Din septembrie, cei care vor intra într-o piaţă vor vedea, lângă orarul de funcţionare, un panou cu o serie de reguli care trebuie respectate de comercianţi, dar şi recomandări pentru clienţi, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) oficializat miercuri. Citește articolul
Un sfat inexact apărut într-un articol, pe un subiect paramedical, din cauza căruia un cititor a suferit un prejudiciu, nu poate atrage răspunderea nici a autorului, nici a editorului ori a tipografului așa cum se întâmplă atunci când se pune pe piață un produs cu defecte, potrivit unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia CJUE nu exclude însă și nu face referire la alte tipuri de răspunderi. Citește articolul
Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pregătesc o strategie multianuală pe care o vor urma pentru a asigura o protecție sporită a consumatorilor. Aceasta conține și o secțiune dedicată exclusiv controalelor la comercianți, în care sunt detaliate succint principalele planuri pentru perioada 2021 - 2024. Citește articolul
Atunci când îi vinde un bun unui consumator, vânzătorul are obligația să livreze un anumit tip de produs, conform cu anumite așteptări ale consumatorului, să asigure anumite protecții, inclusiv legate de existența unei garanții că produsul va funcționa corespunzător pentru o perioadă de timp etc. Acest cadru normativ urmează să fie actualizat, în 2022, când un proiect de lege pus joi în dezbatere publică de Ministerul Economiei va intra în vigoare. În acest context, vânzătorii vor avea de respectat obligații mai clare și mai detaliate, mai ales când va veni vorba de vânzarea unor produse cu elemente digitale (de exemplu, televizoare inteligente, smartphone-uri etc.). Citește articolul
Printr-o directivă aprobată marți, Parlamentul European (PE) introduce un singur model pentru acțiunea de reprezentare în toate statele membre, el urmând să garanteze protecția consumatorilor împotriva prejudiciilor colective. Totodată, actul normativ european introduce și garanțiile necesare pentru evitarea proceselor abuzive. Citește articolul
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul
Perioada în care comercianții din țara noastră aplică cele mai mari reduceri de preț din an a început, dar cele mai multe magazine online vor avea promoții spre sfârșitul lunii. Astfel, în contextul în care Black Friday se apropie cu pași rapizi, iar în acest an, pe fondul epidemiei de coronavirus, a crescut numărul tranzacțiilor online, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) face câteva recomandări cu privire la vânzările cu preț redus din această perioadă și la cumpărăturile pe internet. Citește articolul
Un proiect de lege înregistrat marţi la Senat vizează includerea persoanelor juridice în legea protecţiei consumatorilor, pentru ca şi acestea, pe lângă persoanele fizice, să poată apela la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în cazul unor nemulţumiri legate de achiziţia unor servicii sau bunuri pe care le folosesc direct în activitatea lor. În prezent, legea prevede că un consumator poate fi doar o persoană fizică sau un grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care nu acţionează în scopuri comerciale. Citește articolul
Persoanele care vor mai multe informații legate de testele pentru detectarea COVID-19 ori vor să facă sesizări legate de întreaga procedură pot utiliza de-acum o linie telefonică specială, ce le este pusă la dispoziție de către organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons. Citește articolul
Până la finalul sezonului estival din acest an, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și cei ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) vor continua verificările pe care le fac deja la firmele ce-și desfășoară activitate în stațiunile de la malul Mării Negre, potrivit unor informări de presă recente. Controalele vor viza, în principal, magazinele, terasele, piețele, dar și hoteluri ori pensiuni. Citește articolul