Angajatorii care vor o simplificare a activității zilnice și o reducere a costurilor pot folosi semnătura electronică și arhivarea direct prin intermediul telefoanelor inteligente și tabletelor, inclusiv de la distanță. Astfel, contractele de muncă, actele adiționale, cererile de concediu și nu numai pot fi semnate și apoi accesate în arhivă direct în format electronic, fără să mai fie nevoie de documente tipărite și de prezența fizică a angajaților și angajatorilor în același loc. Citește articolul
O caracteristică distinctivă a facturării electronice este posibilitatea automatizării, mai ales în cazul în care factura este trimisă într-un format structurat. Astfel, facturile electronice pot fi generate și transferate automat și direct din sistemele de logistică financiară ale emitentului / furnizorului de servicii în cele ale beneficiarului. Citește articolul
La jumătatea acestei luni este termenul-limită pentru finalizarea raportărilor contabile la 30 iunie 2019, iar documentele depuse la Ministerul Finanțelor Publice (MFP) trebuie să fie semnate numai de persoanele prevăzute de lege. Citește articolul
La acest moment, se află în dezbatere în Parlament o propunere legislativă privind semnătura electronică. Principalele modificări aduse de proiectul de lege vizează: acordarea de efecte juridice tuturor tipurilor de semnătură electronică; acordarea de efecte similare semnăturii olografe (cea de mână) cel puțin pentru semnătura calificată; multiplicarea mijloacelor de identificare a unei persoane; definirea nivelurilor de autentificare în ceea ce privește accesarea serviciilor online furnizate de autorități publice; introducerea unui sigiliu (diferit de semnătura electronică) pentru identificarea persoanelor juridice. Citește articolul
Angajatorii au posibilitatea de a semna inclusiv electronic contractele de muncă încheiate cu salariații, eliminându-se astfel nevoia semnăturii de mână. Însă semnătura electronică poate fi folosită și ulterior în cadrul relațiilor de muncă. De exemplu, pentru actele adiționale la contractul de muncă, fișa de post, cererile de concediu și altele. Astfel, angajatorul își poate simplifica procedurile interne foarte mult folosind un instrument modern pe care deja îl are la îndemână: semnătura electronică aplicată declarațiilor depuse la Fisc. Citește articolul
Dacă folosesc semnătura electronică în relațiile lor cu partenerii de afaceri, companiile se pot bucura de două mari avantaje: reducerea costurilor și eficientizarea activității. Practic, dispar costurile implicate de folosirea documentelor fizice, cum ar fi tipărirea, arhivarea și depozitarea, iar firmele pot semna mult mai repede, ușor și sigur contracte și facturi. Citește articolul
Semnătura electronică poate fi folosită în mai multe feluri de către firmele și antreprenorii independenți, nu doar pentru semnarea declarațiilor transmise Fiscului. Concret, semnătura electronică poate fi un instrument foarte util în domeniul resurselor umane, în relația cu partenerii de afaceri sau în activitatea unei persoane fizice autorizate (PFA) sau a unei întreprinderi individuale ori familiale.
Citește articolulÎnscrisurile electronice vor avea încorporate, atașate sau asociate semnături electronice avansate sau calificate, de la caz la caz, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI). Proiectul în dezbatere va înlocui complet actualul cadru legal al semnăturilor electronice, iar condițiile în care documentele electronice vor produce efecte juridice se vor schimba. O noutate absolută a proiectului va fi ideea de sigiliu electronic. Citește articolul
Adoptarea pe scară largă a documentelor electronice și beneficiile pe care acestea le-au adus fluxurilor de business au contribuit la creșterea nivelului de adoptare a semnăturii electronice. Înființarea unei companii, depunerea declarațiilor fiscale sau încheierea contractelor se pot realiza, în acest moment, exclusiv în format electronic. Citește articolul
În cadrul unui eveniment recent, specialiștii de la Deloitte au discutat, din mai multe perspective, implicațiile schimbărilor tehnologiei asupra fiscalității. Printre altele, a fost prezentată și insuficiența reglementărilor legale în ceea ce privește utilizarea pe scară largă a tehnologiei. Spre exemplu, în cazul contractelor comerciale încheiate la distanță, prin intermediul e-mail-ului, folosirea semnăturii electronice poate reprezenta soluția atunci când apare un litigiu. Citește articolul