Angajatorii care vor relua activitatea, odată cu relaxarea preconizată a măsurilor speciale în vigoare, au primit recent o serie de îndrumări specifice, printr-un ghid bazat pe informații furnizate de Agenția Uniunii Europene pentru siguranță și sănătate în muncă, astfel încât să protejeze salariații în această perioadă dificilă. O atenție deosebită ar trebui acordată celor ce au depășit îmbolnăvirea cu noul coronavirus, dar care au rămas cu sechele, și care, la întoarcerea în activitate, vor avea nevoie de alte condiții de lucru decât cele anterioare. Citește articolul
Într-un ghid bazat pe informații furnizate de Agenția Uniunii Europene pentru siguranță și sănătate în muncă există o serie de îndrumări pentru angajatorii care reiau activitatea, în contextul actual în care riscurile create de coronavirus încă pot să existe. Practic, ghidul îi sfătuiește pe angajatori cum să reducă riscul infectării, cum ar trebui reluată activitatea sau cum să gestioneze lucrul de acasă. Citește articolul
Reluarea activității în firmele unde, total sau parțial, aceasta a fost întreruptă sau redusă presupune, din perspectiva sănătății și securității în muncă (SSM), reevaluarea unor riscuri, adăugarea unora noi, construirea unor planuri de acțiune și a strategiilor pentru eventualitatea în care epidemia de COVID-19 sau altele similare ar putea forța din nou restrângerea activității. Potrivit unui ghid elaborat pe această temă de Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă, angajatorii trebuie adapteze condițiile de muncă și să prevină riscurile de infectare ale angajaților în lunile care urmează. Înainte de a dezvolta subiectul, câteva aspecte esențiale recomandate de Agenție: Citește articolul
Având în vedere că riscul infectării cu coronavirus la locul de muncă poate fi destul de ridicat, angajatorii ar putea să se simtă nevoiți să ia măsuri pentru a preveni astfel de situații - pe cât posibil. Însă aceștia trebuie să știe că, din cauză că discutăm de aspecte de sănătate ale salariaților, angajatorii nu pot, pur și simplu, să colecteze și să divulge orice astfel de date, cu privire la cei care lucrează pentru ei. De aceea, prezentăm mai jos ce poate face un angajator și ce nu poate face, prin raportare la legislația privind protecția datelor. Citește articolul
Angajatorii au obligația legală de a asigura angajaților săi materialele igienico-sanitare pentru a îndeplini cerințele de securitate și sănătate în muncă, avertizează Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Arad. Asta înseamnă că, în contextul riscului de îmbolnăvire cu coronavirus, angajatorii sunt obligați să pună la dispoziția salariaților toate echipamentele de protecție și produsele sanitare necesare prevenirii contaminării cu acest virus. Dacă nu fac acest lucru, angajatorii riscă amenzi de până la 6.000 de lei. Citește articolul
În perioadele din an în care se înregistrează temperaturi extreme, fie în timpul verii, fie în timpul iernii, angajatorii sunt obligați să ia măsuri pentru protecția salariaților proprii, prevede legislația sănătății și securității în muncă (SSM). Cei care neglijează condițiile de muncă recomandate prin lege riscă amenzi de câteva mii de lei. Citește articolul
Angajatorul poate fi obligat să-i plătească salariatului despăgubiri pentru prejudiciile suferite de pe urma condițiilor improprii de muncă. Afectarea demnității umane și a celei profesionale ca urmare a ignorării obligațiilor de sănătate și securitate în muncă (SSM) dă dreptul salariaților să ceară inclusiv despăgubiri morale, dar care pentru angajator se pot traduce în sume semnificative de plată. Citește articolul
Lucrările pe care le fac firmele pe șantiere trebuie să se desfășoare în conformitate cu legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). În esență, partea de SSM trebuie coordonată atât la elaborarea proiectului, cât și pe durata lucrărilor, cu ajutorul unor instrumente specifice. Citește articolul
Dacă au persoane care lucrează zilnic la calculator, companiile sunt obligate să le asigure acestora controale de vedere, aceasta fiind doar una dintre măsurile impuse de legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul
În domeniul medical, angajatorii sunt obligați să ia măsuri pentru a evita, pe cât posibil, rănirea salariaților care folosesc obiecte ascuțite în activitatea lor zilnică, reiese din legislația sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul