Luna iulie 2021 aduce termene și obligații de raportare importante pentru companii. Printre altele, avem implementarea unor noi reguli pentru comercianții de alimente neambalate, intrarea în vigoare a noilor reguli de TVA la comerțul electronic, declararea și plata impozitelor micro și pe profit pentru al doilea trimestru din 2021, măsuri suplimentare de relaxare pentru afaceri și altele. Iată, concret și în detaliu, la ce aspecte trebuie să fii atent în săptămânile următoare. Citește articolul
Firmele din industria alimentară vor face obiectul, în perioada următoare, unor controale ale inspectorilor Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) ce vor viza efectuarea acţiunilor de tip dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie (DDD), după ce instituţia s-a autosesizat în cazul apariţiei recente a unor imagini cu rozătoare aflate printre produsele alimentare ale unui supermarket. Amenzile pentru cei care nu iau măsurile necesare împotriva insectelor şi rozătoarelor pot ajunge până la 8.000 lei, firmele riscând chiar şi suspendarea activitaţii sau închiderea unităţii. Citește articolul
Obținerea granturilor destinate afacerilor din domeniul HoReCa va veni la pachet cu o perioadă de monitorizare în care autoritățile vor putea face controale la beneficiari, inclusiv inopinate. În situația în care un beneficiar refuză aceste verificări, autoritățile vor cere înapoi grantul încasat, plus dobândă. Granturile vor fi acordate în curând pentru a acoperi o parte din pierderile cauzate de epidemia de coronavirus afacerilor din acest domeniu. Citește articolul
Majoritatea companiilor (59%, dintre care 60% sunt mari contribuabili) nu au făcut până acum obiectul unei inspecții de mediu, rezultă dintr-un sondaj realizat zilele acestea de EY, în cadrul seminarului ”Cum să abordezi inspecțiile fiscale privind obligațiile la Fondul pentru Mediu. Noi provocări”. În schimb, printre problemele cel mai des întâlnite în cadrul inspecțiilor fiscale, așa cum a rezultat din sondaj, se numără neidentificarea tuturor obligațiilor la Fondul pentru Mediu, determinarea și declararea incorectă a cantităților introduse pe piață, nedeclararea ambalajelor reutilizabile sau deficiențe privind documentele justificative. Citește articolul
Companiile care folosesc zilieri în activitatea lor vor fi controlate de luna viitoare de inspectoratele teritoriale de muncă (ITM), în timp ce vor fi demarate şi acţiuni de combatere a cazurilor de muncă nedeclarată în domeniul prestărilor de servicii. Măsurile fac parte din calendarul controalelor la angajatori stabilit pentru trimestrul al treilea din 2021. Citește articolul
Firmele care au primit decizii de impunere de la Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF), în urma unei verificări documentare, ar trebui să facă o contestație și, ulterior, dacă aceasta e respinsă, să se adreseze instanțelor de contencios administrativ-fiscal, conform recomandărilor specialiștilor. Citește articolul
Deși vorbim de o măsură luată de Fisc pe finalul anului 2020, introducerea posibilității de a emite decizii de impunere, în urma verificării documentare, de către Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF), este o practică despre care a ajuns să se discute în contradictoriu în prezent. Este legal sau nu că inspectorii DGAF au primit această „împuternicire”? În acest sens, am obținut opiniile a doi fiscaliști. Citește articolul
Firmele care au, mai nou, posibilitatea de a funcționa la capacitate mare, dacă toată lumea implicată e vaccinată anticoronavirus sau testată negativ, ar trebui să se aștepte la controale din partea autorităților, a precizat joi Raed Arafat, secretar de stat la Ministerul Afacerilor Interne. Conform măsurilor de relaxare care au fost implementate la 15 mai 2021 și care vor fi implementate de la 1 iunie 2021, sunt mai multe tipuri de companii care pot opta pentru funcționarea la capacitate mare. Citește articolul
Un alt proces câștigat contra organului fiscal pe tema reîncadrării diurnelor primite de șoferi în transportul internațional ne aduce în fața câtorva întrebări destul de importante pentru contribuabilii care, acordând și ei diurne angajaților proprii, s-ar putea trezi cu conturile blocate, până când legiuitorul va opera o modificare la nivel oficial care să tranșeze chestiunea: cu ce greșesc firmele care acordă aceste diurne și de ce se leagă organele fiscale pentru a le reîncadra ca venituri salariale (nu e vorba doar de domeniul transporturilor) și de ce s-ar putea prevala dacă ajung în instanță față în față cu organul fiscal? Citește articolul
În cazul salariaților care lucrează și de acasă, și de la birou (o practică întâlnită des în perioada curentă, înainte de revenirea completă la birouri), firmelor le-ar fi utilă o evidență care să arate clar perioada de telemuncă. Asta, pentru a putea justifica, în cazul unui control fiscal, suportarea pro rata a acelor cheltuieli pentru salariații lor. Citește articolul