După cum prevede Codul muncii, în regulamentele interne trebuie să se regăsească, printre altele, și faptele care constituie abateri disciplinare și modul cum se vor sancționa. Sunt angajatori care preferă însă formulările generale atunci când scriu regulamentele și se trezesc apoi că sancțiunile aplicate sunt desființate de o instanță de judecată pe motiv că faptele nu erau prevăzute în documentele respective. Pe de altă parte, apare următoarea întrebare: cât de cuprinzător trebuie să fie un regulament intern? Citește articolul
Fiecare angajator trebuie să-și întocmească un regulament intern în maximum 60 de zile de la dobândirea personalității juridice, conform legislației muncii. Acest document obligatoriu pentru fiecare firmă cuprinde, printre altele, reguli privind protecția salariaților, evaluarea profesională a acestora sau disciplina muncii. Citește articolul
Fiecare angajator este obligat sa redacteze un regulament intern prin care sa stabileasca indatoririle personalului, masurile de organizare a muncii si asigurarea disciplinei muncii. Documentul, care trebuie sa contina reguli personalizate pentru fiecare societate, se afiseaza obligatoriu la sediul angajatorului, dar se si comunica salariatilor. Citește articolul
Fiecare angajator este obligat sa redacteze un regulament intern prin care sa stabileasca indatoririle personalului, masurile de organizare a muncii si asigurarea disciplinei muncii. Documentul, care trebuie sa contina reguli personalizate pentru fiecare societate, se afiseaza obligatoriu la sediul angajatorului, dar se si comunica salariatilor. Citește articolul
Regulamentul intern se aplica angajatilor unei firme, insa atunci cand unii dintre acestia sunt delegati sau detasati in acea firma lucrurile se schimba. Potrivit specialistilor contactati de AvocatNet.ro, delegarea si detasarea cuprind elemente specifice, in functie de care se poate stabili daca salariatii delegati sau detasati in cadrul unei societati trebuie sa respecte regulamentul intern al acesteia. Citește articolul
Regulamentul intern si contractul individual de munca sunt cele doua documente esentiale care guverneaza relatia dintre un angajator si salariatul sau. Desi ambele stabilesc care sunt raporturile dintre firme si angajati, ele nu trebuie confundate deoarece au un regim juridic diferit si contin informatii distincte. Citește articolul
Legislatia muncii obliga fiecare angajator sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, pe care sa-l actualizeze ori de cate ori este necesar. In cazul unui control de la inspectoratul de munca, dosarele angajatilor trebuie prezentate inspectorilor, angajatorii care refuza sa faca acest lucru riscand amenzi de pana la 8.000 de lei. Componenta acestui dosar este relativ cunoscuta, fiecare specialist in resurse umane stiind ca trebuie sa includa obligatoriu actele necesare angajarii, contractul individual de munca si actele aditionale, precum si actele de studii ale angajatului. Totusi, exista si alte documente care trebuie incluse in dosarul salariatului, care nu au fost la fel de vehiculate, astfel ca mai putini sunt cei care le cunosc. Citește articolul
Potrivit Codului muncii, un angajat poate fi concediat, printre altele, daca nu corespunde profesional locului de munca in care este incadrat. Astfel, angajatorul are dreptul sa dea afara un salariat daca, spre exemplu, acesta nu isi atinge obiectivele de performanta stabilite la incheierea contractului de munca, nu isi realizeaza norma de munca sau isi executa sarcinile la standare necorespunzatoare. Totusi, pentru a concedia un angajat pe motiv de necorespundere profesionala, trebuie respectata o anumita procedura reglementata de normele legale. Citește articolul
Desi Codul muncii obliga angajatorii sa intocmeasa numai regulamentul intern, normele legale specifice domeniului privat impun acestora sa aiba si un regulament de organizare si functionare a societatii. Citește articolul
Datorita pozitiei sale de parte supraordonata in raportul juridic de munca, angajatorul poate (fara a fi obligat) sa supuna negocierii salariatilor, in totalitate sau in parte, regulamentul intern si regulamentul de organizare si functionare a unitatii si chiar sa le anexeze contractului colectiv de munca. Exista insa riscuri care decurg din necestatea respectarii simetriei modului de intocmire a actelor juridice. Citește articolul