Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Documentele financiar-contabile trebuie să fie lipsite de modificări sau ștersături, conform legislației în vigoare. În plus, nu este permisă nici lăsarea unor spații libere între operațiunile din actele contabile sau lăsarea unor file lipsă. Asta înseamnă că, atunci când au corecturi de făcut, contribuabilii trebuie să respecte anumite reguli stricte. Citește articolul
Pentru a încuraja recurgerea la abonamente medicale private și contribuția la fonduri de pensii facultative (Pilonul III), legiuitorul a prevăzut demult în Codul fiscal deductibilitatea sumelor plătite pentru acestea, limitat, desigur, dar indiferent dacă sunt plătite din buzunarul angajatului sau din acela al angajatorului. Iar, de anul acesta, angajatorii care au posibilități financiare ar putea să se gândească să participe la scheme de pensii ocupaționale - un motiv în plus de a atrage angajați de top. Citește articolul
Declararea TVA-ului se face prin două formulare diferite - decontul pentru firmele care au cod de TVA și decontul special pentru firmele care n-au cod de TVA. Iar plata efectivă a taxei se face până la termenele-limită pentru depunerea deconturilor de TVA. Totuși, mai există și alte formulare importante pentru plătitorii de TVA, iar companiile trebuie să aibă în vedere și sancțiunile de mii de lei pentru nedepunerea declarațiilor fiscale. Citește articolul
Doar salariatului care pleacă din firmă și are zile de concediu neluate i se pot compensa aceste "restanțe" printr-o sumă de bani. Altfel, legislația muncii nu permite compensarea pecuniară a dreptului la concediul de odihnă. Contabil și fiscal, chestiunea e mai mult decât a acorda sau nu un drept salariatului: dacă rămân zile neluate într-un an, ele trebuie evidențiate contabil într-un anume fel. Un specialist ne-a explicat care ar fi modul mai avantajos pentru a proceda în astfel de cazuri și ce avem de făcut. Citește articolul
Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) a pus la dispoziție azi câteva lămuriri pentru entitățile raportoare în privința obligațiilor ce le revin potrivit noii legi din domeniu. Explicațiile oferite de Oficiu îi vizează și pe contabili, auditori și alți consultanți care află astfel ce trebuie și ce nu trebuie să depună pentru clienții lor la ONPCSB. Citește articolul
În mod obișnuit, perioada fiscală pentru declararea și plata TVA-ului este luna calendaristică, însă există și posibilitatea ca firmele să folosească, în anumite condiții, trimestrul calendaristic. Firmele trebuie să depună lunar sau trimestrial deconturi de TVA, până la un termen-limită care este valabil și pentru plata în sine a taxei. Citește articolul
Companiile permit adesea angajaților folosirea mașinii de serviciu și în scopuri personale, la fel și a telefoanelor de serviciu. Totuși, modul cum sunt privite aceste situații față de cel în care bunurile sunt folosite exclusiv în scopul activității economice specifice firmei este diferit din perspectivă fiscală. Ce se poate deduce, când se impozitează pentru salariat cheltuieli care derivă din această folosință personală? Iată câteva repere: Citește articolul
De principiu, companiile care vând produse sau prestează servicii în România sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA și să obțină un cod de TVA. Totuși, există și situații în care înregistrarea este opțională. În orice caz, bine de știut este că Fiscul dă codurile de TVA numai în baza unei analize de risc, pentru a evita potențialele tentative de fraudare. Față de anul trecut, 2020 începe și cu o serie de noutăți la procedura de înregistrare. Citește articolul
Companiile trebuie să întocmească și să depună situațiile financiare pentru anul 2019 până la 29 mai 2020, conform unui ordin publicat marți, în Monitorul Oficial, de Ministerul Finanțelor. Concret, firmele au la dispoziție 150 de zile de la momentul încheierii exercițiului financiar anterior. Dacă ignoră sau întârzie cu rezolvarea acestei obligații fiscale, firmele vor risca chiar desființarea. Citește articolul
Acordarea diurnei angajaților, administratorilor, managerilor unei firme se face în condițiile legii, iar respectarea plafonului legal prestabilit și a celorlalte condiții asigură neimpozitarea acestora. E important de știut care sunt documentele necesare pentru a justifica acei bani oferiți ca diurnă, dar și ce se întâmplă dacă deplasările includ zile de repaus săptămânal. Citește articolul