Declararea și achitarea taxelor salariale aferente lunii februarie 2018 se mai pot face doar azi, potrivit calendarului fiscal stabilit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Aceasta este practic a doua lună în care taxele salariale se achită în conformitate cu modificările aduse Codului fiscal de la 1 ianuarie 2018. Concret, vorbim de impozit pe veniturile salariale de 10% și contribuții de pensii, sănătate și muncă în cotă de 25%, 10%, respectiv 2,25%. Citește articolul
Folosirea Registrului general de evidență a salariaților (Revisal) reprezintă o prelucrare de date personale, potrivit legislației în vigoare, și este de ajuns pentru a oferi angajatorilor calitatea de operatori de date cu caracter personal. În aceste condiții, apare întrebarea firească dacă toți angajatorii ar trebui să numească un responsabil cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO) începând din mai 2018? Pentru a răspunde acestei nelămuriri, redacția noastră a luat legătura cu o specialistă. Citește articolul
Începând din mai 2018, firmele care se ocupă în principal cu prelucrarea datelor personale, cum ar fi băncile, firmele de securitate, spitalele, clinicile private, farmaciile sau magazinele online, vor fi obligate să aibă un responsabil cu protecția datelor personale („data protection officer” sau DPO). În acest context, este important de știut ce variante vor exista pentru ocuparea acestei funcții și ce persoane vor putea efectiv s-o ocupe. Citește articolul
Clasificarea ocupațiilor din România (COR), la nivel de grupă de bază, a fost modificată și republicată astăzi prin intermediul unui act normativ al Guvernului. Citește articolul
Companiile care se ocupă în principal de prelucrarea datelor personale ale persoanelor fizice, cum ar fi unitățile medicale, farmaciile, băncile sau magazinele online, vor trebui să angajeze un responsabil cu protecția datelor (sau DPO, pe scurt, de la „data protection officer”). Obligația se va aplica începând cu data de 25 mai 2018, astfel că societățile ar trebui să țină cont de principalele aspecte legate de încadrarea în muncă a unui asemenea specialist. Citește articolul
Lista condițiilor ce trebuie îndeplinite de firmele care îi ajută pe români să semneze contracte de muncă cu angajatorii străini este acum puțin mai lungă, odată cu ultimele modificări legislative în materie. Agenți de plasare a forței de muncă nu pot fi decât firmele înregistrate cu acest obiect de activitate, iar nu și persoanele fizice, iar legea conține acum o prevedere expresă ce interzice taxarea românilor pe care-i ajută să se angajeze. Citește articolul
Fraudele fiscale în cadrul companiilor sunt întâlnite peste tot, indiferent de industrie, iar principalele persoane care fraudează sunt cele care lucrează în interiorul firmei. Mai mult, potrivit unui specialist, anumite persoane au profilul fraudatorului și chiar antecedente în acest sens, motiv pentru care li se recomandă angajatorilor să efectueze verificări înainte de orice angajare. Citește articolul
Luna trecută, redacția noastră a început o campanie de informare legată de stresul la locul de muncă. Dacă întâi am prezentat cauzele interne și externe ale stresului, astăzi am ajuns la prezentarea efectelor pe care le poate avea acesta asupra salariaților și asupra companiei. În esență, stresul la serviciu nu aduce nimic bun: angajații au performanțe scăzute, iar angajatorul are pierderi financiare. Citește articolul
Firmele române care funcționează ca agenți de plasare a forței de muncă în străinătate și cele care vor vrea să presteze această activitate au acum mai multe cerințe de bifat, potrivit unui act normativ ce a intrat azi în vigoare. În raport cu Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), spre exemplu, acestea trebuie să-și procure pentru înregistrare anumite documente, să țină anumite evidențe și să le raporteze la ITM periodic, altfel riscând amenzi de câteva mii de lei. În plus, nu mai pot presta această activitate firmele în faliment sau în dizolvare. Citește articolul
La indemnizațiile de concedii medicale există o plafonare temporară a contribuției de asigurări sociale (CAS) plătită de beneficiari statului, plafonare calculată prin raportare la un act normativ care a intrat joi în vigoare. Sunt situații în care beneficiari ai acestor indemnizații au primit în aceste ultime două luni mai puțini bani și care, potrivit actului amintit, trebuie să primească înapoi unele sume până la 31 martie 2018. Iar cei care trebuie să pună în mișcare mecanismul recuperării acestor bani sunt chiar angajatorii. Citește articolul