Delegarea, deși implică o schimbare a locului de muncă, este permisă expres de Codul muncii. Bineînțeles, când angajatorul vrea să se folosească de prerogativele sale pentru a dispune delegarea, acesta trebuie să întocmească anumite documente. Citește articolul
Complexitatea detașării este dată, printre altele, și de necesitatea respectării și posibilității demonstrării respectării normelor obligatorii referitoare la detașare. Mai exact, angajatorul va trebui să pregătească o serie de documente, în vedere demonstrării anumitor chestiuni. Prezentăm, în acest articol, care sunt documentele care trebuie să fie întocmite de angajator, atunci când dispune detașarea. Citește articolul
În special pentru bugetari, anul 2018 a adus modificări legislative în ceea ce privește sumele de bani ce trebuie acordate celor trimiși să lucreze altundeva decât acolo unde își au locul de muncă permanent. Legiuitorul a ridicat puțin și suma de bani ce reprezintă diurna netaxabilă maximă, până la care nu se datorează impozite și contribuții. Citește articolul
Orice angajator are obligația de a întocmi un registru de evidență a salariaților (cunoscut mai bine ca Revisal), pe care să îl transmită inspectoratului teritorial de muncă. Printre informațiile conținute în acesta, trebuie să existe și informații referitoare la detașarea salariaților. În cazul netransmiterii acestor informații, amenda riscată este de până la 8.000 de lei. Citește articolul
În principal, controalele la firme ale inspectorilor muncii se vor axa, în primul trimestru al anului 2019, pe respectarea obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) și pe relațiile de muncă dintre angajator și salariat. Informațiile figurează în programul anual de acțiuni al Inspecției Muncii, pentru perioada ianuarie - martie 2019, pe care-l vor pune în aplicare inspectoratele teritoriale de muncă (ITM-uri). Citește articolul
Firmele private și entitățile publice cu peste 50 de angajați au obligația de a angaja un anumit număr minim de persoane cu handicap, iar, dacă nu fac asta, ele datorează lunar statului o sumă de bani calculată raportat la salariul minim brut. Cum creșterea salariului minim de la 1 ianuarie a fost oficializată luni, rezultă că firmele și entitățile publice în această situație vor datora astfel mai mulți bani dacă nu angajează persoane cu handicap. Citește articolul
După ce se va stabili salariul minim brut diferențiat, companiile ar trebui să verifice dacă au angajați care se încadrează la acesta. Mai exact, salariul minim brut diferențiat va fi obligatoriu pentru posturile ce necesită studii superioare și pentru persoanele care au o vechime minimă în muncă de 15 ani. Citește articolul
Stabilirea unui salariu minim brut diferențiat ar putea aduce probleme angajatorilor care au lucrători plătiți cu minimul pe economie. De exemplu, ar putea apărea dificultăți financiare pentru firme și o muncă suplimentară pentru specialiștii de resurse umane, așa cum ne-a explicat Andreea Păun de la Accace România. Citește articolul
Lucrul în lipsa contractului individual de muncă, angajarea fără existența certificatului medical sau munca suplimentară a salariaților part time se numără printre faptele pentru care angajatorii au fost sancționați cel mai des în cele trei trimestre din anul 2018 care s-au încheiat. Informația reiese dintr-un raport periodic de activitate al Inspecției Muncii (IM), ce a fost analizat de avocatnet.ro. Citește articolul
Reprezentanții Inspecției Muncii desfășoară lunar controale la companii, inclusiv pe domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), aplicând amenzi consistente celor care nu respectă legislația. În aceste condiții, iată care sunt cele mai frecvente nereguli constatate de autorități în domeniul SSM și cum pot fi acestea rezolvate. Citește articolul