Ordonanța de urgență care a stabilit, în mai 2021, că regulamentul intern și fișa postului sunt opționale pentru microîntreprinderile cu până la nouă salariați urmează să fie respinsă oficial prin lege, actul normativ oficializat azi în acest sens fiind aplicabil efectiv din 6 octombrie 2022. Asta înseamnă că măsurile luate de Guvern se anulează și că de joi se revine la obligativitatea celor două documente. Citește articolul
Prin OUG nr. 37/2021 li s-a dat posibilitatea microfirmelor cu până la nouă angajați să renunțe la fișele de post, cu condiția ca atribuțiile să fie detaliate în contractele angajaților. Acum, că efectele OUG nr. 37/2021 urmează să fie abrogate, firmele care fie au renunțat la fișele de post, fie, pentru noii angajați, nu le-au mai întocmit, trebuie să se întoarcă la acestea. Citește articolul
Printre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o companie pentru a aplica regimul opțional al impozitului micro se numără, de la 1 ianuarie 2023, cea de a avea cel puțin un salariat. Astfel, cu anumite excepții, firmele fără salariați nu vor mai putea aplica, de anul viitor, acest regim de impozitare. Citește articolul
Pe lângă aspectele generale care au legătură cu desfășurarea relației de muncă, cum ar fi buna-credință, consensualitatea, consultarea și informarea reciprocă a participanților, unele informații vor fi furnizate angajatului chiar anterior încheierii contractului de muncă, iar printre ele regăsim atribuțiile specifice postului și criteriile de evaluare. Atunci când criteriile și procedura nu sunt prevăzute nicăieri, procedura de evaluare este din start viciată. Citește articolul
Planul autorităților de a reduce treptat numărul de plătitori de impozit micro existent în momentul de față va lua în calcul și introducerea unei limitări a numărului de microîntreprinderi deținute de aceeași persoană, conform reprezentanților Ministerului Finanțelor. În acest fel, nu va mai fi posibilă „fragmentarea” afacerilor pentru a evita trecerea la plata impozitului pe profit. Citește articolul
Printr-un proiect de OUG pus miercuri seara în dezbatere la Ministerul Finanțelor era prevăzută o reducere a plafonului în funcție de care se stabilește cine plătește impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, care s-ar fi aplicat de la 1 ianuarie 2022. În urma nemulțumirilor venite din partea mediului de afaceri, inițiatorii au scos măsura din proiect și ordonanța oficială s-a dat fără reducerea plafonului la regimul micro. Totuși, vorbim doar de o amânare, din moment ce Guvernul și-a asumat reducerea numărului de microfirme prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Citește articolul
La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează ”situațiile fiscale ale persoanelor care obțin venituri nedeclarate din activități desfășurate online pe platforme audio-video și/sau pe site-uri de tipul rețelelor de socializare” - YouTube, Facebook, Instagram, Tik-Tok. Citește articolul
Până la 25 octombrie trebuie declarate și achitate impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al treilea din 2021, în baza legislației fiscale. Citește articolul
OUG 37/2021, în vigoare de la începutul lunii mai și care conține măsuri de debirocratizare pentru angajatorii cu mai puțin de nouă salariați, nu i-a scăpat pe aceștia de obligația de a ține pontajul, ci doar le-a dat posibilitatea să țină această evidență a orelor lucrate în funcție de cum le este mai comod și lor, și salariaților. Citește articolul
Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a adus, săptămâna trecută, două modificări importante modelului contractului individual de muncă (CIM): includerea unei scurte descrieri/caracterizări a activității ce va fi prestată de salariați, doar pentru angajatorilor cu până la nouă lucrători, și datoria de a informa salariatul privind obligația de a adera la un fond privat de pensii (pilonul II). Chiar dacă prima modificare se aplică doar pe cei care nu au avut până acum fișa postului, toți angajatorii trebuie să modifice contractele de muncă aflate în derulare pentru a include noua obligație de informare. Citește articolul