avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1102 soluții astăzi
Acasă Subiect: regulament intern
Subiect: regulament intern
ACCES PREMIUM

Cum pot renunţa microfirmele cu puțini salariați la regulamentul intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2021 | 1 | 2619 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele care au până la nouă salariați au posibilitatea, de la începutul acestei luni, să renunţe la regulamentul intern, dacă acesta a fost întocmit, sau să nu îl mai întocmească dacă şi-au început activitatea de curând. Dacă la întocmirea acestui document, angajatorul trebuie să se consulte cu salariaţii săi, la renunţare trebuie făcut acelaşi lucru? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prevederile SSM din regulamentul intern sunt obligatorii, chiar dacă firma are un furnizor extern de SSM

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2021 | 1 | 2685 | Timp de citire: 2 min.

Chiar şi firmele care lucrează cu furnizori de servicii în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă (SSM) trebuie să prevadă în regulamentul lor intern regulile din acest domeniu care trebuie respectate de salariaţi, au afirmat specialiştii într-o conferinţă recentă avocatnet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Beneficiile extrasalariale ar trebui incluse, mai degrabă, în actele unilaterale ale angajatorului, nu în cele ce prevăd acordul părţilor

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Mai 2021 | 1 | 2907 | Timp de citire: 2 min.

Beneficiile extrasalariale acordate angajaţilor se recomandă a fi incluse în regulamentul intern sau într-un alt act unilateral al angajatorului şi nu în actele ce prevăd acordul părţilor, respectiv contractul individual de muncă sau cel colectiv de muncă, alături de actele lor adiţionale, spun specialiştii. În acest fel, renunţarea la un anumit beneficiu va putea fi realizată fără a fi nevoie de acordul salariaţilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Angajații, dezavantajați de eliminarea fișei postului și a regulamentului intern. OUG-ul recent, contestat la CCR

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
18 Mai 2021 | 0 | 2351 | Timp de citire: 3 min.

Criticate și de numeroase voci, mai ales de specialiști, prevederile ordonanței cu măsuri de debirocratizare pentru microîntreprinderi vor ajunge în atenția Curții Constituționale a României (CCR), după ce Avocatul Poporului a sesizat Curtea cu privire la neconstituționalitatea acestora. În mare, consideră Avocatul, eliminarea obligativității fișei postului și a regulamentului intern îi dezavantajează pe salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legislația muncii 2021: Care sunt cele mai importante schimbări din domeniu apărute în acest an

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 0 | 7290 | Timp de citire: 4 min.

Chiar dacă nu a trecut multă vreme de la începutul anului, în domeniul muncii au apărut mai multe schimbări ce vizează relațiile dintre angajatori și salariați. Printre cele mai notabile schimbări privind domeniul muncii apărute de la începutul lui 2021 se numără eliminarea, pentru anumite microîntreprinderi, a obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, dar și posibilitatea de a semna electronic toate documentele din sfera relațiilor de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Inclusiv PFA-urile, II-urile și IF-urile pot renunța la fișele de post și la regulamentul intern

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 1 | 6655 | Timp de citire: 2 min.

Şi activitatea persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) şi întreprinderilor familiale (IF) este simplificată prin recenta OUG 37/2021, ce a eliminat obligativitatea fişelor de post şi a regulamentului intern. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Paşii prin care implementezi semnătura electronică într-o firmă: Documente în care trebuie menţionată folosirea acesteia

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
12 Mai 2021 | 0 | 4433 | Timp de citire: 3 min.

Codul muncii prevede, de curând, că semnătura electronică (avansată sau calificată, însoţită de marca temporală) este echivalentă cu cea olografă în toate actele ce ţin de relaţiile de muncă dintre angajator şi salariat, însă cei care vor să înceapă să o folosească trebuie, mai întâi, să treacă în documentele interne posibilitatea utilizării ei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opt lucruri esențiale pentru care angajatorul are nevoie de regulamentul intern, mai ales dacă nu i se aplică niciun CCM

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
11 Mai 2021 | 0 | 7689 | Timp de citire: 3 min.

Legislația muncii prevede că anumite chestiuni legate de relațiile de muncă pot fi stabilite de angajatori fie prin regulamentul intern, fie printr-un contract colectiv de muncă (CCM). Astfel, chiar dacă microîntreprinderile cu maximum nouă salariați au acum posibilitatea de a renunța la întocmirea regulamentului intern, anumiți angajatori ar trebui să-l păstreze, deoarece, în lipsa lui sau a unui CCM, nu vor putea, printre altele, constata abaterile disciplinare și nu vor putea stabili durata concediului fără plată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Fără regulament intern, firmele mici nu vor putea folosi semnătura electronică. Măsurile de debirocratizare vs. digitalizarea

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Mai 2021 | 1 | 3171 | Timp de citire: 7 min.

Joi au apărut în Monitorul Oficial două ordonanțe cu modificări în domeniul relațiilor de muncă. Pe de o parte, noile reglementări propun debirocratizare pentru micii angajatori. Pe de altă parte, aduc digitalizarea în raporturile de muncă, dar cu condiții care nu sunt 100% clare. Privindu-le în ansamblu, cele două ordonanțe nu par să fie „din aceeași poveste” - cel puțin nu pentru microîntreprinderi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îi afectează pe angajații firmelor mici dacă angajatorii renunță la regulamentele interne și la fișele de post scrise

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Mai 2021 | 2 | 2715 | Timp de citire: 6 min.

Microîntreprinderile cu maximum nouă salariați au, mai nou, posibilitatea să renunțe la întocmirea regulamentelor interne și la fișele de post pentru angajați. Pentru aceștia din urmă, ar putea exista unele avantaje, dacă firma îi pretinde ceva în instanță angajatului întrucât unele lucruri vor fi mai greu de dovedit. Citește articolul