Obligatoriu de depus anual de către anumite persoane care lucrează la stat, declarațiile de avere și de interese vor putea fi depuse, începând din acest an, pe o platformă specială, online, la Agenția Națională de Integritate (ANI). Doar anul acesta însă depunerea online rămâne o alternativă și va putea fi făcută chiar și fără semnătură electronică, însă de anul viitor va fi obligatorie, iar deponenții vor avea nevoie de această semnătură. Citește articolul
Legislația muncii a suferit multe modificări în 2020, unele dintre ele vizând sancționarea mai drastică a muncii suplimentare excesive a salariaților, noi obligații ale angajatorilor față de salariații cu handicap ori un nou tip de pensie ce poate fi stabilită pentru salariații proprii. De asemenea, începând de anul trecut, stresul este considerat formă de hărțuire morală la locul de muncă. Citește articolul
Pe parcursul anului recent încheiat au apărut mai multe modificări la legislația privind concediile angajaților, o parte dintre ele aplicându-se, în premieră, în acest an. Schimbările apărute vizează, printre altele, concediul de odihnă, de acomodare, cel paternal și cel medical. Citește articolul
Bugetarii ar putea primi zile libere suplimentare faţă de libere legale din acest an dacă Guvernul va aproba până în data de 15 ianuarie o hotărâre pentru a face "punte" între liberele legale şi zilele de weekend. Citește articolul
Astăzi, Guvernul a venit cu o serie de măsuri fiscal-bugetare cuprinse într-o ordonanță de urgență publicată în Monitorul Oficial. Vorbim de chestiuni ce privesc salarizarea bugetarilor, indemnizațiile de pandemie și diversele mecanisme de care se pot folosi firmele și alți contribuabili cu datorii la stat, inclusiv plafonarea punctului-amendă pentru contravenții rutiere. Citește articolul
În primele trei luni ale anului viitor trebuie să aibă loc evaluarea performanțelor funcționarilor publici din toate categoriile, evaluări în urma cărora se pot lua inclusiv decizii ce afectează salarizarea, ierarhia sau chiar continuitatea raporturilor în instituție/autoritate. Citește articolul
După ce Codul administrativ al României a stabilit anul trecut că trebuie făcut un registru electronic al personalului plătit din fonduri publice, autoritățile au început să pună bazele acestui viitor „Revisal al bugetarilor”. Concret, miercuri s-a semnat contractul de finanțare pentru dezvoltarea aplicației pentru registrul ce va fi gestionat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP), după ce în vară apăruseră în dezbatere regulile referitoare la acest registru. În prezent, angajatorii publici transmit anual un formular cu salariile bugetarilor. Citește articolul
Pentru că acum avem un Guvern interimar, ce nu poate emite acte normative prin care să amâne aplicarea unor măsuri, așa cum s-a întâmplat în acest an, potrivit legislației în vigoare, o parte dintre beneficiile pentru angajații de la stat, ce au fost stabilite mai demult, vor intra în vigoare, iar anumite indemnizații își vor mări valoarea. Printre beneficiile bugetare putem aminti indemnizația de hrană, indemnizația demnitarilor sau voucherele de vacanță. Citește articolul
Bugetarii care vor să cheme în judecată instituția publică unde sunt angajați, pentru neplata salariilor, pot să introducă acțiune direct la instanța de contencios administrativ, a reținut Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), în cadrul unei decizii obligatorii din 10 decembrie. În mod normal, în litigiile cu administrația, este obligatorie o procedură prealabilă, unde solicitantul îi va cere organului administrativ să își retragă sau să emită un act administrativ, înainte de a putea să cheme acel organ în judecată, în contencios administrativ. Dar, în cazul de față, discutăm de litigii care au o natură diferită, deși sunt soluționate în contencios administrativ. Citește articolul
Curtea Constituțională a României (CCR) nu e de acord ca profesorii, personalul didactic auxiliar și cel nedidactic din învățământul preuniversitar sau universitar să primească un stimulent de risc de 2.000 de lei (pentru primii), respectiv 1.500 de lei (pentru ultimele două categorii), pentru perioada stării de urgență și a celei de alertă. Această măsură ar fi trebuit să se aplice celor din învățământul de stat, dar, în anumite condiții, și personalului din învăţământul particular. În plus, pentru acest stimulent nu s-ar fi datorat contribuții sociale obligatorii. Citește articolul