avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 651 soluții astăzi
Acasă Subiect: comert online
Subiect: comert online
ACCES PREMIUM

Analiză Firmele au din ce în ce mai multe raportări de făcut către autorități, ceea ce duce la creșterea costurilor curente

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Noiembrie 2021 | 0 | 2012 | Timp de citire: 7 min.

În ultimii ani a început să se contureze tot mai mult o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Astfel, firmele trebuie să gestioneze un volum din ce în ce mai mare de declarații care trebuie să ajungă la diverse instituții ale statului, fapt ce duce la o creștere a costurilor de conformare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday 2021: Cele mai importante 14 lucruri de știut despre cumpărăturile din perioada cu cele mai mari reduceri de preț

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 Noiembrie 2021 | 0 | 3224 | Timp de citire: 4 min.

De mai mulți ani, în luna noiembrie are loc Black Friday, eveniment ce implică reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. Ținând cont de faptul că nu mai durează mult și se dă startul celor mai mari reduceri de preț din an, prezentăm azi cele mai importante 14 întrebări și răspunsuri legate de cumpărăturile făcute de Black Friday. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce autorități îi pot verifica pe comercianții cu activitate de Black Friday și pentru ce chestiuni

avocatnet.ro în Aspecte juridice
5 Noiembrie 2021 | 0 | 2476 | Timp de citire: 2 min.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), inspectoratele teritoriale de muncă și alte autorități ale statului pot verifica activitatea comercianților, în perioada promoțiilor de Black Friday, pentru a vedea dacă firmele respectă legislația. De la verificarea respectării obligațiilor față de consumator la supravegherea felului cum sunt respectate obligațiile de muncă, iată ce trebuie să știe firmele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț online: Firmele care încasează bani din alte state UE vor fi monitorizate de Fisc pentru depistarea fraudelor de TVA

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Noiembrie 2021 | 0 | 3354 | Timp de citire: 4 min.

Începând din ianuarie 2024, Fiscul va căpăta acces, printr-un sistem european aflat acum în pregătire, la informațiile despre plățile online făcute din alte state UE către companiile din România. Măsura este prinsă într-o directivă ce trebuie implementată de țara noastră pentru a eficientiza controalele fiscale pentru depistarea fraudelor de TVA în comerțul online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț online în UE: Cum se face efectiv, pas cu pas, înregistrarea în OSS

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 1 | 3164 | Timp de citire: 4 min.

Prezentăm azi pașii procedurali care trebuie urmați pentru a înregistra o firmă într-unul dintre cele trei regimuri speciale de TVA aplicabile în cazul comerțului online european de bunuri către consumatori. Asta în contextul în care, din iulie 2021, în țara noastră se aplică noi reguli de TVA la comerțul online de bunuri, introduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului 59/2021. Astfel, pentru simplificare, comercianții pot folosi ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS) pentru a declara TVA-ul în cadrul regimurilor UE, nonUE și de import. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

Un comerciant online de produse accizabile trebuie să se înregistreze în OSS pentru a declara și plăti TVA?

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
25 Octombrie 2021 | 1 | 4777 | Timp de citire: 3 min.

Avem situația unui comerciant online de vinuri (produs accizabil). Acesta este înregistrat în scopuri de TVA în România, dar face livrări către clienți din străinătate (persoane fizice și persoane juridice fără cod de TVA). Într-o asemenea situație, comerciantul este obligat sau nu să se înregistreze în ghișeul unic al Fiscului (One Stop Shop - OSS) pentru a declara și plăti TVA? Citește articolul

ACCES PREMIUM

La comerțul online în UE, facturarea este opțională și se folosesc regulile din statul în care firma s-a înregistrat pentru TVA

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Octombrie 2021 | 0 | 1748 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 iulie 2021, odată cu introducerea celor trei regimuri speciale de TVA pentru comerțul online în Uniunea Europeană (regimul UE, regimul nonUE și regimul de import), facturarea a devenit opțională pentru firmele care vând produse consumatorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Noile reguli de TVA pentru comerț online

Sfaturi practice pentru declararea și plata TVA-ului prin OSS. Primul termen este pe 31 octombrie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Octombrie 2021 | 0 | 7171 | Timp de citire: 4 min.

Din luna iulie, în țara noastră se aplică noi reguli de TVA la comerțul online de bunuri către consumatori, ce au fost introduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului 59/2021. În acest context, pentru simplificare, comercianții pot folosi ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS) pentru a declara TVA-ul în cadrul celor trei noi regimuri speciale (UE, nonUE și de import). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Ce efecte ar putea avea modificările pregătite la obligația comercianților și prestatorilor de a accepta plăți cu cardul

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
14 Octombrie 2021 | 1 | 7060 | Timp de citire: 5 min.

În contextul în care Senatul a adoptat recent un proiect prin care regulile obligației de a accepta plăți cu cardul bancar de către comercianții de produse și prestatorii de servicii vor fi modificate în sensul că obligația de a accepta plata cu cardul se va aplica în funcție de încasări, nu în funcție de cifra de afaceri (cum se întâmplă în prezent), referirea la încasări va elimina, în primul rând, potrivit specialiștilor, problema multiplelor definiții pe care legea le dă cifrei de afaceri. Astfel, în timp ce indicatorul cifră de afaceri reflectă doar un potențial de încasări, încasările efective sunt mult mai ușor de calculat și mai rapid de identificat. De asemenea, vor fi luate în calcul, la stabilirea obligației de a avea POS, atât încasările cu numerar, cât și cele prin virament bancar, depășirea plafonului va trebui verificată trimestrial de către firme, iar impactul asupra companiilor înregistrate în scopuri de TVA ar putea fi unul negativ. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Noile reguli europene de comerț electronic

Clarificare MF: În 2021, pentru stabilirea plafonului privind TVA-ul se ia în calcul și valoarea vânzărilor intracomunitare de bunuri la distanță începând cu 1 iulie

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
30 Septembrie 2021 | 0 | 2452 | Timp de citire: 2 min.

În contextul noilor reguli de TVA privind comerțul electronic, la stabilirea plafonului de 10.000 de euro, care este valabil pentru aplicarea cotei de TVA din Romania, se iau în calcul, pentru anul 2021, atât valoarea serviciilor de telecomunicații, de radiodifuziune și de televiziune și cele furnizate pe cale electronică, prestate către persoane neimpozabile în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2021, cât și valoarea vânzărilor intracomunitare de bunuri la distanță efectuate în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2021, potrivit unei circulare publicate recent pe site-ul Ministerului Finanțelor (MF). Citește articolul