Acum că s-a stabilit expres că fișele de instruire individuale pot fi semnate și electronic, cei care se ocupă de ele ar trebui doar să aibă în vedere anumite aspecte practice, dat fiind că, esențialmente, ele nu au fost modificate în cerințele de conținut. De exemplu, că nu le vor putea prezenta inspectorilor imprimate și nu are sens să fie arhivate în format material sau că modul acesta de semnare ar trebui convenit de dinainte și cunoscut pentru toată lumea. Citește articolul
Anumite companii și anumiți profesioniști sunt obligați, conform Legii prevenirii spălării banilor (129/2019), să aplice măsuri în acest domeniu. Din acest motiv, autoritățile organizează periodic diferite sesiuni de instruire în funcție de specificul activității firmelor și profesioniștilor, al căror calendar din 2022 a fost publicat recent. Instruirile pot fi deosebit de utile în condițiile în care regulile ce țin de prevenirea spălării banilor sunt ajustate anual din 2019 încoace. Citește articolul
Puțin peste 2.000 de persoane au suferit accidente de muncă în primele șase luni ale acestui an, dintre care 41 au fost mortale, cele mai multe dintre accidente apărând în rândul salariaților cu o vechime de până în cinci ani, potrivit unei statistici publicate recent de Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Deși cifrele sunt în scădere față de 2020, angajatorii nu trebuie să uite de obligațiile pe care le au în materia securității și sănătății în muncă (SSM) și să instruiască periodic salariații pentru a preveni apariția accidentelor de muncă. Citește articolul
Potrivit unui comunicat recent al Comitetului European pentru Protecția Datelor (EDPB), managerul unui magazin din Norvegia a filmat, cu camera telefonului, o înregistrare făcută de camerele de supraveghere a acelui magazin. Ulterior, el a distribuit filmarea (cea făcută cu telefonul) în diverse locuri. În schimb, cel amendat pentru acest lucru a fost angajatorul, din cauza lipsei unui cadru adecvat de securitate și a unui cadru organizațional, care să includă pregătirea și avertizarea angajaților și a colaboratorilor, în ceea ce privește respectul ce trebuie acordat datelor personale. Citește articolul
Având în vedere creșterea exponențială a numărului de telesalariați la nivel mondial, din cauza epidemiei de coronavirus, Organizația Internațională a Muncii (OIM) a pus recent la dispoziția angajatorilor un ghid practic privind telemunca. Iar acesta face referire inclusiv la partea de securitate și sănătate în muncă (SSM). Citește articolul
Instruirea în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) este obligatorie atât la începerea activității, cât și ulterior, în timpul derulării acesteia. Totuși, cum se procedează dacă vorbim de o persoană fizică autorizată (PFA) care n-are niciun salariat? Citește articolul
Autoritățile din domeniul muncii au reînceput de ceva vreme controalele la angajatori, verificările fiind inclusiv pentru a vedea dacă firmele se adaptează cum trebuie la criza epidemiei de coronavirus. În urma unor verificări din primele zile ale lunii curente, reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) din Harghita au atras atenția asupra principalelor neconformități întâlnite de ei pe partea de sănătate și securitate în muncă (SSM). Citește articolul
În timpul stării de alertă, restaurantele pot funcționa numai dacă fac livrări de mâncare sau dacă dau mâncarea la pachet. Prin urmare, autoritățile au stabilit un set de reguli pe care trebuie să le respecte aceste companii, se arată într-un ordin comun emis de Ministerul Sănătății (MS) și de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Citește articolul
Indiferent că vorbim de o firmă mică cu un număr redus de angajați sau de o multinațională, toate companiile, mai mici sau mai mari, au obligația de a asigura securitatea și sănătatea în muncă (SSM). Acest aspect devine cu atât mai important cu cât țările din întreaga lume, inclusiv România, se confruntă cu o situație specială generată de epidemia de coronavirus. În astfel de perioade, comunicare cu angajații și asigurarea unui climat corespunzător la locul de muncă, ținând cont de recomandările autorităților, sunt esențiale, informează Organizația Internațională a Muncii (OIM). Citește articolul
Entitățile raportoare din Legea pentru prevenirea și combaterea spălării banilor trebuie să stabilească politici și norme interne, mecanisme de control și proceduri de administrare a riscurilor. Toate aceste proceduri trebuie cunoscute de angajați, care trebuie instruiți în acest scop. Aceste obligații sunt ușor detaliate acum în normele de aplicare ale legii, recent publicate. Citește articolul