Tic, tac, tic, tac.... bombele cu ceas amorsate de Noul Cod de Dialog Social vor pune pe jar SRi-ul, adica Sindicatul Reprezentativ, din firmele unde acesta nu are ca membri cel putin jumatate din numarul angajatilor. Citește articolul
Caracteristicile calitative determina utilitatea informaþiilor oferite de situatiile financiare utilizatorilor acestora. Exista patru caracteristici calitative principale: inteligibilitatea, relevanta, credibilitatea si comparabilitatea. Citește articolul
La momentul la care am acceptat sa scriu un articol pe aceasta tema, nici nu ma gandeam ca poate fi un subiect atat de controversat si ca poate da nastere la atatea comentarii, unele de-a dreptul "razboinice". Imi aminteste de o vorba de duh, perfect valabila in acest caz: "pentru unii muma, pentru altii ciuma". Cam asa se poate descrie acest subiect atat de complex. Citește articolul
Atat in continutul reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP nr 3055/2009, cat si in cadrul IFRS se acorda o atentie deosebita utilizatorilor situatiilor financiare. Acestia apeleaza la situatiile financiare intocmite de catre entitati deoarece au nevoie de o serie de informatii despre pozitia financiara si performanta inregistrate de catre acestea. Citește articolul
In prezent, reglementarile contabile aplicabile sunt cele aprobate prin OMFP 3055/2009. Acestea trebuie sa fie aplicate de catre urmatoarele categorii de entitati: Citește articolul
In ultima perioada asist la tot mai multe discutii pe marginea obligativitatii introducerii criteriilor de performanta in contractul de munca al fiecarui angajat. Unii spun:"In sfarsit, ce bine!" Iar altii, privesc speriati si se intreaba: "Ce reprezinta aceste criterii si la ce ne folosesc ?" Avem de-a face cu 2 categorii de angajatori: managerii firmelor mari sau medii care au un departament de HR si care sunt familiarizati cu asa ceva. Acestia au lucrat cu sisteme de evaluare si au elaborat obiective pentru fisele de post. Singura lor problema este ca odata stabilite acestea nu mai pot fi modificate. A doua categorie este formata din managerii companiilor mici care nu-si permit un departament de HR si nici nu se justifica daca stam sa ne uitam la nr de angajati sau cifra de afaceri. Ei sunt cei care au senzatia ca trebuie sa "inventeze" niste criterii si ca risca sa-si piarda timpul cu ceva ce nu i se vede utilitatea. Citește articolul
Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri nu reglementeaza raporturi de munca intrucat activitatile cu caracter ocazional care fac obiectul acesteia sunt prestate de persoanele fizice denumite "zilieri"(si nu de salariati) pentru "beneficiari" (nu pentru angajatori). Citește articolul
Prin modificarile aduse recent de Executiv, s-a dat posibilitatea persoanei fizice autorizate sa angajeze personal si pentru desfasurarea activitatilor pentru care a fost autorizata. Citește articolul
Noul Cod al muncii a adus importante modificari cu privire la clauza de formare profesionala, in sensul ca nu mai exista controversata conditie a duratei cursurilor de formare profesionala de cel putin 61 de zile, care dadea dreptul unui angajator sa obtina contravaloarea cheltuielilor ocazionate (suportate de el), daca salariatul avea initiativa incetarii contractului individual de munca o perioada de cel putin 3 ani de la data absolvirii lor, in baza unui act aditional. Citește articolul
Odata cu introducerea impozitului minim prin OUG 34/2009, multe societati comerciale si-au suspendat activitatea la Registrul Comertului, pentru o perioada de maxim 3 ani. Costul procedurii de suspendare fiind unul relativ mic, de la 500 la 1500 lei, aducea o economie anuala in bugetul contribuabilului de pana la 1700 lei. Cu toate acestea, multi contribuabili au omis sa solicite un regim de declarare derogatoriu, fapt ce i-a costat amenzi considerabile din partea Fiscului. Citește articolul