avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 523 soluții astăzi
Acasă Subiect: transport marfa
Subiect: transport marfa
ACCES PREMIUM

Cât trebuie păstrate evidențele timpului de lucru de către firmele de transport rutier transfrontalier. Autoritățile vor să vadă respectarea obligațiilor privind repausul

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Februarie 2022 | 0 | 2184 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2020 a adus multe modificări relevante atât pentru transportatorii rutieri transfrontalieri de mărfuri, cât și pentru transportul rutier de persoane. Deși suntem deja în 2022, vorbim încă de relevanța noutăților din 2020 din mai multe motive, unul fiind și acela că legislația la nivel european în materia transporturilor rutiere transfrontaliere s-a tot completat de atunci, iar ultimul „val” de modificări legislative a venit chiar în februarie anul acesta. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O obligație nouă pentru transportatorii rutieri în UE, deja ignorată. Autoritățile statale pot aplica amenzi și firmei, și șoferului

avocatnet.ro în Aspecte juridice
10 Februarie 2022 | 0 | 1924 | Timp de citire: 2 min.

Din 2 februarie, cu un amplu pachet de modificări legislative ce vizează transporturile transfrontaliere rutiere în Uniunea Europeană (UE) a venit și obligația șoferilor de a face o primă oprire obligatorie cât mai aproape de locul de trecere a frontierei pentru a introduce în tahografe simbolul țării în care tocmai au intrat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce noutăți aduce luna februarie pentru transportatori

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Februarie 2022 | 0 | 2615 | Timp de citire: 3 min.

La nivel european, s-a stabilit, încă din 2020, ca statele membre ale Uniunii să operaționalizeze și să transpună o serie de reguli noi privind activitatea de transport rutier de mărfuri și persoane - termenul de la care noile obligații și sancțiuni pentru transporatori intră în vigoare este, pe de o parte, cel în care statele a trebuit să transpună o directivă europeană, respectiv 2 februarie 2022, precum și cel de la care intră în vigoare un regulament european - 21 februarie. La acest moment, România „s-a achitat”, printr-o recentă ordonanță, de operaționalizarea noilor reguli. Pe scurt, iată care sunt cele mai importante aspecte de reținut din noile norme: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Din 2 februarie, transportatorii vor depune pe un portal special declarații de detașare pentru șoferi. Cine scapă de obligație și ce alte noutăți se pregătesc

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2022 | 2 | 5306 | Timp de citire: 7 min.

În urmă cu aproape doi ani, la nivelul Uniunii Europene (UE) era adoptat un pachet legislativ ce cuprinde numeroase modificări în materia transporturilor rutiere transfrontaliere, iar cele mai multe dintre obligațiile impuse intră în vigoare în luna februarie și îi vizează direct pe transportatori. Concret, unul dintre aspectele vizate ține de domeniul detașărilor, firmelor impunându-li-se depunerea, pentru fiecare șofer, unde e cazul, a unor declarații de detașare. De obligații vor scăpa însă firmele în cazul șoferilor care fac, de exemplu, doar operațiuni bilaterale, dar nu și în cazul operațiunilor de cabotaj, care vor fi calificate întotdeauna ca detașări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Noi condiții pentru firmele de transport și noi reguli de control pentru transportatorii care detașează șoferi

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2022 | 0 | 13267 | Timp de citire: 4 min.

Printr-o ordonanță simplă care a primit azi aprobarea Guvernului și a și ajuns în Monitorul Oficial urmează să se modifice legislația din domeniul transportului rutier de marfă și de persoane, astfel încât regulile apărute la nivel european în 2020 să se poată aplica și la noi, termenul până la care trebuiau transpuse urmând să se împlinească în curând. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele vor fi consultate înainte de introducerea e-Transport. Iar folosirea generalizată a e-Factura ar putea începe la 1 ianuarie 2023

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Ianuarie 2022 | 0 | 2004 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul e-Transport, prin care Fiscul va urmări transporturile de bunuri pe teritoriul României, se află momentan în lucru la nivelul autorităților, iar implementarea sa se va face numai după consultarea mediului de afaceri. În același timp, autoritățile vor ca trecerea la folosirea generalizată a sistemului e-Factura, în relația business to business (B2B), să înceapă la 1 ianuarie 2023. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Transport

Termen ratat: Procedura sistemului de monitorizare a transporturilor de bunuri trebuia emisă până ieri

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
18 Ianuarie 2022 | 0 | 1427 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul a stabilit prin OUG că Ministerul Finanțelor va pune la punct, în viitorul apropiat, sistemul e-Transport, prin care autoritățile fiscale vor monitoriza transporturile de bunuri din România. Totuși, sistemul necesită norme de aplicare, iar ministerul a ratat termenul până la care trebuia să le emită prin ordin. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: La refuzul cântăririi mașinii de transport să fie amendată și firma care organizează transportul, nu doar șoferul acesteia

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2022 | 0 | 2260 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a descuraja ceea ce a devenit deja o practică la noi, respectiv supraîncărcarea mașinilor folosite la transport și refuzul șoferilor de a permite cântărirea acestora sau chiar sustragerea de la acest tip de control, autoritățile propun acum, printr-un proiect de ordonanță pus luni în dezbatere la Ministerul Transporturilor, ca amenzile să poată fi aplicate, în astfel de cazuri, și firmelor care organizează transportul, nu doar șoferilor, ca în prezent. În plus, amenzile maxime aplicate șoferilor ar urma să se dubleze. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transportatorii, responsabili pentru plata accizelor aferente produselor livrate intracomunitar, dacă Vama descoperă nereguli

Deloitte România în Taxe și impozite
15 Septembrie 2021 | 0 | 1186 | Timp de citire: 4 min.

Companiile de transport intracomunitar trebuie să știe dacă produsele livrate între țările membre ale Uniunii Europene sunt accizabile și sub ce regim fiscal circulă și să își ia măsurile necesare pentru a nu risca să fie obligate să plătească accizele aferente, în cazul în care autoritățile vamale descoperă nereguli. Avertismentul vine de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), care a decis, într-un caz soluționat recent, că transportatorul este obligat să plătească accizele aferente unor produse pe care le-a introdus pe teritoriul altei țări, doar pentru că le deținea fizic în acel moment, fără a se demonstra că a fost complice la o tentativă de contrabandă sau că dispunea de mijloace pentru a verifica dacă produsele în cauză erau supuse accizelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reîncadrarea diurnelor: Fiscaliștii propun o nouă amnistie și clarificarea legislației, pentru a ajuta angajatorii

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Septembrie 2021 | 1 | 8770 | Timp de citire: 7 min.

În contextul problemei reîncadrării diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile, în cazul transportatorilor rutieri, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) au publicat joi o amplă analiză prin care au propus autorităților soluții legislative menite să scoată acest sector din impas. Mai precis, cei de la CCF propun atât acordarea unei amnistii fiscale precum cea din 2015, cât și clarificarea tratamentului fiscal al diurnelor din cadrul Codului fiscal. O asemenea abordare ar evita falimentul angajatorilor și ar asigura un cadru legal stabil pentru viitoarele controale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă ar fi de ajutor și pentru prestatorii de servicii de construcții și agenții de muncă temporară. Citește articolul