Angajatorii au posibilitatea de a semna inclusiv electronic contractele de muncă încheiate cu salariații, eliminându-se astfel nevoia semnăturii de mână. Însă semnătura electronică poate fi folosită și ulterior în cadrul relațiilor de muncă. De exemplu, pentru actele adiționale la contractul de muncă, fișa de post, cererile de concediu și altele. Astfel, angajatorul își poate simplifica procedurile interne foarte mult folosind un instrument modern pe care deja îl are la îndemână: semnătura electronică aplicată declarațiilor depuse la Fisc. Citește articolul
Dacă folosesc semnătura electronică în relațiile lor cu partenerii de afaceri, companiile se pot bucura de două mari avantaje: reducerea costurilor și eficientizarea activității. Practic, dispar costurile implicate de folosirea documentelor fizice, cum ar fi tipărirea, arhivarea și depozitarea, iar firmele pot semna mult mai repede, ușor și sigur contracte și facturi. Citește articolul
Semnătura electronică poate fi folosită în mai multe feluri de către firmele și antreprenorii independenți, nu doar pentru semnarea declarațiilor transmise Fiscului. Concret, semnătura electronică poate fi un instrument foarte util în domeniul resurselor umane, în relația cu partenerii de afaceri sau în activitatea unei persoane fizice autorizate (PFA) sau a unei întreprinderi individuale ori familiale.
Citește articolulÎnscrisurile electronice vor avea încorporate, atașate sau asociate semnături electronice avansate sau calificate, de la caz la caz, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI). Proiectul în dezbatere va înlocui complet actualul cadru legal al semnăturilor electronice, iar condițiile în care documentele electronice vor produce efecte juridice se vor schimba. O noutate absolută a proiectului va fi ideea de sigiliu electronic. Citește articolul
Adoptarea pe scară largă a documentelor electronice și beneficiile pe care acestea le-au adus fluxurilor de business au contribuit la creșterea nivelului de adoptare a semnăturii electronice. Înființarea unei companii, depunerea declarațiilor fiscale sau încheierea contractelor se pot realiza, în acest moment, exclusiv în format electronic. Citește articolul
În cadrul unui eveniment recent, specialiștii de la Deloitte au discutat, din mai multe perspective, implicațiile schimbărilor tehnologiei asupra fiscalității. Printre altele, a fost prezentată și insuficiența reglementărilor legale în ceea ce privește utilizarea pe scară largă a tehnologiei. Spre exemplu, în cazul contractelor comerciale încheiate la distanță, prin intermediul e-mail-ului, folosirea semnăturii electronice poate reprezenta soluția atunci când apare un litigiu. Citește articolul
Din 2018, mai multe declarații fiscale pe care le depun în prezent contribuabilii la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vor fi transmise în mod obligatoriu online, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitor. De altfel, firmele au posibilitatea de a transmite formulare fiscale prin intermediul internetului de mai mulți ani, cu ajutorul unei semnături electronice obținute printr-un certificat digital. În aceste condiții, vă reamintim azi cum puteți obține un certificat digital. Citește articolul
Cei care vor să adere la un fond de pensii private pot să o facă și folosindu-se de semnătura biometrică, fie că vorbim de pensiile obligatorii, fie de cele facultative. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a adoptat o serie de modificări legislative în acest sens, iar acestea au intrat în vigoare recent. Totuși, dacă vorbim de acte ce presupun mutarea de la un fond la altul, cei interesați nu vor putea să se folosească de semnătura biometrică. Citește articolul
Judecătoria Sectorului 1 a Bucureștiului a desființat recent un contract de credit online cu o instituție financiară nebancară (IFN), în care ratele nu au mai fost plătite la timp, și executarea silită făcută în baza acestuia. Persoana care s-a împrumutat a contestat măsura executării în instanță și a obținut câștig de cauză pentru lipsa semnăturii sale din contractul de credit. Citește articolul
Dacă ați pierdut vreodată prea mult timp răscolind prin teancuri de hârtie pentru o factură sau pentru o adresă oficială rătăcită, este posibil să vă fi dorit să limitați volumul de hârtie din organizație. N-ați fi singurul. Citește articolul