Atunci când un angajat este detașat la un alt angajator, angajatorul de la care se face detașarea are obligația să ia măsuri concrete pentru ca angajatorul la care s-a dispus detașarea să își îndeplinească integral și la timp toate obligațiile față de salariatul detașat. Însă ce fel de măsuri pot fi luate, în acest scop? Citește articolul
Complexitatea detașării este dată, printre altele, și de necesitatea respectării și posibilității demonstrării respectării normelor obligatorii referitoare la detașare. Mai exact, angajatorul va trebui să pregătească o serie de documente, în vedere demonstrării anumitor chestiuni. Prezentăm, în acest articol, care sunt documentele care trebuie să fie întocmite de angajator, atunci când dispune detașarea. Citește articolul
Delegarea, deși implică o schimbare a locului de muncă, este permisă expres de Codul muncii. Bineînțeles, când angajatorul vrea să se folosească de prerogativele sale pentru a dispune delegarea, acesta trebuie să întocmească anumite documente. Citește articolul
Atunci când dispune delegarea unui salariat, angajatorul are o serie de obligații legale pe care trebuie să le respecte. În cazul în care nu o face, poate risca anumite consecințe, de la contestarea unor măsuri, în instanță, de către angajat, până la sancționarea contravențională, de către autorități. Citește articolul
Detașarea implică anumite obligații pentru angajator. Dacă acestea nu sunt respectate, acesta poate să fie sancționat inclusiv cu amendă, dar și să riște plata de daune către angajatul care a fost prejudiciat prin acțiunile angajatorului care nu a respectat normele obligatorii legate de detașare. Citește articolul
Orice angajator are obligația de a întocmi un registru de evidență a salariaților (cunoscut mai bine ca Revisal), pe care să îl transmită inspectoratului teritorial de muncă. Printre informațiile conținute în acesta, trebuie să existe și informații referitoare la detașarea salariaților. În cazul netransmiterii acestor informații, amenda riscată este de până la 8.000 de lei. Citește articolul
Companiile ar trebui să stabilească programările pentru concediile de odihnă ale salariaților aferente anului 2019, conform legislației în vigoare. Practic, angajatorul trebuie să se consulte cu salariații și să stabilească în ce perioade vor putea aceștia să-și ia concediile de odihnă. Programările se fac până la sfârșitul anului pentru anul următor. Citește articolul
În principal, controalele la firme ale inspectorilor muncii se vor axa, în primul trimestru al anului 2019, pe respectarea obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) și pe relațiile de muncă dintre angajator și salariat. Informațiile figurează în programul anual de acțiuni al Inspecției Muncii, pentru perioada ianuarie - martie 2019, pe care-l vor pune în aplicare inspectoratele teritoriale de muncă (ITM-uri). Citește articolul
Toate principiile generale legate de câmpul muncii, de la prevenirea riscurilor profesionale, protecția sănătății și securității lucrătorilor sau eliminarea factorilor de risc, până la accidente de muncă, informare, instruirea angajaților și a reprezentanților lor, precum și direcțiile generale pentru implementarea acestor principii, sunt stabilite de Legea nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă. Cum orice lege este perfectibilă și acest act cu regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM) necesită, în opinia specialiștilor din domeniu, o serie de completări sau modificări. Citește articolul
Concediile de odihnă ale salariaților se iau, în mod obișnuit, în perioade prestabilite de angajator, după ce acesta se consultă cu salariații, așa cum prevede legislația muncii în vigoare. Astfel, salariații sunt obligați, de principiu, să respecte programarea stabilită de companie. În caz contrar, angajatorul poate să refuze cererile de concediu care vizează altă perioadă decât cea programată. Citește articolul