Firmele sunt întotdeauna în căutarea unor soluții prin care să poată sa-și optimizeze rezultatele. Dar, de multe ori, se iau niște decizii în pripă, fără o analiză prealabilă și apoi se constată căci rezultatele se lasă așteptate. Unul dintre motivele pentru care întâlnim aceste situații îl reprezintă lipsa unui proces de monitorizare și analiză a performanțelor firmei și luarea deciziilor in baza acestor analize. Cum pot firmele să controleze performanțele și să identifice cele mai bune idei de optimizare? Un instrument din Managementul Financiar foarte valoros îl reprezintă analiza performanței firmei, deoarece “Ceea ce nu măsori, nu poți îmbunătăți”. De aceea, în acest articol vă propun cinci tipuri de analiză prin care fiecare firmă poate sa-și analizeze performanța și apoi să identifice cele mai bune soluții de optimizare. Citește articolul
Codul muncii oferă angajatorului posibilitatea de a cerceta disciplinar un angajat, dacă acesta creează probleme la locul de muncă și încalcă regulile interne ale companiei. Chiar dacă începe cercetarea disciplinară și salariatul respectiv continuă să se comporte necorespunzător, angajatorul nu îi poate suspenda contractul de muncă până ce nu se încheie procedura de cercetare discplinară. Citește articolul
Peste nu multă vreme, microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) vor putea primi bani de la stat pentru creșterea competitivității acestora, prin digitalizare, potrivit unei hotărâri oficializate deja. Programul de digitalizare pentru microîntreprinderi și IMM-uri le va permite acestora să achiziționeze, printre altele, echipamente informatice eficiente și diverse aplicații inovative. Citește articolul
Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul
Pentru a solicita și obține anumite servicii ori documente, atât firmele, cât și cetățenii pot interacționa de-acum cu reprezentanții Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) și Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) aproape exclusiv online, după ce Ministerul Muncii a finalizat un mecanism ce implică, pentru rezolvarea unor situații în raport cu autoritățile, doar o singură deplasare la acestea. Citește articolul
Atunci când angajatorul decide să-și supună salariații unor evaluări periodice, acesta trebuie să ia în calcul desemnarea unei persoane care să se ocupe de procedura de evaluare. Dan Năstase, consilier juridic specializat în dreptul muncii, avertizează asupra faptului că alegerea greșită a evaluatorului i-ar putea crea probleme mari angajatorului. Citește articolul
Fiscul a publicat lista datornicilor pentru trimestrul al doilea al anului 2020, respectiv pentru perioadele aprilie-iunie. Lista poate fi consultată pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Evaluarea la locul de muncă este o procedură complexă care necesită parcurgerea mai multor etape și, de regulă, se face de către șeful ierarhic, rolul unei astfel de evaluări fiind acela de a eficientiza munca depusă de un angajat în cadrul companiei. Indicat ar fi ca, pe lângă eventualele sancțiuni, să existe și o modalitate de recompensare a muncii, dacă persoana evaluată și-a îndeplinit eficient atribuțiile, a explicat Dan Năstase, consilier juridic specializat în dreptul muncii, pentru redacția noastră. Citește articolul
Comisia Europeană (CE) se pregătește să adopte o directivă care vizează reguli noi de raportare fiscală pentru platformele digitale, cu scopul de a monitoriza operațiunile din sfera economiei digitale, în special pe cele care implică intermedierea între furnizori persoane fizice sau juridice și clienți. Citește articolul
În luna iulie au fost publicate în Monitorul Oficial mai multe acte normative care vizează activitatea comercianților și care se referă la aspecte precum recuperarea costurilor cu casele de marcat, prevenirea spălării banilor sau diminuarea risipei alimentare. Totodată, două proiecte de lege au fost adoptate de Parlament și urmează să primească semnătura președintelui țării. Acestea vizează retragerea de pe piață a produselor care au un conținut mare de acizi grași trans (AGT) și colectarea separată a deșeurilor biodegradabile. Citește articolul