat ar urma să fie incluși, pe viitor, într-un registru electronic unic, conform unui proiect de ordonanță de urgență inițiat joi de Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS). Totuși, măsura propusă vine cu unele neclarități. În primul rând, proiectul nu prevede ce se va întâmpla cu Revisal, registrul electronic folosit actualmente pentru evidența tuturor persoanelor care lucrează în baza unui contract de muncă (fie la stat, fie la privat). În al doilea rând, documentul nu este corelat cu Codul administrativ, care prevede deja înființarea unui registru electronic strict pentru bugetari. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ștergerea datelor personale nu-i posibilă atunci când salariatul își părăsește angajatorul

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Iulie 2020 | 1 | 2391 | Timp de citire: 2 min.

Pentru desfășurarea relațiilor de muncă, angajatorul trebuie să prelucreze datele personale ale salariaților săi, obligație legală care se extinde uneori și după ce acestora le încetează contractele individuale de muncă. Deși orice persoană are dreptul să ceară ștergerea datelor care-i sunt prelucrate de o firmă, acest lucru nu-i posibil atunci când legislația obligă la păstrarea respectivelor date pentru o anumită perioadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Atenție la transmiterea contractelor de muncă suspendate în Revisal. Corecturi recomandate de ITM

avocatnet.ro în Resurse umane
19 Iunie 2020 | 0 | 4700 | Timp de citire: 3 min.

Din cauza unor limitări ale aplicației Revisal, dacă un angajator a ratat transmiterea suspendării unui contract individual de muncă și a transmis direct încetarea suspendării, în baza de date a autorităților nu apar perioada de suspendare și motivul acesteia, ci doar încetarea suspendării. Pentru a face corecturi în această situație, cei de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Timiș au explicat cele două variante existente. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Cele zece schimbări în salarizare din anul 2020 și analiza impactului în contabilitate

Wizrom în Știri & Revista presei
17 Iunie 2020 | 0 | 2864 | Timp de citire: 7 min.

Poate mai mult decât oricare alt an, anul 2020 a adus multe schimbări în domeniul salarizarii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ITM la angajatori, soldate cu amenzi de peste două milioane de lei. Ce probleme au sancționat inspectorii muncii

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
12 Iunie 2020 | 2 | 3462 | Timp de citire: 2 min.

Inspecția Muncii a verificat dacă firmele respectă legislația privind angajarea de personal în domenii precum fabricarea și comercializarea produselor textile, confecții, pielărie și încălțăminte. Printre neregulile sancționate se numără munca la negru sau nerespectarea termenelor pentru transmiterea datelor în Revisal. În numai cinci zile, amenzile au ajuns la 2,2 milioane de lei, informează Inspecția Muncii (IM). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE Dosarul salariatului 2020: Epidemia obligă angajatorii să revizuiască dosarul fiecărui angajat. Ce documente trebuie adăugate

avocatnet.ro în Resurse umane
10 Iunie 2020 | 27 | 33683 | Timp de citire: 5 min.

În contextul restricțiilor aduse de epidemia de coronavirus asupra activității angajatorilor, majoritatea firmelor sunt nevoite să revizuiască dosarele personale ale salariaților. În principal, pentru a adăuga noi documente - acte adiționale la contractele de muncă sau acte privind suspendarea ori încetarea contractelor de muncă, de exemplu. Lipsa dosarelor personale de la sediu sau refuzul de a pune la dispoziția inspectorilor documente din ele pot aduce angajatorilor amenzi de până la 8.000 de lei. Citește articolul