Rezultatul cercetării unui accident de muncă trebuie consemnat de angajator într-un proces-verbal de cercetare, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Practic, acesta este unul dintre documentele esențiale care trebuie să figureze în dosarul pentru cercetarea unui asemenea eveniment. Citește articolul
Întocmirea dosarului de cercetare este o etapă obligatorie pentru firme atunci când trebuie să investigheze un accident de muncă, reiese din legislația din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Acesta trebuie să conțină o serie întreagă de documente și să fie pregătit într-o formă anume stabilită de autorități. Citește articolul
Mai multe noi ocupații și o schimbare privind grupele de încadrare a ocupațiilor au fost incluse în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR). Modificările se regăsesc într-un ordin publicat chiar astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Diurna pe care o pot acorda angajatorii privați, fără a datora taxe la stat, se va majora începând cu luna ianuarie a anului 2019, după cum se arată într-un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Cea mai recentă majorare a cuantumului indemnizațiilor de delegare și detașare a fost operată acum mai bine de trei ani. Angajatorii pot da diurnă salariaților, fără să datoreze impozit și contribuții sociale, doar în anumite limite legale. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să cerceteze accidentele de muncă numai în cazurile în care există salariați care-și pierd temporar capacitatea de a lucra, în celelalte situații fiind nevoie de intervenția autorităților, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM). În acest sens, companiile trebuie să urmeze anumiți pași la investigarea unui accident de muncă. Citește articolul
Cercetarea accidentelor de muncă este obligatorie, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM), însă angajatorii se pot ocupa de investigarea acestor evenimente numai atunci când există cazuri de incapacitate temporară de muncă. În celelalte cazuri, cercetarea o fac autoritățile statului. Citește articolul
Controalele inspectorilor muncii vor urmări, în ultimul trimestru al anului 2018, mai ales respectarea legislației securității și sănătății în muncă (SSM) și a obligațiilor legale din domeniul relațiilor de muncă dintre angajatori și salariați. În esență, autoritățile vor verifica în ce măsură sunt protejați salariații la locul de muncă și dacă raporturile de muncă sunt legale întru totul. Informațiile figurează în programul anual de acțiuni al Inspecției Muncii, pentru perioada octombrie - decembrie 2018. Citește articolul
Printre obligațiile angajatorilor pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM) se numără cea a ținerii unei evidențe a accidentelor de muncă, potrivit legislației în vigoare. Mai precis, este vorba de trei registre diferite. Citește articolul
Cum nicio reglementare legală nu pune o limitare numărului de zile pe care un angajat le poate cere pentru concediul fără plată, existând doar dreptul recunoscut prin lege la acest concediu, singura variantă în care se pot evita abuzurile este prevederea unor limitări la nivelul locului de muncă. Citește articolul
Una dintre obligațiile pe care le au angajatorii, în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), este raportarea accidentelor de muncă suferite de salariații proprii. Concret, nu doar inspectoratele teritoriale de muncă trebuie notificate, ci și alte autorități ale statului. Citește articolul