În toamnă, autoritățile au modificat declarația 112 și regulile pentru completarea sa. Iar una dintre schimbări este că angajatorii sunt obligați, mai nou, să includă în formular informații despre salariații detașați. Aceste informații trebuie trecute în declarația 112, prin care se raportează taxele salariale, începând cu luna decembrie 2019, termenul-limită fiind chiar mâine. Citește articolul
Firmele care aleg să folosească semnătura electronică la distanță pot face economii bănești substanțiale, pentru simplul fapt că renunță la varianta tipărită a documentelor. Specialiștii estimează că cheltuielile legate de documentele clasice (resurse umane alocate, tipărire și uneori transmitere) pot fi reduse cu aproximativ 64% prin trecerea la semnătura electronică la distanță, care permite semnarea documentelor fără a fi necesară achiziționarea unui certificat calificat pe termen lung. Pe deasupra, există și posibilitatea arhivării electronice a documentelor astfel semnate, care contribuie, de asemenea, la scăderea costurilor asociate (dosare, cutii, depozitare etc.), ambele instrumente fiind cât se poate de sigure și având o acoperire legală deplină. Citește articolul
Companiile care au angajați plătiți cu salariul minim brut pe țară vor avea costuri suplimentare în anul 2020, după ce Guvernul a oficializat azi majorarea acestuia la 2.230 de lei. Concret, pentru fiecare persoană încadrată cu salariul minim, firma va plăti în plus 153 de lei pe lună și 1.836 de lei pe tot anul viitor. Citește articolul
O directivă europeană care va oferi protecție angajaților și persoanelor care intră în contact cu firme, atunci când raportează încălcări ale dreptului Uniunii Europene (UE), a fost adoptată de curând. Ea va trebui implementată și în România, în doi ani. Astfel, angajatorii vor fi obligați să adopte, printre altele, măsuri de protecție a salariaților care raportează încălcări ale dreptului Uniunii Europene. Citește articolul
Eliminarea supraimpozitării contractelor cu normă redusă de muncă (part-time), care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020, reprezintă o revenire la normalitate după mai bine de doi ani în care acestea au fost, succesiv, afectate de măsurile fiscale pe care le-am putea evalua ca fiind disproporționate. Citește articolul
Angajatorii din domeniul construcțiilor ar putea aplica una dintre facilitățile fiscale actuale pe termen nedeterminat, nu doar până în 2028. Concret, este vorba de scutirea de impozit pe venit a salariaților proprii. Citește articolul
Un proiect aflat aproape de cel mai important vot din procedura parlamentară de legiferare prevede că jurnaliștii vor fi scutiți de impozitul pe venit. Asta s-ar traduce într-o majorare a salariului net pe care trebuie să-l acorde angajatorii. Însă, până să se ajungă la acea creștere, autoritățile mai trebuie să bifeze câțiva pași. Citește articolul
În perioadele consemnate de nefuncționare a Registrului general de evidență a salariaților (supranumit Revisal), cei care ar fi trebuit să facă înregistrări nu riscă sancțiuni pentru imposibilitatea de a face aceste înregistrări, potrivit Inspecției Muncii. Citește articolul
O nouă directivă europeană, care va trebui să fie transpusă și în România, prevede obligația pentru anumite companii de a crea canale interne prin care angajații lor (și nu numai) să poată raporta încălcări ale legislației Uniunii Europene (UE). Mai mult, avertizorii (whistleblowers) care raportează aceste încălcări vor fi feriți de orice represalii din partea companiei vizate. Citește articolul
Ultima rectificare bugetară din 2019 vine și cu bani pentru decontarea concediilor medicale pentru care angajatorii au cerut rambursări în cursul anului 2019. Mai precis, cele două ordonanțe pentru rectificarea bugetului de stat au apărut vineri în Monitorul Oficial (OUG 71/2019 și OUG 72/2019). Citește articolul