În actualul context epidemiologic, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB) recomandă evitarea deplasării la sediul ei și depunerea online a cererilor de recuperare a concediilor medicale de la stat. Pentru asta, instituția a făcut o serie de precizări privind înregistrarea, procesarea, validarea și decontarea sumelor privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate de către angajatori. Citește articolul
O nouă facilitate fiscală pentru activitatea telesalariaților se introduce în Codul fiscal, potrivit unei legi apărute luni în Monitorul Oficial. În esență, angajatorii care dau bani telesalariaților, într-o anumită limită lunară, pentru plata utilităților și achiziția de echipamente de birou scapă de plata taxelor salariale aferente, începând din ianuarie 2021. Totodată, cheltuielile cu telemunca devin cheltuieli deductibile la calcularea impozitului pe profit, începând din 24 decembrie 2020. Citește articolul
Costurile angajatorilor cu testarea epidemiologică și vaccinarea salariaților devin scutite permanent de taxele salariale, începând din ianuarie 2021, conform unei legi publicate luni în Monitorul Oficial. Recent, această facilitate s-a stabilit prin OUG numai pentru testările făcute de angajatori pentru coronavirus și numai pe timp de stare de alertă sau de urgență. Astfel, de luna viitoare, testarea, dar și vaccinarea, vor fi scutite de taxe de fiecare dată când apare o epidemie, chiar și în afara stării de alertă sau de urgență. Citește articolul
Microîntreprinderile și companiile ce aplică impozitul specific vor fi scutite, din ianuarie 2021, de plata taxelor pentru mașinile de serviciu acordate propriilor salariați, măsura fiind inclusă într-o lege publicată aseară în Monitorul Oficial. Până acum, aceste categorii de firme aveau de achitat statului, în numele salariaților, atât impozit pe venit, cât și contribuții sociale pentru pensii și sănătate. Citește articolul
O nouă versiune a aplicației Revisal, versiunea 6.0.8, a devenit disponibilă sâmbătă pentru angajatorii din toată țara, conform informațiilor de pe site-ul Inspecției Muncii. Revisal este o aplicație pe care angajatorii o folosesc la transmiterea online a registrului general pentru evidența salariaților, iar precedenta versiune a fost lansată în vara anului 2019. Citește articolul
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a luat în acest an mai multe hotărâri cu impact asupra consumatorilor, fie că este vorba de contractele pe care aceştia le au cu băncile, fie că este vorba de recompensarea primită în cazul unui zbor amânat sau anulat. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a adoptat trei decizii importante în domeniul muncii, anul acesta. Discutăm de felul cum pot fi folosiți salariații temporari, posibilitatea de acordare a unui concediu suplimentar exclusiv salariatelor, în anumite situații, dar și de riscul pentru angajatorul care a făcut o concediere ilegală să suporte plata concediului de odihnă pentru perioada dintre momentul concedierii și cel al reintegrării în funcție. Citește articolul
În condițiile în care clauza de neconcurență îi limitează (chiar dacă parțial) salariatului dreptul la muncă, există niște condiții stricte ce trebuie respectate de angajator, pentru a putea beneficia de o asemenea prevedere, în mod valid. Principiul esențial pe care trebuie să îl rețină, în acest context, oricine vrea să insereze în contractul cu angajații o clauză de neconcurență este că niciodată aceasta nu poate fi folosită pentru a-i interzice unui salariat să își practice profesia/meseria. Citește articolul
Pe parcursul contractului de muncă, angajatul are obligația generală de fidelitate față de angajatorul său și în plus față de această obligație generală, codul muncii permite angajatorului să extindă o bucățică din această obligație de fidelitate și după încetarea contractului individual de muncă, de aceea i se spune clauză de neconcurență.
Citește articolulLegea șomajului stabilește, din anul 2004, că firmele pot primi un ajutor de la stat pentru reprofilarea salariaților, constând în acoperirea a 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesională. Totuși, așa cum a confirmat recent Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) pentru redacția noastră, acest ajutor încă nu poate fi accesat, în lipsa unor acte normative ce ar trebui să stabilească detaliile programului, inclusiv modul în care se poate acorda ajutorul sau perioada de aplicare. Citește articolul