Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Noua directivă europeană DAC7, care vizează platformele de comerț electronic, respectiv comercianții care vând prin intermediul acestora, aduce noi obligații de raportare către Fisc pentru firmele care fac comerț online. Astfel, deși termenul până la care directiva DAC7 trebuie aplicată de toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) este 1 ianuarie 2023 și aceasta trebuie întâi transpusă în legislația internă, ar fi bine ca firmele vizate să se pregătească încă de pe acum, pentru că demersurile de implementare nu sunt simple, avertizează specialiștii de la Deloitte Romania într-un material de opinie remis astăzi redacției noastre. Citește articolul
Ideea clasificării firmelor din România în funcție de riscul fiscal, în baza analizei de risc, a revenit recent în atenția publicului, după ce șefa Fiscului a declarat că anul acesta vom avea noutăți în domeniu. Cu această ocazie, venim astăzi cu chestiunile esențiale legate de stabilirea riscului fiscal în general, în urma analizei de risc, dar și cu lucrurile care pot atrage un risc fiscal mare în zona de TVA. Citește articolul
Intenția ca firmele să se înregistreze obligatoriu în Spaţiul Privat Virtual (SPV) al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), iar comunicarea cu Fiscul să se facă exclusiv online poate fi problematică, mai ales din perspectiva implementării, au subliniat marți doi dintre liderii EY România, în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro. Citește articolul
Companiile din România trebuie să depună din nou declarația anuală cu beneficiarii reali, aceasta fiind reintrodusă luna trecută în legislație. Depunerea acesteia, însă, nu este amânată automat pentru după terminarea stării de alertă, conform unei informări recente a specialiștilor de la CMS. Cu toate acestea, Claudiu Năsui, ministrul economiei, a declarat azi că formularul ar urma să fie amânat pentru octombrie. Citește articolul
Prin declarația SAF-T (fișierul standard de audit de taxe), companiile vor raporta autorităților un volum considerabil de informații fiscale legate de activitatea lor comercială. Așa spun specialiștii EY România, în urma analizării documentației tehnice publicate recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru SAF-T. Citește articolul
Facilitățile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV) urmează să fie extinse în perioada următoare, anunță Ministerul Finanțelor (MF) printr-un comunicat remis aseară redacției noastre. Iar principala schimbare în acest sens va fi apariția declarațiilor fiscale precompletate, despre care autoritățile vorbeau acum câteva luni. Citește articolul
În contextul în care Guvernul vrea să oblige companiile și PFA-urile să se înregistreze obligatoriu în Spațiul Privat Virtual (SPV), e bine de știut că deschiderea unui cont în aplicație se poate face fără deplasări la instituțiile statului. Mai precis, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pune la dispoziție trei modalități online de validare a conturilor noi. Citește articolul
După ce la începutul anului au trecut termenele pentru raportările retroactive, raportarea aranjamentelor fiscale curente a intrat de puțină vreme pe „făgașul” unui termen-standard de 30 de zile. Pe scurt, firmele și fiscaliștii trebuie să fie foarte atenți la identificarea corectă a momentului exact de la care încep să curgă cele 30 de zile în care un aranjament trebuie raportat la Fisc, altfel riscă să depășească termenul și să fie amendați. Fiscaliștii și companiile trebuie să raporteze autorităților aranjamentele fiscale transfrontaliere care le permit să evite taxele și impozitele sau să obțină o reducere a acestora, conform Ordonanței Guvernului 5/2020, care transpune la noi Directiva europeană DAC6. Însă regula se aplică inclusiv atunci când vine vorba de proiectarea unui asemenea aranjament fiscal, chiar dacă acesta mai are până să fie implementat în practică. Citește articolul
La 31 ianuarie, termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere derulate în perioada 1 iulie-31 decembrie 2020 realizate cu scopul de a obține un avantaj fiscal a expirat. De asemenea, 28 februarie a fost termenul final pentru raportarea aranjamentelor ”istorice”, din perioada 25 iunie 2018-30 iunie 2020. Potrivit unei comunicări a Camerei Consultanților Fiscali, Fiscul a primit doar 400 de raportări ale tranzacțiilor transfrontaliere până la finele lui martie. Aparent este un număr mic, însă, momentan, nu sunt disponibile informații suficiente astfel încât să putem compara cu ce s-a raportat în alte state europene. De asemenea, acest număr nu foarte mare ar putea ajuta autoritățile fiscale la stabilirea unei strategii de control orientate către companiile care au avut tranzacții raportabile. Citește articolul
În cazul în care angajatul desfășoară activitate din alt stat decât cel în care lucra în mod obișnuit, din cauza restricțiilor impuse în contextul COVID-19, tratamentul fiscal aplicabil se poate modifica? Unde se datorează impozit pentru ajutoarele date de guverne în ultima vreme angajaților? Și în ce măsură s-ar putea confrunta firmele cu impuneri fiscale suplimentare dacă angajații sau cei din conducerea firmelor sunt nevoiți să lucreze din alte state? Acestea au fost principalele probleme, în contextul taxării internaționale, care au decurs din restricțiile impuse mobilității lucrătorilor. Iată ce lămuriri oficiale au primit: Citește articolul